Rekordni prihodi Atlantic Grupe u 2022., jedan proizvod jako povukao prodajom na ruskom tržištu

Autor: Marija Brnić , 28. veljača 2023. u 09:30
Foto: Marko Prpic/PIXSELL

Atlantic Grupa prošlu godinu zaključila je s rekordnim prihodima od 6,4 milijarde kuna i gotovo 196 milijuna kuna neto dobiti.

Prihodi su na godišnjoj razini rasli za 11,8%, dok je dobit slabija za 43%, a prema nerevidiranom financijskom izvješću, EBITDA je u odnosu na 2021. smanjena za 20,6%, na 575,4 milijuna kuna. Na pad EBITDA najveći utjecaj imali su izuzetno visoki troškovi sirovina, energije i logistike, čiji je negativan utjecaj nadmašio rast prodaje svih poslovnih i distribucijskih područja Atlantica.


“Atlantic Grupa je unatoč brojnim izazovima u okruženju u 2022. godini ostvarila povijesno rekordne prodajne rezultate, a rast je ostvaren u svim poslovnim i distribucijskim područjima. Nakon godina covida, 2022. je obilježila ruska agresija na Ukrajinu, koja je izazvala energetsku krizu, dodatne zastoje i nestašice u dobavnim lancima te značajna poskupljenja gotovo svih naših strateških sirovina i usluga. Ova smo poskupljenja samo djelomično uspjeli kompenzirati optimiranjem internih resursa te manjim dijelom povećanjem naših prodajnih cijena, što je očekivano dovelo do pada profitabilnosti. Neovisno o tome nastavili smo s ulaganjima u razvoj poslovanja – inovacije u proizvodnom portfelju, modernizaciju proizvodnih kapaciteta i nastavak digitalne transformacije”, istaknuo je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi sumirajući poslovne rezultate grupacije za prošlu godinu.
Prihodi su rasli u svim poslovnim i distribucijskim područjima, a s obzirom na strukturu doprinos tomu imala je i odlična turistička sezona, kao i dizanje prodajnih cijena uslijed poskupljenja sirovina i energije. Postotno, najveći rast ostvaren je u segmentu pića (preko 20%), no najviše prihoda Atlanticu donosi kava, a brendovi Barcaffe, Grand kafa i Bonito donijeli su 1,39 milijardi kuna (porasli za 16%). Slijede delikatesni namazi (974 milijuna kuna i rast od 10%), te Slatko i slano (732 milijuna kuna i rast od 7%), Pića (645 milijuna kuna), a ljekarničko poslovanje, odnosno Farmacia, ostvario je 588 milijuna kuna prihoda, 10,5% više nego prethodne godine. Lanac ljekarni i specijaliziranih prodavaonica Farmacije na kraju 2022. imao je 100 jedinica, a rast prodaje rezultat je prvenstveno prodaji Covid-19 asortimana, te sezoni gripe, kao i akviziciji dvije zdravstvene ustanove. I poslovno područje Donat bilježi pozitivan rezultat, prihode od 240 milijuna kuna, a zanimljivo je što je, prema pojašnjenju, rastu od 10% pridonio najviše porast prodaje na tržištu Rusije, te Austrije i RH.  Najveći rast bilježi strateško područje Srbija (15,5%), te se s prihodom od 1,54 milijarde kuna približio rezultatu koji ostvaruje ono u Hrvatskoj (1,54 milijarde kuna), a koje također bilježi rast (11%).
Trećinu prihoda inače Atlantic je ostvario na hrvatskom tržištu, a četvrtinu u Srbiji, dok je treće tržište Slovenije s udjelom od 17% u ukupnim prihodima. Na ruskom je tržištu Atlantic ostvario lani 108 milijuna kuna prihoda.

Komentirajte prvi

New Report

Close