Prerazvijena maloprodaja u Hrvatskoj

Autor: Majda Žujo , 21. studeni 2012. u 21:59
Zdenko Segetlija/PIX

Učinkovitost maloprodaje manja je nego u zemljama Zapada.

Maloprodaja se u Hrvatskoj (kao i u ostalim tranzicijskim zemljama) u kvantitativnom smislu razvila iznad razine opće gospodarske razvijenosti, što je posljedica neravnomjernog razvoja između proizvodnje i potrošnje.

Tako je u Hrvatskoj 0,93 kvadrata maloprodajne površine po stanovniku, no ti kvadrati ne stvaraju dovoljno BDP-a. Po metru kvadratnom on u Hrvatskoj iznosi tek 15,9%. Ukazao je na to profesor Zdenko Segetlija koji je jučer na Ekonomskom fakultetu predstavio svoj rad "Maloprodaja i gospodarski razvoj u europskim tranzicijskim i tržištno razvijenim zemljama". Kako je podsjetio, stopa rasta maloprodaje u Hrvatskoj lani je iznosila 3,53%, no to ne znači nužno i razvoj već je više posljedica politike povećane potrošnje. Učinkovitost maloprodaje slabija je nego u gospodarski i tržišno razvijenim zemljama, što znači da oblici poslovanja nisu adekvatni. I elektronička je maloprodaja u Hrvatskoj slabija nego u drugim zemljama – u 12 mjeseci iznosila je tek 14%, dok je u Njemačkoj 60%.

Komentirajte prvi

New Report

Close