Privatni mlažnjaci dostupniji i građanima, moći će “dijeliti” let

Autor: Darko Bičak , 17. listopad 2017. u 07:48
Krešimir i Vedran Jung, osnivači Jung Skyja, Foto: PD

Tvrtka Jung Sky razrađuje model za grupno putovanje privatnim avionima

Zračni prijevoz je sve učestaliji način transporta ljudi, a o čemu govore i rekordne brojke putnika hrvatskih aerodroma, ali i nacionalne zrakoplovne kompanije Croatia Airlines.

No, ne voze se svi velikim linijskim zrakoplovima jer zbog prirode posla ili životnog stila, mnogi koriste privatne mlažnjake. Jedan od najznačajnijih igrača u tom segmentu na hrvatskom tržištu je zagrebački Jung Sky, koji su 2010. osnovali Krešimir i Vedran Jung. Krenuli su s panoramskim klipnim zrakoplovom, a kasnije je došao i manji mlažnjak. Danas lete s dva veća mlažnjaka Cessna 525A CJ2, koja mogu primiti 7 putnika i imaju dolet od gotovo 2000 kilometara, što je svaka destinacija u Europi i Sjevernoj Africi.

Samo 10% putnika Hrvati

Planiraju nabaviti i veći mlažnjak za prihvat više putnika. Jung Sky zapošljava 20 ljudi, od čega devet pilota, a lanjski prihod od 22 milijuna kuna bi im ove godine trebao porasti na 27 milijuna. Krešimir Jung, direktor tvrtke, pojašnjava da im je sjedište u Zagrebu, a poslovi diljem Europe.

 

4500eura

okvirna cijena povratnog leta Zagreb-Milano, za 7 putnika

“Na Hrvate nam otpada manje od 10% prihoda, najviše radimo na njemačkom, austrijskom, francuskom, talijanskom, ali i ostalim tržištima”, ističe Jung. Dodaje da im se struktura putnika razlikuje ovisno o sezoni. Ljeti su im česti putnici slavne osobe, od pjevača koji imaju koncerte po Mediteranu, DJ-eva koji putuju na festivale u turističkim mekama, do holivudskih zvijezda koje snimaju filmove u regiji. Tako su im ljetne destinacije najčešće Dubrovnik, Zadar, Split, Tivat, Mikonos, Krf, Atena. Zimi se uglavnom leti prema velikim europskim poslovnim središtima.

Ekonomično za tvrtke

U Jung Skyju ističu da su privatni mlažnjaci sve manje luksuz, a sve više proračunata poslovna odluka jer je cijena njihova korištenja identična troškovima putovanja u poslovnoj, a ponekad čak i u ekonomskoj klasi. Sat leta mlažnjaka se naplaćuje oko 2000 eura, a što znači da “povratna karta” do Milana košta oko 4500 eura, a do Londona dvostruko više, što je za grupu od više menadžera iz tvrtke ekonomično. Zasad se iznajmljuje čitava kabina i na cijenu prijevoza ne utječe prevoze li jednog putnika ili njih sedmero.

No, u planu je razvoj platforme koja će omogućiti veću fleksibilnost u prijevozu generalnom avijacijom te mogućnost da više putnika koji neovisno jedni o drugima putuju na istu destinaciju preko aplikacije zakupe samo dio mlažnjaka. To, podsjeća Jung, u Europi već postoji, no njihova je ideja unaprijeđen pristup prodaje, uglavnom turističkih, letova po sjedalu. Očekuju da bi ta usluga mogla zaživjeti već nagodinu.     

Komentirajte prvi

Još vijesti

New Report

Close