Kako je i najavljeno nakon prosvjeda pred sjedištem tvrtke prošloga tjedna, jučer je počeo štrajk radnika Konstruktor Inženjeringa u centrali na splitskoj Sirobuji, a potom i na nekoliko preostalih gradilišta na kojima još rade strojevi i radnici nekadašnjega građevinskog diva. Štrajka se tako na gradilištima tunela sveti Ilija kod Makarske, trasi brze ceste od autoceste kod Vrgorca do Ploča i na mostu preko Drave kod Osijeka.
Štrajku se ipak nisu odazvali inženjeri Konstruktora. Štrajkaši traže isplatu šest neisplaćenih plaća, regresa i otpremnina te uplatu doprinosa za protekle dvije godine. Ne bude li Uprava predvođena Željkom Žderićem u stanju ispuniti ove zahtjeve, traži se otvaranje stečaja. Konstruktor danas ima nešto više od tisuću zaposlenih koji mjesecima žive bez prihoda. Kad su prije sedam dana prosvjedovali, uprava i sindikat su se navodno dogovorili da će jedna plaća stići do petka, no to se nije dogodilo. Osim štrajka nastavljena je i svojevrsna pobuna protiv većinskoga Nezavisnog građevinskog sindikata započeta još za prošlog štrajka u ožujku. Tako su se jučer radnici počeli učlanjivati u Sindikat graditeljstva Hrvatske jer NGS optužuju za služenje poslodavcu. Primjerice, tijekom prosvjeda prošle srijede povjerenik NGS-a Bartul Bekavac pregovarao je s poslodavcem, ali se istodobno usprotivio spontanom prosvjedu nekoliko desetaka neplaćenih radnika jer nije bio prethodno prijavljen.
On je i dogovorio isplatu jedne plaće za petak pa štrajkaši i njega drže odgovornim za još jedno neispunjeno obećanje. Sindikat graditeljstva pak djeluje u okviru SSSH preko kojeg je ishodovana dozvola za štrajk. Štrajk u Konstruktoru dogodio se u trenutku kad je račun Žderićeve tvrtke ponovo blokiran, nakon nekoliko naizmjeničnih deblokada i blokada ove godine. Najbučnije je kao put u oporavak u kolovozu najavljivan dogovor Vlade i Konstruktora o deblokadi i povratku na gradilišta velikih državnih investicija. Prema podacima Poslovne Hrvatske, svi računi Konstruktor Inženjeringa blokirani su 27. rujna. Unatoč spomenutom dogovoru o nastavku radova na velikim infrastrukturnim projektima Konstruktor Inženjeringu je nedavno oduzet posao na izgradnji dviju dionica brze ceste Solin – Klis, koja predstavlja splitski spoj na autocestu A1. Na to gradilište izašli su strojevi Hidroelektra niskogradnje, koja je posao na toj cesti dobila u konzorciju s Konstruktorom.
Sad je Žderićeva tvrtka "otjerana" s gradilišta zbog neispunjavanja ugovornih obveza; prema nekim informacijama prezaduženi Konstruktor Inženjering nije mogao nabaviti ni gorivo ni drugi materijal za rad. Dobra vijest o dobivanju posla na rekonstrukciji i modernizaciji jedne željezničke dionice u Slovačkoj očito nije bila dovoljna jer se broj gradilišta na kojima su angažirani sve više smanjuje, među ostalim ih je Pomgrad zamijenio na velikom projektu uređenja zapadne obale splitske gradske luke. Teškoće Konstruktora dovele su u probleme i grad Split. Naime, Konstruktor inženjering kao dio konzorcija nije u stanju dovršiti velebni Spaladium Centar uz istoimenu dvoranu, koji se gradi javno-privatnim partnerstvom. Premda su sazreli uvjeti da se ugovor o JPP-u raskine, grad se to ustručava napraviti jer bi to značilo izvjestan stečaj tvrtke Sportski grad TPN čiji je Konstruktor važan dio, i gubitak velikog broja radnih mjesta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu