Zabočka tvornica tepiha Regeneracija počela je "regeneraciju" svoje proizvodnje, i to obnavljanjem suradnje s dizajnerima i arhitektima.
S njima će izrađivati visokokvalitetne tepihe od novozelandske vune namijenjene opremanju javnih i privatnih interijera, a u taj projekt u iduće tri godine planiraju uložiti do 500 tisuća eura. Regeneracija je tako pozvala umjetnike, dizajnere i arhitekte da dizajniraju tepihe za kolekciju Autoportreti. Želja im je, kažu, da tako zajednički obnove duh tvornice, na jednak način kako su to u 70-ih i 80-ih učinili znameniti hrvatski likovni umjetnici stvarajući kulturološku vrijednost kojom su bili opremljeni domaći objekti u turizmu, kulturi i državnoj upravi. Regeneracija će svakom autoru darovati jedan izvedeni autorski primjerak. Autori zauzvrat Regeneraciji daju pravo na proizvodnju i distribuciju, uz uobičajene tantijeme od ostvarene prodaje.
65milijuna
kuna iznosili su prihodi tvrtke 2012.
"Zamah dizajna koji pokrećemo u Regeneraciji usmjeren je na stvaranje veće dodane vrijednosti kroz dizajn autentičnih tepiha. Ovim pristupom omogućujemo personalizaciju tepiha u skladu s prostornim zadatostima interijerskih projekata, čime svaki arhitekt ili dizajner može oblikovati tepih prema specifičnim elementima prostornoga identiteta", poručuje Anđelko Švaljek, direktor Regeneracije, dodajući kako će cijena tepiha varirati između 200 i 400 eura po kvadratu. "Od 2000. do danas Regeneracija je uspješno završila restrukturiranje i unapređenje poslovanja, koje se dosad primarno zasnivalo na proizvodnji netkanog tekstila kroz proizvodnju filceva za građevinsku industriju. To čini najprofitabilniji segment našega poslovanja i 85 posto izvoznoga programa", kaže direktor tvornice koja je 2011. pretrpjela i težak požar, čija se šteta tada procjenjivala na više od 16 milijuna kuna. Ipak, nakon nekoliko mjeseci poslovanje se vratilo u normalu, a prihodi su im u 2012. iznosili 65 milijuna kuna, dok je dobit bila 360 tisuća kuna.
"U 2013. planirali smo rast od 10 posto, ali mislim da će on realno iznositi pet posto", kaže Švaljek, koji se nada znatno većoj dobiti nego lani, mogla bi, kaže, biti od 1,5 do dva milijuna kuna. Regeneracija, napominje, održava stabilnu poziciju na izvoznom tržištu, iako zbog stagnacije njemačkoga i talijanskog tržišta ne rastu brzo kao što su planirali. Ipak, Švaljek se nada većem rastu u idućim godinama i otvaranju novih tržišta koja će osvajati upravo dizajniranim tepisima. Svoje autoportrete na Regeneracijinim tepisima za početak će predstaviti četvero dizajnera: svjetski poznati tipografi Peter Bil'ak i Nikola Đurek te produkt dizajneri Svjetlana Despot i Nikola Radeljković. Sedam tepiha iz Autoportreta prvi će se put predstaviti javnosti na izložbi u sklopu festivala Dan D, od 14. do 16. lipnja u bivšem tvorničkom kompleksu Gredelj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu