Recesija Jadranu otvorila nova izvozna tržišta

Autor: Biserka Ranogajec , 01. veljača 2009. u 22:00

Suradnja Jadrana s austrijskim Leder&Schuhom počela je tek nakon što je austrijska tvornica čarapa koja je s njima surađivala završila u stečaju

Unatoč recesiji i plinskoj krizi koja je dotaknula i zagrebačku tvornicu čarapa Jadran njezin direktor Živko Žužul izuzetno je optimističan. Čarape Jadran s redizajniranim brendom koje su osvojile 40 posto domaćeg tržišta unatoč jakoj konkurenciji sve su unosniji biznis u Europi.

Kamioni za EU
Međutim, upravo kada je Plinacro zatvorio plin, radile su se posljednje količine čarapa za robne kuće Kaufland, ali prvi šleperi robe vrijedne 142.000 eura ipak u ponedjeljak kreću u Njemačku za opskrbu 460 trgovina tog lanca. Jedan kamion odlazi za Rewe grupu u čijem sastavu je Billa, dok je treći predviđen za put u Nizozemsku u IPKO. Riječ je o zadnjoj pošiljki za tog kupca iako je nekada držao 60 posto proizvodnje u Jadranu. Žužul napominje da je to lohn posao, “a to se više ne uklapa u dugoročnu Jadranovu orijentaciju”. Čelnik tvrtke ne krije zadovoljstvo jer Kaufland su obrađivali više od godinu dana, a sada kontaktiraju s lancem specijaliziranih trgovina Leder&Schuh koji imaju i dvije trgovine u središtu Beča. Do Jadranova angažmana došlo je nakon što je jedna austrijska tvornica čarapa završila u stečaju. Osim toga Jadran je glavni opskrbljivač Mercatora s modnim čarapama za regiju. Strateški je partner Konzuma za koji radi trgovačku marku, a i svi strani lanci koji su u Hrvatskoj, poput DM-a i Metroa, također su im otvorili vrata u regiji. Već ove godine tvornica treba povećati proizvodnju između 30 i 40 posto, odnosno planira napraviti 13 milijuna pari ženskih čarapa od čega će 80% biti vlastiti brend, a 20% prodaja kroz trgovačke marke. U Jadranu će se ove godine proizvesti i dva milijuna pari muških i dječjih čarapa. Žužul napominje da će kriza biti fantastičan izgovor za sve menadžere koji nisu znali odgovoriti izazovima vremena i biti im alibi za skrivanje vlastitih nesposobnosti. I oni su nekoć imali strah od talijanskih proizvođača čarapa, ali su “iskoračili u redizajnu brenda Jadrana, poradili na vizualnom identitetu i okrenuli se novom marketingu i cijenama. Brend smo stabilizirali i širili tržište njegovom snagom, odnosno modom proizvedenom u tvornici”.

Kineska konkurencija
Danas je Jadran prisutan na svjetskim sajmovima mode na kojim nalazi kupce i takav je slučaj upravo bio s Kauflandom koji je lanjsko ljeto naručio samo čarape za trudnice. Pogreška je tekstilne industrije što radi lohn poslove za druge, tumači nadalje Žužul, ali sada s pozicije prvog čovjeka Udruženja tekstilne i odjevne industrije HGK. Raditi u ime drugog je pogubno jer kad zaškripi i kad gazda otkaže lohn, propada se, a tako je u svih koji nemaju vlastiti brand. Prema njegovim riječima, Kina je oduvijek bila bauk, govori Živko Žužul, no ne smije se spuštati na njihovu razinu konkurentnosti jer se ne može napraviti tako jeftin proizvod kao u Kini, dok se oni s druge strane ne mogu prilagoditi zapadnom tržištu i izraziti se da zadovolje europsku modu.

Podaci

Ukupan prihod
Planirani ukupan prihod za ovu godinu iznosi 95 milijuna kuna. Ostvarit će ga 312 zaposlenih, od čega 40 radi u vlastitoj maloprodaji.

Rast izvoza
Izvoz će biti u porastu i iznosit će između 30 i 40 posto ukupne proizvodnje. Za usporedbu, lani je ukupan prihod bio 85 milijuna kuna, a 2003. oko 65 milijuna.

Nove investicije
Lani se i investiralo 600.000 eura u opremu za pletenje i pakiranje čarapa. Jadran je zadržao i vlastitu maloprodaju sa 20 prodavaonica.

Komentari (2)
Pogledajte sve

stvarno zvuči dobro: ravnomjerna briga o proizvodnji, dizajnu i marketingu, osvajanje novih poslova.

ako je sve to istina, svaka čast.

većinu tekstilaca vode poslovođe maskirane u menadžere koji dizajnerima i tehnolozima ne daju ni prići, a stalno kukaju kako ih uništavaju puki doradni poslovi…

vrhunska firma. svaka čast na strategiji tijekom recesije.

New Report

Close