Poremećeni logistički lanci, posebno po pitanju nedostatka mikročipova, te ratna događanja na istoku Europe koja su kulminirala nezapamćenom energetskom krizom postavila su izazov pred svaku veliku tvrtku u Europi i Hrvatskoj, pa ni perjanice hrvatske tehnološke industrije, Ericsson Nikola Tesla (ENT), nije izuzetak. Iz kompanije kojoj je na čelu Gordana Kovačević, ističu da im kvalitetno uspostavljen proces integriranog upravljanja poslovnim rizicima koji je niz godina dio njihovog sustava upravljanja, značajno pomaže u prepoznavanju i ublažavanju rizika kojima su izloženi.
“Upravljanje strateškim, poslovnim, operativnim, financijskim, sigurnosnim te reputacijskim rizicima i usklađenosti u kontinuiranom su fokusu Uprave i Izvršnog poslovodstva. Bilo da je riječ o zaoštravanju geopolitičke situacije na pojedinim tržištima, inflatornim pritiscima u vidu povećanja cijena rada, energenata, materijala, poremećajima u opskrbi ili nedostatku ICT stručnjaka, pratimo situaciju, detaljno analiziramo svaku pojedinu nestabilnost te poduzimamo mjere kako bismo pravovremeno reagirali i ublažili rizike”, navode iz ENT-a.
Ublažavanje rizika
Dodaju da im na poslovanje značajan utjecaj imaju i povećanje cijena materijala, usluga, energenata te poremećaji u globalnom opskrbnom lancu.
“Sretna je okolnost, ali i rezultat našeg strateškog promišljanja o vlastitom klimatskom i okolišnom utjecaju da smo krajem 2020. godine uspješno realizirali dva značajna projekta koja doprinose kompanijskoj uštedi energije i smanjenju emisija CO2. Projektom energetske obnove omogućili smo godišnje uštede energije od 4,6 milijuna kWh uz smanjenje emisije CO2 za 1400 tona godišnje, a realizirali smo i novi energetski učinkoviti Data centar. Bez navedenog, utjecaj povećanja cijene električne energije bio bi još znatno veći. Teško je predvidjeti koliko će rasti cijene energenata, no smatramo da Vlada, po ugledu na druge EU zemlje, treba pomoći poslovnim subjektima kroz proširenje paketa mjera za ublažavanje rasta cijena energenata”, upozoravaju iz ove tehnološke tvrtke. Premda, kako sami navode, Ericsson Nikola Tesla Grupa nema ugovornih obveza u Rusiji i Ukrajini, sankcije donesene Bjelorusiji nepovoljno utječu na realizaciju ugovorenih poslova u toj zemlji kao i na nove planirane poslovne prilike. ”U našem fokusu je ublažavanje rizika zbog novonastale situacije te detektiranje novih prodajnih mogućnosti kao i pronalaženje novih poslovnih prilika izvan ovog tržišta. Diversificirano poslovanje koje njegujemo omogućuje nam kontinuitet aktivnosti za smanjenje negativnog utjecaja ove krize na poslovanje povećanjem angažmana naših stručnjaka na razvojno-istraživačkim poslovima i drugim visokovrijednim uslugama u okviru globalne organizacije gdje kontinuirano bilježimo porast poslovanja, a aktivno radimo i na razvoju poslovanja u drugim postojećim te novim poslovnim segmentima”, kažu u Ericssonu NT.
Usprkos poremećenim logističkim pravcima i ratu u Ukrajini, kao i posljedičnoj energetskoj krizi, potreba za digitalizacijom javnih usluga te rješenja i usluga temeljenih na mobilnim tehnologijama, a koja je doživjela snažan rast tijekom pandemije, nastavlja se i dalje, ističu o ovoj tvrtki. Dodaju da također u svijetu dolazi do sve veće polarizacije globalne politike i tržišta, što utječe na pozicioniranje isporučitelja ICT rješenja na svjetskoj razini, a od njih zahtijeva dodatni angažman i fleksibilnost.
“U 2022. godini, neovisno o svim izazovima, nastavit ćemo investirati u našu budućnost, ulagati u 5G i nove tehnologije, Industriju 4.0/5.0, nova rješenja, proizvode i usluge, nova tržišta i kupce, digitalnu transformaciju Ericsson Nikola Tesla Grupe te privlačiti nove talenate kao i zadržavati ključne zaposlenike. Pripremamo se i za naš kvalitetan doprinos punom razvoju Digitalne Hrvatske u narednom desetljeću”, rezolutni su u ovom tehnološkom divu. Pripreme za ovo o čemu pričaju započeli su još davno, kroz decentralizaciju poslovanja iz Zagreba u ostale gradove: Split, Osijek, a sad i Rijeku.
Jednake mogućnosti
“Suvremena ICT rješenja omogućavaju decentralizaciju poslovanja te imaju direktan utjecaj na ravnomjeran razvoj urbanih i ruralnih sredina različitih regija i država. Decentralizacija poslovanja u ENT-u rezultat je strateškog promišljanja. Kao lideru u ICT području logičan korak bio je primijeniti dobrobiti tehnologije na poslovanje te otvoriti centre u nekoliko hrvatskih gradova. Na ovaj način optimiziramo naše poslovne aktivnosti, osiguravamo potrebne stručne kapacitete, dajemo dodatni zamah gospodarskom, društvenom i tehnološkom razvoju te doprinosimo ravnomjernom razvoju Hrvatske”, navode u ovom, kako sami kažu, najvećem hrvatskom izvozniku znanja s više od 3500 zaposlenih.
Činjenica je da je ovo kompanija u kojoj radi najveći broj softver dizajnera u Hrvatskoj, njih 1800, a svojim ICT stručnjacima, bez obzira na mjesto rada, ističu, žele pružiti jednake mogućnosti profesionalnog rasta i razvoja.
“Uz Zagreb, gdje se nalazi sjedište naše matične kompanije, već 40 godina prisutni smo i u Splitu gdje u našem Razvojno istraživačkom centru radi oko 700 stručnjaka. Naš osječki ured otvorio je svoja vrata krajem 2018. i drago nam je da se iz godine u godine broj zaposlenih povećava. Vjerujemo da će i naš novootvoreni riječki centar brzo rasti i postati, kao i naši ostali centri, hub ICT eksperata koji će radom na najnovijim tehnologijama i razvojem suvremenih ICT rješenja, proizvoda i usluga pridonositi digitalnoj transformaciji Hrvatske koja ima sve veću potrebu za stručnjacima iz područja ICT-a. Prisustvom u četiri najveća hrvatska grada pokrivamo i područja koja im gravitiraju. Također uz urede matične kompanije, kompanija kćer Ericsson Nikola Tesla Servisi koja zapošljava oko 700 stručnjaka, od 2014. ima svoje urede u Zagrebu, Osijeku, Rijeci, Splitu, Varaždinu, Šibeniku i Puli”, pojašnjavaju. Nadaju se kako će ovaj model doprinijeti da ICT stručnjaci dodatno prepoznaju prednosti rada u ovoj kompaniji, a koje im omogućava da ostanu u Hrvatskoj te istodobno rade u međunarodnim timovima na razvoju suvremenih tehnoloških rješenja i usluga za kupce diljem svijeta.
Ciljevi digitalnog desetljeća
Stručna radna snaga deficitarna je ne samo na hrvatskom nego i na EU tržištu. Vidljivo je to iz plana za digitalnu transformaciju društva i gospodarstva do 2030. tzv. puta u digitalno desetljeće koji je EU komisija predložila u rujnu prošle godine. Njime su definirani ciljevi digitalnog desetljeća na razini Unije u području digitalnih vještina, digitalne infrastrukture te digitalizacije poslovanja i javnih usluga. Spomenuti plan navodi da u segmentu digitalnih vještina na razini EU trenutno imamo 8,5 milijuna ICT stručnjaka, a do 2030. trebamo ih više od 20 milijuna.
“Naša kompanija analizirala je vlastiti doprinos ostvarenju tih ciljeva te smo ustanovili da smo na dobrom putu. No, naš je pogled uvijek strateški i izlazi iz naših vlastitih okvira pa nam je stalo da te ciljeve ostvarimo na razini države za što je nužna bliska suradnja svih relevantnih dionika na svim razinama, odnosno kreiranje ekosustava koji Hrvatska treba za digitalnu zelenu budućnost”, kažu u ENT-u.
Gordana Kovačević, predsjednica Uprave ENT-a naglašava da je Ericsson Nikola Tesla poslodavac izbora za ICT stručnjake koji žele raditi u dinamičnoj ICT industriji na suvremenim tehnologijama koje oblikuju našu budućnost, kontinuirano se razvijati i surađivati na zanimljivim projektima s vrhunskim stručnjacima iz cijelog svijeta.
Zaposlenici su ključni za uspjeh
“Kontinuirano zapošljavamo te smo tako samo prošle godine zaposlili više od 400 novih stručnjaka. Ponosni smo na naš razvojno-istraživački centar koji je po svojoj izvrsnosti prepoznat na razini globalne korporacije Ericsson, kao i na naše ekspertne centre za rješenja i usluge te kontinuirano ulažemo u inovacije i razvoj čime stvaramo potencijal za održivu budućnost kompanije. U 2022. očekujemo daljnji nastavak trenda rasta potreba za ICT rješenjima što našoj kompaniji otvara nove prilike na tržištu. Nastavit ćemo investirati u istraživanje, razvoj i implementaciju suvremenih ICT rješenja te vlastitu digitalnu transformaciju. Kao i dosad, ulagat ćemo u razvoj znanja i vještina zaposlenika koji su ključni za naš uspjeh te otvarati nova radna mjesta. Tako osiguravamo uspješno i dugoročno održivo poslovanje kompanije te doprinosimo digitalnoj transformaciji u Hrvatskoj i zemljama u kojima poslujemo. Imajući na umu značaj ICT-a kao temeljne digitalne infrastrukture umreženog društva, pozitivni smo oko daljnjeg razvoja naše industrije te uloge koju Ericsson Nikola Tesla Grupa ima u tom procesu”, kazala nam je Kovačević.
Po pitanju daljnje ekspanzije u regiji, naglašavaju da već imaju urede u Sarajevu, Mostaru, Prištini i Minsku, ali i dugogodišnju suradnju na tržištima zemalja u regiji u vidu modernizacije i održavanja mreža kupaca na tim tržištima te postoji potreba i potencijal za povećanje broja stručnjaka i u navedenim uredima u zemljama okruženja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu