U prošloj poslovnoj godini osječka Saponia ostvarila je ukupni prihod od 704,7 milijuna kuna, što je u odnosu na prethodnu godinu rast od 4,7%. Prema podacima iz upravo objavljenog izvješća na ZSE, ostvarena je EBITDA u 2022. od 44,0 milijuna kuna, a dobit prije poreza 27,4 milijuna kuna. U ukupnim prihodima, od prodaje je ostvareno 702,3 milijuna kuna, od čega na domaćem tržištu 449,8 milijuna kuna. U strukturi prodaje, vlastiti brendovi Saponije generirali su 73% ukupnih prihoda od prodaje, dok je 27% prihoda od prodaje ostvareno od prodaje brendova principala Kandita i Koestlina. Rasli su i prihodi na izvoznim tržištima, veći su na godišnjoj razini za 7,4% i iznose 237,3 milijuna kuna.
U osvrtu Dajana Mrčela ističe kako je prošla godina bila je po geopolitičkim i makroekonomskim pokazateljima iznimno složena i zahtijevala je provođenje posebno kreirane poslovne strategije kako bi je u Saponiji završili s planiranim indeksom rasta poslovnih rezultata. “U poslovanju Saponije tijekom cijele godine, posebno izazovno bilo je prevladati nepovoljne utjecaje nezapamćeno visokih cijena energenata, negativnog utjecaja rasta cijena sirovina i ambalaže, povećanja materijalnih prava radnika kao i drugih troškova koji svojim rastom utječu na profitabilnost kompanije. Zahvaljujući proaktivnom pristupu, Saponia je zadržala dostignuti tržišni položaj te nastavila realizirati planirane investicijske projekte”, ističe Dajana Mrčela, navodeći kako su među ostalim troškovi materijala za proizvodnju porasli za 18%, a troškovi energenata i goriva od početka godine viši su za 20,2%. Sve to pratilo je i povećanje prosječnih bruto plaća za 14,4%, što je u politici kompanije bio način očuvanja standarda i stabilnosti za 727 zaposlenika.
“Spomenuta nepovoljna kretanja odrazila su se na pad profitabilnosti proizvoda, ali smo u Saponiji smatrali da je njihova odgovornost dio povećanih troškova proizvodnje nadoknaditi iz vlastitih izvora”, dodaje Mrčela. U skladu s kretanjima cijena konkurencije na domaćem i izvoznim tržištima, djelomično su korigirali i prodajne cijene Saponia brendova i brendova principala te su na taj način, u manjoj mjeri, kompenzirali troškovni udar.
Godina je to koju će pamtiti i po odlasku većinskog vlasnika Mirka Grbešića
“Godina iza nas obilježena je nastavkom zelene tranzicije i digitalne transformacije s ukupnim ulaganjima od 46,4 milijuna kuna. Unatoč izazovima koji su obilježili proteklu godinu, Saponia provodi sve prioritetne razvojne i investicijske planove, s posebnim naglaskom na završetak ključnih projekata – procesa implementacije novog ERP sustava SAP S/4 HANA i investiciju u energetsku obnovu Saponije kroz ugradnju solarnih panela“, istaknula je predsjednica Uprave Saponije, uz napomenu da je lani kompanija objavila i prvo samostalno Izvješće o održivosti, a bili su i među prvim kompanijama koje su prihvatile novi način izvještavanja o napretku UN Global Compact-a. Certificirani su prema MAMFORCE standardu te su stekli RSPO i Rainforest Alliance certifikate kojima se potvrđuje podržavanje napora za stvaranje održivog načina života.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu