S regionalnom ekspanzijom već kreću iz Srbije, ostvare li ambicije izgledan izlazak na Zagrebačku burzu

Autor: Suzana Varošanec , 09. kolovoz 2021. u 13:51
FOTO: Pixabay

Zagrebačka tvrtka u čijem sastavu posluje Bazzar.hr, s nešto više od 50 milijuna kn ukupnih prihoda u 2020, što je rast od cca 100% u odnosu na 2019., upravo provedenom dokapitalizacijom prikupila je kapital za planiranu ekspanziju u regiji, u koju već kreću s aktivnostima na tržištu Srbije. Ostvare li plan da u regiji postanu br. 1, konzultant Andrej Grubišić ne isključuje IPO, te izlazak sadašnjeg manjinskog suvlasnika EMMA Capital Fonda.

Kako se digitalizacijom poslovanje može i u pandemijskim uvjetima značajno unaprijediti, potvrđuje se svježim primjerom zagrebačke tvrtke Prati me doo za usluge, u čijem sastavu posluje Bazzar.hr. Ova najbrže rastuća hrvatska tehnološka tvrtka na tržištu e-trgovine za potrošačke robne marke lifestyle, lani je premašila prihode od 50 milijuna kuna, što je rast od cca 100 posto u odnosu na 2019. te je upravo provedenom dokapitalizacijom prikupila kapital za planiranu ekspanziju u regiji, u koju već kreću s aktivnostima koje su započete na tržištu Srbije.

U menadžmentu Prati me, dosadašnjim direktorima tvrtke zaslužnim za značajne rezultate i uspješno vođenje poslovanja, ujedno njezinim osnivačima Tani i Viktoru Zimmermannu, pridružena su još dva direktora, a jedan od njih imenovan je iz redova novog suvlasnika tvrtke. Istodobno, Bazzar već zahuktava na realizaciji velikih planova širenja u regiji, navodi Andrej Grubišić iz konzultantske tvrtke Grubišić i partneri, savjetnika Bazzara u prikupljanju kapitala za rast iz EMMA Capital Fonda, danas  suvlasnika zagrebačke tvrtke na osnovu u cijelosti zaokružene transakcije početkom kolovoza o čemu je javnost informirana.  Koliko je  Grubišić na naš upit bio spreman iznijeti, riječ je o višemilijunskom ulaganju u eurima, kojim je EMMA Capital stekao određeni, odnosno manjinski udio.

„EMMA Capital je dominantno financijski investitor koji vjeruje u ovaj poslovni model i sposobnost osnivača i menadžmenta da vrijednost kompanije mogu višestruko uvećati u razdoblju od tri do pet godina, što su spremni suportirati s dokapitalizacijom u iznosu koji je u ovom trenutku osnivačima i pokretačima Bazzara bio potreban. Naime, potrebe za kapitalom kompanije nisu bile toliko velike da bi bilo koji investitor temeljem te dokapitalizacije mogao doći do većinskog paketa“, pojašnjava Grubišić.

Dodaje da Bazzar ima oko 700 partnera u Hrvatskoj i 750.000 jedinstvenih posjetitelja mjesečno na webu, što se reflektira kroz velik rast poslovanja koji je zadnjih godina, kaže, eksplodirao. U regiji se, potvrđuje, planiraju nametnuti kao br. 1 u njihovoj djelatnosti, s tim da je prioritet u ekspanziji Bazzara tržište Srbije gdje su na tom planu već započete njihove aktivnosti, dok su u Hrvatskoj na toliko visokim brojkama, tako da ništa što naprave, kako smatra, ne prolazi neprimijećeno. Ako se njihovi planovi regionalnog širenja realiziraju, Grubišić ističe kako se ne isključuje ni IPO kao novi korak u razvoju. Poslovni model Bazzara te okretan, poduzetnički pristup, po njemu će taj biznis brzo učiniti vrlo velikim za lokalne i regionalne prilike, a samim time i dodatno zanimljivim za investicijsku zajednicu. Zbog toga on izglednim smatra scenarij njihovog izlaska na burzu, no kako napominje, ne nužno i radi prikupljanja kapitala. U tom slučaju po njemu bi bio izgledan i potencijalni izlazak postojećeg fonda iz vlasničke strukture, uz naplatu truda od strane osnivača, koji mogu u slučaju listanja na burzi zadržati udjel koji žele.

Očekivanja Bazzara da će postati jedan od prethodnika rastućeg razvoja digitalne ekonomije u regiji zasnovane su na kombinaciji široke palete asortimana proizvoda koje nude na tržištu koje kombinira lifestyle i FMCG proizvode, i vlastite tehnologije po mjeri. Tvrtka je lani poslovala s nešto više od pola milijuna kuna neto dobiti. Što se EMMA Capitala tiče, privatni investicijski holding osnovan 2012. na inicijativu poduzetnika Jiříja Šmejca, na svojoj internetskoj stranici navodi da su u prvom planu njihova nastojanja glede ulaganja na rastuća tržišta srednje i jugoistočne Europe. Kao dio strategije, ističu, često preuzimaju aktivnu ulogu u upravljanju svojim portfeljskim društvima, i osim ciljanja dokazanih maloprodajnih i B2C poslova, ulažu u sektore poput fintecha, potrošačkih financija, distribucije plina i energije, igara, osiguranja, farmacije i zdravstva.

Komentirajte prvi

New Report

Close