Preko zastupništva u Prištini Pliva želi osvojiti tržišta Kosova i Albanije

Autor: Marija Crnjak , 16. veljača 2014. u 22:00
Tihomir Orešković, predsjednik Uprave Plive/Žarko Bašić/PIXSELL

Na Kosovu i Albaniji živi gotovo 7,5 milijuna ljudi, a hrvatska kompanija namjerava pojačati svoju prisutnost na tržištu.

Zahvaljujući novoj regulativi koja je znatno skratila proceduru lansiranja novog lijeka na tržište, te statistici koja pokazuje godišnji rast tržišta lijekova na Kosovu, Pliva Hrvatska otvara ovih dana svoje predstavništvo u Prištini.

Cilj je jači proboj ne samo na Kosovo već i u Albaniju, što zajedno čini tržište od gotovo 7,5 milijuna ljudi, te jačanje tržišnog udjela na kosovskom tržištu na kojem je Pliva danas među prvih pet kompanija. Pliva nema lak zadatak, jer se radi o specifičnom tržištu na kojem ne postoji državni budžet za lijekove, liste lijekova ne postoje, a korupcija u sektoru cvate, doznali smo od brojnih predstavnika branše koji su se okupili na predstavljanju Plive u prištinskom Hotelu Emerald prošlog četvrtka. Tržište lijekova na Kosovu, s preko 1,8 milijuna stanovnika te više od 500 ljekarni, bilježilo je rast od prosječno 6 posto zadnje dvije godine.

Pliva je do sad na Kosovu bila prisutna putem distributera koji su prodavali i lijekove drudih kompanija, što se nije pokazalo isplativim, tim više što Pliva zbog inertne regulacije nije imala mogućnost lansiranja novih proizvoda na Kosovu. Kako pojašnjava Tihomir Orešković, predsjednik uprave Plive koji je u četvrtak pred tristotinjak medicinara i farmaceuta održao prezentaciju poslovanja Plive te čitave grupacije Teva, nova zakonska regulativa omogućuje stavljanje novog lijeka na tržište u roku od tri mjeseca, što je važan uvjet za jačanje Plivine pozicije na Kosovu.

"Planiramo proširiti portfelj na Kosovu u svim segmentima naše proizvodnje, uključujući i inovativne lijekove koji su u maloj mjeri prisutni na kosovskom tržištu. Pokrenuli smo i marketinšku kampanju među liječnicima, ljekarnicima ali i i građanima, a planiramo ulagati i u njihovu edukaciju te doprinijeti kvaliteti liječenja i razvoju zdravstvenog sustava. Pliva na Kosovu ima jako dobar ugled, i liječnici i pacijenti vjeruju Plivinim proizvodima i vole ih prepisivati, što ćemo nastojati potaknuti isključivo promicanjem naše kvalitete. Želimo biti bliže našim klijentima, približiti se i mlađim generacijama, i mislim da na taj način možemo očekivati samo rast", rekao je Orešković.

Komentari (2)
Pogledajte sve

kosovo ima 1.8 milijuna a albanija 3.2 milijuna stanovnika pa vjerojatno misle da je ona razlika do 7,5 milijuna ovi šipci po švicarskoj i njemačkoj.

inače je nedavno soros postao glavni ulagač u tevu pa tako i u plivu pa možemo opet očekivati da puhovski i ekipa dobiju velike količine sredstava za smirenje jer nema više lovice

Pokretanje Plivine “marketinške” kampanje kasni barem 23 godine, jer nije lako zaboraviti “marketinšku” kampanju Kosovara iz 1991. godine koja tada u Zagrebu i u Plivi nije naišla na gotovo nikakav odgovor.

New Report

Close