Izgradnja druge cijevi tunela Učka, dugačke 5630 metara, predstavlja značajan korak u modernizaciji hrvatske infrastrukture. Ovaj tunel, jedan od najdužih u zemlji, simbol je kompleksnosti i inovacija u segmentu infrastrukturnih projekata.
Glavni izvođač radova je građevinska tvrtka Bouygues Travaux Publics, specijalizirana za infrastrukturne radove, dok je Eccos inženjering zadužen za opremanje tunela naprednim sigurnosnim i energetskim sustavima. Bina-Istra, kao proaktivni koncesionar, uvijek nastoji pružiti vrhunsku uslugu korisnicima Istarskog ipsilona.
Eccos je uključen u sve faze opremanja tunela – počevši od projektiranja pa zatim ugradnje i konfiguracije svakog odvojenog sustava i konačno do integracije svih sustava u jednu pametnu cjelinu.
Tunel će biti opremljen elektroenergetskim sustavima, sustavima upravljanja energetikom, sustavom signalizacije, videonadzora, sustavima vatrodojave, sustavima ozvučenja, radiodifuzije i sustavima za SOS komunikaciju te sustavima rasvjete i ventilacije u tunelu. Implementacija i integracija svih spomenutih sustava u kombinaciji s Eccosovim znanjem, iskustvom i vrhunskom naprednom opremom rezultirat će jednim od najsigurnijih tunela u Europi.
Tunel se oprema najmodernijom tehnologijom
U tunel se ugrađuju kamere zadnje generacije koje omogućuju rad videoanalitike temeljene na umjetnoj inteligenciji. Kamerama je pokriven svaki metar tunela i one operaterima u nadzornom centru signaliziraju bilo kakav poremećaj u normalnom prometu (automatska detekcija prometnih incidenata) i mogu prepoznati zaustavljena vozila, presporu ili prebrzu vožnju, pješake na kolniku, zagušenje prometa, smanjenje vidljivosti, rasuti teret i vožnju u suprotnom smjeru.
Također, daju statistički uvid u stanje prometa kao što je gustoća prometa ili prosječna brzina vožnje. Rasvjeta je izvedena u niskoenergetskoj i ekološki prihvatljivoj LED tehnologiji cijelom dužinom tunela te je omogućena prilagodba intenziteta svjetla između vanjskih uvjeta i rasvjetljenja u tunelu čime je udobnost putovanja kroz tunel povećana.
Ventilacija je realizirana preko primjene bidirekcionalnih impulsnih ventilatora povezanih u jedinstveni sustav koji uz podršku senzorike za praćenje kvalitete brzine i strujanja zraka u tunelu održava kvalitetu zraka u traženim granicama. Osim toga, ventilacija je u sprezi sa sustavom vatrodojave. U slučaju požara ventilacija radi u požarnom režimu rada koji je nužan za sigurnu evakuaciju ljudi i smanjenje štete u slučaju požara.
Promjenjiva prometna signalizacija osigurava efikasnije upravljanje prometom kroz tunel kako u redovnom režimu rada tako i u slučajevima incidentnih situacija.
Potrebno je osigurati besprijekoran i neprekinut rad svih sustava tunela tako da ne postoji opcija da on ostane bez napajanja električnom energijom. Sustavi elektroenergetskog napajanja tunela osiguravaju električnu energiju iz dva elektrodistribucijska sustava – Elektroprimorje i Elektroistra.
Kao rezerva projektirani su uređaji za neprekidno napajanje koji osiguravaju autonomiju rada svih sigurnosnih sustava u minimalnom trajanju od dva sata, a još kao dodatna podrška su instalirani i dizel agregati uz vanjske trafostanice (pet tunelskih trafostanica i dvije vanjske). Također, projektnim rješenjem je osigurano da ispad bilo kojeg pojedinačnog segmenta može biti premošten odnosno nadoknađen preko ostalog dijela sustava koji je u funkciji.
Eccosova vlastita integracijska platforma Epsimax
Da bi se zaista postigao najviši nivo sigurnosti potrebno je te sve sustave međusobno povezati. Na tunelu se s pomoću aplikacije Epsimax, Eccosovog vlastitog programskog rješenja, integriraju svi sigurnosni sustavi te će u suradnji sa SCADA sustavom biti osnovno sredstvo za nadzor i upravljanje tunelom.
Radi se o platformi koja omogućuje integraciju različitih tehničkih i sigurnosnih sustava u jednu centraliziranu aplikaciju. SCADA, odnosno centralni nadzorno – upravljački sustav (CNUS) omogućavat će sveobuhvatni pregled i upravljanje svim ključnim prometnim komponentama tunela uz pozicijski prikaz u umanjenom mjerilu cjelokupnog tunela. Epsimax, ne samo da omogućava nadzor i upravljanje, već i kontinuiranu analizu podataka, što značajno olakšava operaterima nadzor nad tunelom i brzo reagiranje u slučaju incidenata.
Kompleksnost sustava i njihovo povezivanje koje treba realizirati u prilično kratkom roku s posebnim naglaskom na to da sustavi moraju raditi besprijekorno pokazuje kako je Eccos u mogućnosti izvesti i najkompleksnije infrastrukturne projekte na visokom stručnom nivou, u ovom slučaju u odličnoj suradnji s izvođačem građevinskih radova. Uz napredne sigurnosne sustave i integracijsku platformu poput Epsimaxa, tunel Učka postavlja nove standarde u sigurnosti, učinkovitosti i udobnosti za sve korisnike tunela.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu