Put od obiteljske pržionice do drugog mjesta na hrvatskom tržištu kave

Autor: Poslovni.hr , 11. srpanj 2016. u 08:49
Foto: PR

U tvrtki Anamaria trenutno je zaposleno 75 ljudi, a sirova kava koja se koristi u mješavinama većinom stiže iz zemalja Južne Amerike, ponajprije Brazila, dok se kava uvozi i iz Indije.

Tvrtka Anamarija Company ove godine slavi 25 godina postojanja, baš kao i Republika Hrvatska te se u svom razvoju suočavala sa sličnim problemima kao i naša država. Mučno razdoblje rata, poslijeratno razdoblje tranzicije i uspostava tržišnog gospodarstva, nekoliko godina prividnog mira koje je naprasno prekinula gospodarska kriza maksimalno su otežali ionako izazovan zadatak etabliranja među potrošačima.

Od kave u zrnu do Cappuccina Rum Kokos

Anamaria je svoj put počela kao mala obiteljska pržionica na zagrebačkoj periferiji. Nakon ratnog razdoblja polako počinje uzlazna putanja, period u kojem je Anamaria izrasla u respektabilnu tvrtku i brend prepoznat i omiljen među potrošačima. U početku su u Anamariji proizvodili isključivo prženu mljevenu kavu, odnosno kavu u zrnu. No već početkom 90-ih godina na tržištu se pojavljuju i prve instant kave i instant cappuccino prahovi, koji su trebali oponašati gustu i ukusnu pjenu svojstvenu pravom talijanskom cappuccinu. Danas te proizvode poznajemo kao „classic“ varijante instant kave, dok je s vremenom proporcionalno potražnji rasla i inovativnost proizvođača, pa se na tržištu pojavljuju i prvi aromatizirani instant napici. Početkom 2000-ih raste ponuda i potražnja za coffee mixevima, pa se pojavljuju prve verzije instant kave s već dodanim mlijekom u prahu, poznate kao 2u1, te 3u1 verzije koje sadrže i mlijeko i šećer. Današnji užurbani način života nalaže uštedu vremena na svim poljima, pa su na ovaj način potrošači instant kave uštedjeli vrijeme potrebno za dodavanje mlijeka i šećera.

Hrvatsko tržište kave

Da su Hrvati kavopije opće je poznata stvar, a svoj omiljeni topli napitak ispijaju u vlastitim domovima i ugostiteljskim objektima. U našoj kulturi je kava više od pukok izvora kofeina, riječ je o svojevrsnom društvenom ritualu. Prema nekim istraživanjima 80% odraslih osoba u Hrvatskoj popije barem 1 šalicu kave dnevno. Godišnja potrošnja kave po glavi stanovnika u Hrvatskoj viša je od svjetskog, ali ipak nešto niža od prosjeka EU, i iznosi oko 5 kg po stanovniku. Daleko najveću potrošnju kave bilježe nordijske zemlje, pa se tako u Finskoj potroši godišnje i preko 12 kg kave po stanovniku, što odgovara dnevnoj količini od oko četiri šalice. Što se tiče hrvatskog tržišta, prema podacima iz 2015. godine, u Hrvatskoj 77,5 % prodane kave otpada na mljevenu kavu i kavu u zrnu, 16, 8 % na mješavine, a 5, 7 % na instant napitke. Što se tiče udjela među proizvođačima, Anamaria kava drži čvrsto drugo mjesto u većini tržišnih kategorija.

Anamaria sadašnjost i budućnost

U tvrtki Anamaria trenutno je zaposleno 75 ljudi, a sirova kava koja se koristi u mješavinama većinom stiže iz zemalja Južne Amerike, ponajprije Brazila, dok se kava uvozi i iz Indije. Od krizne 2012. godine kontinuirano rastu prihodi i dobit, a isto se očekuje i sljedećih godina. Dosadašnji fokus Anamarije bila su domaćinstva, no s obzirom na vrlo visoku zastupljenost u tom segmentu i dugogodišnju čvrstu drugu poziciju na tržištu, planovi su usmjereni ka širenju HoReca kanala, dodatnoj ekspanziji na tržištu i potvrđivanju pozicije kao jednog od vodećih opskrbljivača kvalitetnom kavom na tržištu Republike Hrvatske. U posljednje dvije godine interni kapaciteti orijentirani su prema stranim tržištima, a intenzivni pregovori su urodili plodom, pa se Anamaria proizvodi mogu naći u skandinavskim zemljama, SAD-u, Rusiji i Kazakhstanu. Osvajanje dalekih prostranstava visoko kvalitetnom kavom najbolja je potvrda da je Anamaria nakon 25 godina i skromnih početaka tvrtka svijetle sadašnjosti i još svjetlije budućnosti. 

Komentirajte prvi

New Report

Close