Svakodnevno svjedočimo da kompanije iz Austrije, Njemačke i čitave EU imaju akvizicije hrvatskih tvrtki, no kad jedna hrvatska tvrtka preuzme poduzeće u Njemačkoj onda to ima značajan medijski odjek.
Takva je situacija s Klimaopremom iz Samobora koja je nedavno preuzela renomiranu njemačku tvrtku MCRT. Kako pojašnjavaju u Samoboru, MCRT je kompanija koja posluje već 22 godine i zapošljava 80 stručnjaka na području cleanroom tehnologije za proizvodnju mikroelektronike, jedne od najpropulzivnijih grana elektronike na svijetu.
Sergio Galošić, predsjednik Uprave Klimaopreme, navodi da MCRT surađuje s najvećim svjetskim proizvođačima optike, mikroelektronike i nanotehnologije, a nudi široku paletu sustava čistih prostora, s naglaskom na dizajn, planiranje i proizvodnju tzv. “mini okolina” za industriju poluvodiča.
Naime, u industriji poluvodiča kao i farmaceutskoj te medicinsko-tehničkoj industriji specifični su, kaže, izuzetno visoki zahtjevi za čistoćom, a MCRT je poznat po individualnim rješenjima u Europi i svijetu.
“Ovom akvizicijom potvrdili smo još jednom svoje strateško usmjerenje za snažnijom prisutnosti u području mikroelektronike na najzahtjevnijim svjetskim tržištima. Akvizicija nam omogućuje da se kompanija usmjeri na nove i inovativne projekte na području čistih prostora u zapadnoj Europi u kojoj posljednjih godina bilježimo rast.
Budući da već uspješno nudimo rješenja za čiste prostore po principu ključ u ruke za farmaceutska postrojenja, bolnice, laboratorije, ova je akvizicija logičan put u još snažnije pozicioniranje i jačanje naše strateške pozicije”, ističe Galošić.
U Klimaopremi kažu da im je strateško promišljanje razvoja poslovanja postavljeno kao standard razvoja tvrtke. S tim u svezi, u 2019. su jasno definirali smjernice strategije razvoja za tri godine – predviđeno je širenje u području čistih prostora (cleanroom) za proizvodnju mikroelektronike.
“Nastavili smo s istraživanjem tržišta te nam se otvorila prilika za ulazak u područje mikroelektronike kroz akviziciju tvrtke koja već dugo egzistira u razvoju tehnologija za potrebe čistih prostora u proizvodnji mikroelektronike, nanotehnologije, optike i sl.
Klimaoprema se pozicionirala kao tehnološka kompanija pa ovim očekujemo širenje poslovanja na nove, tehnološko-inovativne projekte, veće dodane vrijednosti. Također, želja nam je svojim znanjem i iskustvom u projektnom menadžmentu na projektima CAPEX investicija u području farmaceutike, pomoći tvrtki koju smo preuzeli u daljnjem razvoju i rastu”, navodi Galošić.
Na pitanje koliki je izazov da hrvatska tvrtka preuzme njemačku, ističe da svako preuzimanje, u Hrvatskoj, Njemačkoj ili bilo gdje na svijetu donosi izazove koji mogu završiti uspješno ili manje uspješno.
“Često samo kulturološke razlike mogu dovesti do problema u integraciji tvrtki u sličnim poslovnim pothvatima, a osobito kad se radi o tehnološkim kompanijama koje već imaju prepoznati brend i poziciju na tržištu.
Konačno moramo izaći iz okvira geografskog ograničenja i sebe gledati jednakim očima, ako ne i boljim, kao što gledamo zapadne tvrtke, jer mi u Hrvatskoj itekako imamo znanja i pameti koje možemo pokazati zapadu. Imamo čitav niz uspješnih tehnoloških kompanija koje su se dokazale u svijetu, a jedna od njih je svakako Klimaoprema”, kaže nam prvi čovjek samoborske tvrtke.
Ona izvozi više od 90% svojeg proizvodnog asortimana i usluga. Ističu da su im najjača tržišta Francuska, Švicarska, Austrija, Njemačka, Norveška i Mađarska.
Značajniji izvoz ostvaruju i u Rusiji, a posluju i na Bliskom istoku kroz program bolničkog i laboratorija sektora.
Osim plana razvoja kao kompanija koja ulaže u proizvode i usluge većih dodanih vrijednosti, cilj im je završiti sveobuhvatni projekt digitalne transformacije te nastaviti s unapređivanjem proizvodnje kroz automatizaciju i robotizaciju kako bi osigurali bolju efikasnost i produktivnost.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu