Smart Industry
Moj put u IT sektoru

‘Sada znam da ne postoje nesavladivi izazovi, motivacija te gura da neprestano učiš’

Rad u IT-u u većini slučajeva uključuje strogo definirane rokove te je potrebno dobro balansirati i prepoznati prioritete ovisno o situacijama.

PD VL native tim
11. rujan 2023. u 22:00
Filip Čop /GORAN STANZL/PIXSELL

Digitalizacija poslovanja smjer je u kojem idu tvrtke kako bi racionalizirale troškove, podigle profit te smanjile broj papira koji moraju proći kroz ruke. Automatizacija poslovnih procesa dodatno olakšava rad tvrtkama te im omogućuje prostor i vrijeme da se brinu o važnijim stvarima bitnima za poslovanje.

U tome može pomoći Omega software d.o.o. koja već više od 20 godina kreira rješenja za privatni i javni sektor, a dosad su poboljšali poslovanje više od 300.000 korisnika. O gradnji karijere u IT-u i putu od internshipa do seniora, razgovarali smo s Filipom Čopom, implementatorom IT rješenja u Omega softwareu. Njegov put trajao je samo pet godina tijekom kojih je puno naučio.

Vrijeme za izazovniji posao

“Prvi susret s IT sektorom bio je 2017. godine kada sam kao student započeo s radom u odjelu održavanja telekoma. U tom trenutku sam vrlo malo bio upoznat s procesima i metodologijom rada u IT-u te mi se sve činilo nerealno, ali i zanimljivo. Tadašnja zaduženja su bila briga o održavanju fiksnih i mobilnih računa privatnih korisnika telekom usluga. Posao je obuhvaćao administrativne djelatnosti korisničkih računa kao što su uključivanje i isključivanje iz mreže, pregled stanja računa, koordinacija s odjelom prodaje u vidu trenutnih korištenih usluga klijenata i pomoć djelatnicima centara u slučaju potrebe i rješavanja konkretnijih upita klijenta”, opisao je Filip svoje početke u IT sektoru.

Nakon rada u telekomu osjetio je da je vrijeme za izazovniji posao koji bi mu omogućio rad na kompleksnijim rješenjima. U tom trenutku razmišljao je kako bi bilo dobro usmjeriti se prema radu na razvoju softwarea za poslovne korisnike koji bi mu pružili iskustvo u razvoju novih hard i soft vještina.

“U Omega softwareu je tada kao razvojni inženjer radio kolega Andrej kojeg sam poznavao iz školskih dana. On me preporučio za posao studenta testera IT rješenja. Odradio sam razgovor za posao s tadašnjim voditeljem tima i voditeljicom ljudskih resursa, a na kojem smo definirali moju ulogu i buduća zaduženja i tako je moj put u Omegi započeo 2018.”, kaže Filip.

Treba preuzeti odgovornost

“Za uspjeh i napredovanje najvažniji je način razmišljanja. Čovjek treba biti visoko odgovoran, razmišljati na način da sagledava stvari s korisničke strane”.

Izaći iz zone komfora

Prva zaduženja kao pripravnika u Omegi bila su temeljito upoznavanje Omega rješenja, primarno Centrixa i Pismohrane. Filip je dobio mentora i plan edukacije.

“Sam proces internog školovanja bio je koncipiran na rješavanju zadataka na stvarnim slučajevima i učenju. U početku sam radio na testiranju mobilnih i web aplikacija, pisanju korisničkih uputa, pružanju podrške i edukaciji korisnika. Kad bih uspješno savladao jedan zadatak, moja zaduženja su se širila s kompleksnijim i eksponiranijim zaduženjima prema korisnicima sustava.

Počeo sam sudjelovati na sastancima analiza koje prethode razvoju IT rješenja. Nakon odrađenih analiza uz pomoć kolega slijedila je izrada dokumentacije rješenja kao što su funkcionalne specifikacije i modeli informacijskih sustava i potvrde funkcionalnosti. Nakon implementacije prvog sustava na kojem sam aktivno radio kao dio tima, zajedno s kolegama sam odrađivao on i off site post produkcijsku podršku i primopredaju projekta”, rekao je Filip.

Nakon isteka internshipa, krajem 2019., prošao je kroz redovnu procjenu učinka zaposlenika. S obzirom na obostrano zadovoljstvo suradnje, ponuđen mu je redovan ugovor o radu za poziciju junior implementatora IT rješenja. “Tada sam razmišljao kako se trebam izbaciti iz internship mindseta i krenuti još ozbiljnije, međutim u konačnici je adaptacija bila vrlo lagana jer me prethodno iskustvo, predanost kolega u mentoringu i sloboda koju sam dobio u obavljanju internship zadataka pripremila za izazove s kojima se svakodnevno susrećemo”, istaknuo je Filip.

S obzirom na to da je internship odradio u sektoru ePoslovanja krenuo je s implementacijom poslovnim rješenjima Centrix i Pismohrana. Centrix je Omegino suvremeno, cjelovito i sveobuhvatno rješenje za upravljanje uredskim poslovanjem koje smanjuje potrebu za uporabom fizičkih dokumenata.

Pismohrana je pak cjelovito rješenje za upravljanje dokumentarnim te arhivskim gradivom i procesima. U potpunosti je usklađena sa Zakonom o arhivskom gradivu i arhivima.

“Nakon nekoliko odrađenih projekata implementacije na kojima sam sudjelovao kao član projektnog tima, dobio sam priliku rada na projektu u ulozi voditelja implementacije što je vodilo većem preuzimanju odgovornosti za ishod projekta i u konačnici zadovoljstvi klijenta. S vremenom su klijenti i rješenja koja smo implementirali postali sve zahtjevniji za što smatram da je u današnje doba u potpunosti očekivano, a sukladno tome sam se i ja razvijao, stjecao nova znanja i iskustvo.

Kako je sve postalo zahtjevnije, došli su i novi izazovi s kojima smo se svi susretali. Moj put kao implementator trajao je do lipnja 2022. godine. Omega je u tom trenutku odradila reorganizaciju te se s waterfall metodologije rada adaptirala na agilnu, odnosno način rada prema scrum frameworku. Adaptacijom na scrum framework postao sam članom development tima koji je zadužen za veliki broj klijenata gdje smo kao tim odradili poveći broj implementacija”, pojasnio je Filip.

Trenutno u Omegi obavlja poslove Product ownera (vlasnik proizvoda) kao član development tima koji je zadužen za implementaciju i održavanje rješenja Centrix. Odgovoran je za funkcionalnosti koje su potrebne za implementaciju software-a te da se navedeno uklapa u viziju i strategiju razvoja Centrixa kao proizvoda u suradnji s ostalim Product ownerima u sektoru ePoslovanja.

“Uz navedeno, moja trenutna uloga obuhvaća upravljanje listom funkcionalnosti, prioritizacija posla prema potrebama klijenta, sudjelovanje, nadgledanje i upravljanje implementacijskim fazama, identifikacijom potreba klijenata i samog rješenja te u konačnici djelovanjem kao spona između svih zainteresiranih strana”, ističe Filip. U karijeri je imao izazovnih projekata, a kako kaže, svaki je izazovan na svoj način. Jedan je ipak izdvojio.

“Radilo se o projektu implementacije Centrixa i Pismohrane kod velikog klijenta koji je želio napraviti digitalizaciju poslovnih procesa ulazne i izlazne dokumentacije, što u konačnici znači minimiziranje rada s papirima (paperless način poslovanja).

Implementacija je obuhvaćala analizu trenutnih poslovnih procesa, reinženjering poslovnih procesa koji se provode u sustavu Centrix, izradu projektne dokumentacije koja je bila izrazito opširna, razvoj samog informacijskog sustava prema potrebama klijenta, koji je obuhvatio digitalni poslovni proces odobravanja i ovjere preko 300 tipova dokumenta, integracije s četiri vanjska poslovna rješenja ovisno o koracima obrade i ovjere specifične dokumentacije te na samom kraju ciklusa “života” arhiviranje dokumentacije u Pismohranu prema Zakonu o arhivskom gradivu.

Projekt je bio izazovan iz velikog broja razloga, ali neki koje je potrebno istaknuti su: kratki rokovi isporuke, veliki broj odobravatelja definiranih procesa od strane klijenta, izazovna komunikacija zbog drugačijih načina razmišljanja na relaciji klijent – izvođač, različita očekivanja o tome što sustav treba raditi, vrlo niska spremnost na kompromise, organizirane edukacije uživo za velik broj osoba”, pojašnjava Filip.

Iskustvo koje je stekao na ovakvom projektu smatra neprocjenjivim, a kao najvažniju stavku navodi to da je postao iskren prema samom sebi.

“U nekim trenucima projekta bilo je situacija gdje smo na sve gledali vrlo optimistično, što je ponekad zabluda. Stoga smatram da je najvažnije iskustvo koje sam stekao upravo realnost o situaciji u kojoj se nalazimo. Usko vezano uz navedeno je i samo nošenje sa stresom i pritiskom koji se javlja kod ovako kompleksnih projekata, zbog kojih sad znam da ne postoje izazovi koje ne možemo riješiti. Od ostalih stavaka izdvojio bih napredovanje u komunikacijskim vještinama gdje sam naučio prepoznavati želje i potrebe klijenta bez obzira što klijent nije znao neke stvari objasniti na ispravan način, te sami “know-how” na koji način implementirati određene funkcionalnosti”, tvrdi Filip.

Što se tiče napredovanja u IT sektoru, smatra kako je važan velik broj faktora. Od situacije na tržištu, klijenata s kojima se radi i slično. “Za uspjeh i napredovanje pojedinca najvažniji je način razmišljanja. Čovjek treba biti visoko odgovoran, razmišljati na način da sagledava stvari koje radi u poslu s korisničke strane i kako to utječe na korisnika te koje benefite šira javnost dobiva s tim što ćeš napraviti.

Također, treba imati visoku razinu motivacije koja te gura da neprestano učiš i s vremenom radiš kvalitetnije. Vrlo važan faktor napredovanja je i hrabrost. Ljudi po svojoj prirodi ne vole izlaziti iz vlastitih komfornih zona, ali u nekim trenutcima potrebno je javno iznijeti ideju, donijeti odluke i preuzeti odgovornost, a ponekad i pogriješiti. Mislim da su ovo najvažnije stvari na koje kao pojedinci možemo utjecati, a da se sve ostalo uvijek dobro posloži”, siguran je.

Potreban je multitasking

Napomenuo je i kako postoje određene zamke posla, primjerice mišljenje da IT djelatnici ne trebaju imati soft skill. “Poslovi u IT-u obuhvaćaju jako veliki broj radionica, sastanaka i razgovora s klijentom gdje su potrebne jako dobro razvijene komunikacijske vještine. Osobitu pažnju treba posvetiti pažljivom slušanju.

Rad u IT-u u većini slučajeva uključuje strogo definirane rokove te je potrebno dobro balansirati i prepoznati prioritete ovisno o situacijama. Također, događaju se situacije gdje se paralelno odvija jako veliki broj radnji i potreban je multitasking, a u takvim situacijama dolazi do povećane razine stresa. U nekim situacijama, kako bi se ispoštovali rokovi, ponekad je potreban i prekovremeni radi te u takvim situacijama opada work life balance djelatnika”, zaključuje Filip.

* Sadržaj omogućio Omega Software

New Report

Close