Roglić: Ni sezona neće utjecati na domino efekt u gospodarstvu – pad cijena hrane

Autor: Suzana Varošanec , 08. svibanj 2023. u 12:49
Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Ukoliko se trend pada cijena energenata nastavi. te prvi poduzetnici krenu s korekcijama cijena na niže, to bi trebalo povući lančanu reakciju na tržištu od strane drugih poduzetnika, sve u nastojanju za ostvarivanje vlastite konkurentnosti, navodi poduzetnik Branko Roglić, vlasnik najvećeg europskog distributera roba široke potrošnje Orbico Grupe. To se temelji na ekonomskom principu da svaki poduzetnik koji je ozbiljan kretanje inputa uvijek mora prenijeti na policu, kaže, kako ne bi bio na gubitku, odnosno kako bi ostvario veće razine dodane vrijednosti i generirao dobit.

Vlasnik najvećeg europskog distributera roba široke potrošnje Orbico Grupe hrvatski poduzetnik Branko Roglić očekuje pad cijena prehrambenih proizvoda u Hrvatskoj, ukoliko se trend pada cijena energenata nastavi.

“Pod pretpostavkom da ne dođe do preokreta, primjerice da cijena goriva u sljedećih tjedan dana počne rasti, posve je logično očekivati domino efekt u gospodarstvu vidljiv kroz snižavanje cijena hrane. Tako bi one odražavale realnu situaciju glede troškova koji sudjeluju i kod proizvođača i kod trgovaca i distributera”, kaže Roglić.

Referirajući se na mogućnost da se ova očekivanja unatoč svemu ne ostvare, ili ne tako brzim tempom, Roglić ističe da bi to bio pokazatelj da tu nešto nije u redu s mehanizmima kako se posluje u tržišnim gospodarstvu. Kako navodi, za navedeno je ključna odrednica da svaki poduzetnik kojem je stalo do konkurentnosti mora iskoristiti pojeftinjenje inputa da bi pojeftinio cijene svojih proizvoda na policama jer to će to dovesti do rasta vlastite prodaje. Također, kada prvi poduzetnici krenu s korekcijama cijena na niže, to bi trebalo povući lančanu reakciju na tržištu od strane drugih poduzetnika, kaže, sve u nastojanju za ostvarivanje vlastite konkurentnosti. Navedeno se temelji na ekonomskom principu da “svaki poduzetnik koji je ozbiljan kretanje inputa uvijek mora prenijeti na policu, kako ne bi bio na gubitku, odnosno kako bi ostvario veće razine dodane vrijednosti i generirao dobit”.

Eventualni negativan utjecaj na kretanje cijena hrane, kod takvog stanja, ne bi trebala imati ni predstojeća turistička sezona u kojoj će rasti potražnja za proizvodnima.

“Zbog završenih EU integracija kroz prijelaz na euro i ulazak Hrvatske u područje Schengena ove se sezone očekuje pravi turistički ‘bum’. Očekujem bitno bolju turističku sezonu, što znači na bitno većim razinama čak i u odnosu na rekordnu 2019.”, poručuje Roglić.

Komentirajte prvi

New Report

Close