U zadnjih nekoliko godina susreli smo se s izazovima koji su bili novi, ne samo za našu industriju, već i za cjelokupno globalno gospodarstvo. U takvim izazovnim vremenima, jedna od najvažnijih stavki na putu prema oporavku i stabilizaciji je stvaranje otpornosti kompanije kroz profitabilnost, inovativne proizvode i usluge s dodanom vrijednošću za klijente te snažan fokus na razvoj i zadržavanje zaposlenika, kao i privlačenje novih talenata i stručnjaka.
Osim neizvjesnog geopolitičkog krajolika koji utječe na globalnu ekonomiju, industrija osiguranja u ovoj i sljedećoj godini, susreće se s izazovom prilagodbe cijena na tržištu sukladno inflaciji. Inflacija u industriji se najviše odražava kroz značajan porast troškova izdataka za štete zbog snažnog rasta cijena rezervnih dijelova i sata servisnih radionica, te rasta cijena usluga građevinskog sektora i zdravstvenog osiguranja.
Očekuje se da će inflacija i dalje imati značajan utjecaj na poslovanje u 2024., stoga je nužno da kontinuirano prilagođavamo svoj poslovni model štiteći istovremeno interes klijenata kroz usluge i proizvode s dodanom vrijednošću.
Nadalje, tema financijske pismenosti građana u zadnje vrijeme sve više dolazi u fokus i to nažalost kada je prekasno – tek nakon katastrofalnih posljedica prirodnih nepogoda poput bujica, oluja i potresa.
Činjenica je da su to rizici o kojima građani nisu ranije razmišljali, a sada su sve učestalija pojava i naša je dužnost informirati ih kako se na adekvatne načine zaštiti. U suradnji s Hrvatskim uredom za osiguranje i osigurateljima prije dvije godine je pokrenut projekt ‘Sigurnije sutra usmjeren na financijsko opismenjavanje građana u segmentu osiguranja te će se projekt nastaviti i u 2024.
U Wieneru čvrsto vjerujemo da sve izazove možemo prebroditi ako jačamo i razvijamo zaposlenike. Tako sam izrazito ponosan što smo zahvaljujući timskom duhu u ovoj godini uspjeli napraviti odlične pomake u različitim segmentima: od online prijave šteta za klijente, preko razvoja digitalnih rješenja za klijente i širenja online usluge do volonterskih aktivnosti u kojima je sudjelovalo više od 50 posto zaposlenika.
Naša odgovornost prema zajednici očituje se i kroz krovne projekte društveno odgovornog poslovanja kao što je ‘Mentalna higijena’. Glavni fokus tog projekta je pružanje znanja i pomoći u području mentalnog zdravlja djeci i mladima (a i svakoj drugoj osobi) u potrazi za podrškom, razumijevanjem, kao i korisnim savjetima.
Vjerujem da je, uz spremnost na suočavanje s izazovima, ključno usmjeriti se na kontinuirane prilagodbe kako bismo prevladali izazove te zadržali stabilnost i dugoročnu održivost u poslovanju. Kroz sve prilagodbe i unaprjeđenja u poslovanju naš fokus je uvijek bio pružiti osjećaj sigurnosti, kako našim klijentima, tako i zaposlenicima, što smo predano radili cijelu ovu godinu i planiramo nastaviti i u 2024. Stečeno iskustvo pokazat će se važnim za uspješno poslovanje i tijekom sljedeće godine, stoga u Wieneru s optimizmom gledamo unaprijed.