Mediji i marketing 2023
Intervju

Jedan od najjačih hrvatski brendova bilježi odlične prodajne rezultate i nemali izvoz u Švedsku

Gašpar Novak, direktor marketinga i razvoja Zvijezde Plus ističe da su kvaliteta i inovacije ključne u zadržavanju statusa.

Josipa Ban
15. prosinac 2023. u 06:12
Gašpar Novak, direktor marketinga i razvoja Zvijezde plus/PD

Zvijezda sa svojim brendovima ove godine apsolutno dominira ljestvicom BRANDscore, odnosno Ipsosovim istraživanjem koje na temelju marketinških pokazatelja performansi mjeri snagu branda. Ovo istraživanje tako pokazuje da je čak pet proizvoda Zvijezde u top 10 najjačih brandova u Hrvatskoj, a najbolje, kao prvo rangirana, stoji Zvijezda majoneza.

Gašpar Novak, direktor marketinga i razvoja Zvijezde plus, u intervjuu za Poslovni dnevnik ističe da su kvaliteta i inovacije ključne u zadržavanju ovog statusa. A u njih, ističe, Zvijezda kontinuirano ulaže i to značajan dio budžeta. Otkriva i da izvoze na 20 tržišta te da su od nedavno prisutni i na tržištu Švedske.

BRANDscore istraživanje Ipsosa pokazuje da je u prvih 10 najsnažnijih brandova u Hrvatskoj čak 5 Zvijezdinih. Što građane čini vjernima vašim brandovima?
Ponosni smo što je Zvijezda na neki način zavladala BRANDscore listom koja ukazuje na snagu brendova u Hrvatskoj. Prema odabiru potrošača, među top 10 brendova po snazi na hrvatskom tržištu pet mjesta pripalo je Zvijezdi. Pobjednica je Zvijezda majoneza, a slijede je suncokretovo ulje na trećem mjestu, tvrdi margarin na šestom, ketchup na sedmom mjestu i Margo na devetom mjestu.

Vjerujemo da građani prepoznaju Zvijezdine standarde i kontinuiranu kvalitetu te nam upravo zbog toga već godinama daju svoje povjerenje. S druge strane, mi u Zvijezdi osluškujemo potrebe građana, pratimo globalne trendove te konstantno inoviramo. Kad si lider na tržištu nema mirovanja, važno je zadržati kvalitetu i dizat ljestvicu sve više – što Zvijezda i čini.

Kako Zvijezdini brandovi stoje na drugim tržištima, posebno onima u susjedstvu?
Zvijezdini proizvodi su prisutni na više od 20 tržišta od čega je najznačajniji izvoz na tržišta u regiji. Možemo reći da smo već tradicionalno prisutni u BiH te Sloveniji. Rado ćemo se pohvaliti da je značajno porastao izvoz na tržište Europske unije. Nedavno smo krenuli s nemalim izvozom u Švedsku. Želja nam je upoznati švedske potrošače s vrhunskom kvalitetom Zvijezda proizvoda.

Na tom tragu, cilj nam je plasirati Zvijezda proizvode na redovne police svih većih švedskih lanaca, a ne samo u etno trgovine. S druge strane, proizvodi Planet of Plants mogu se pronaći na slovenskom i srpskom tržištu. Ovu smo godinu počeli ulaskom na mađarsko tržište na kojem je trgovački lanac Auchan u svoju ponudu uvrstio puni asortiman naše Planet of Plants linije.

5

mjesta na listi top 10 brendova po snazi na hrvatskom tržištu pripada Zvijezdi

Zvijezdini se brendovi već godinama redovito nalaze na listi istraživanja Ipsosa BRANDscore, samo njihov redoslijed malo varira. O čemu to ovisi?
Za svoj 107. rođendan Zvijezda je dobila najbolji poklon, odnosno potvrdu od strane potrošača da je doista tržišni lider. Na BRANDscore ljestvici snage top 10 najjačih brandova u Hrvatskoj nalazi se upravo pet Zvijezdinih proizvoda.

Istraživanje se provodi dva puta godišnje i kako ste sami spomenuli, Zvijezda je uvijek na vrhu. BRANDscore uspoređuje brandove različitih kategorija proizvoda i pokazatelj je snage branda na tržištu. U obzir se uzimaju različiti aspekti odnosa potrošača prema brandu; od bihevioralnih do emocionalnih. Od same kupnje i korištenja proizvoda, do odnosa prema kvaliteti proizvoda i percepciji branda u svijesti potrošača.

Najsnažniji brand u Hrvatskoj prema istraživanju Ipsosa iz rujna je Zvijezda majoneza. Koliko se godišnje proda ovog proizvoda?
Zvijezda Delikates majoneza izrađena je od visokokvalitetnog suncokretovog ulja. Bez konzervansa je, dodanih aroma i emulgatora. Zvijezda Delikates majoneza već je desetljećima omiljeni prilog mnogih od nas stoga ne čudi da je najsnažniji brend. Vječiti je klasik uz kojeg su odrasle mnoge generacije i dobitnica znaka Hrvatske kvalitete, a svoju namjenu pronalazi u najrazličitijim recepturama, od doručka, ručka, međuobroka do večere. Upravo stoga majoneza jest naša interna zvijezda i jedan od prioritetnih proizvoda.

Koji je Zvijezdin proizvod najprodavaniji?
Istraživanja pokazuju da potrošači smatraju najsnažnijim brendom Zvijezda majonezu, a potom je slijede suncokretovo ulje, tvrdi margarin, ketchup i Margo. Prodaja slijedi slične rezultate.

Koliko je marketing važan za prodajne brojke i koliko godišnje u njega Zvijezda ulaže?
Puni naziv odjela je marketing i razvoj, a svima nam je jasno kako nema napretka bez razvoja. Zvijezda kao lider na tržištu konstantno inovira, prema tome uloga marketinga u prodajnim rezultatima je neizostavna. Marketinške komunikacije donose informacije tržištu i prenose poruku potrošačima kako Zvijezda osluškuje njihove potrebe i inovacijama odgovara na njih te tako gradi odnos s generacijama koji traje duže od jednog stoljeća.

Europski iskorak

Rado ćemo se pohvaliti da je značajno porastao izvoz na tržište EU. Nedavno smo krenuli s nemalim izvozom u Švedsku.

A utječu li inovacije u proizvodnji i okusima na prodaju i održavanje imidža branda?
Apsolutno. Upravo to je pokazatelj potrošačima da ih pratimo na putu njihova razvoja, osluškujemo potrebe i globalne megatrendove i kada vidimo priliku – odmah djelujemo. Kao primjer ću navesti posljednje dvije inovacije koje smo ponudili potrošačima početkom jeseni. To su Zvijezda ketchup s 0% dodanog šećera i 50% manje kalorija i Omegol B1. Novi ketchup nastao je na tradicionalnoj recepturi Zvijezda blagoga ketchupa, pripremljen je od sočnih rajčica, a u njemu uživaju svi koji žele kontrolirati unos šećera, bez da rade kompromise kada je okus u pitanju.

Zvijezdin tim stručnjaka na razvoju ovog proizvoda radio je više od godine dana. U cijelom procesu bilo nam je najvažnije zadržati dobro prepoznatljiv okus Zvijezda ketchupa zbog kojeg ga potrošači biraju. Također, tu je i linija Omegol koja je obogaćena novim proizvodom – Omegol B1 namazom. Uz već prisutne Omega-3 i Omega-6 masne kiseline po kojima je Omegol linija poznata, novi Omegol sadrži i vitamin B1 koji doprinosi normalnoj funkciji rada srca te zbog toga nosi odobrenu zdravstvenu tvrdnju – Za zdravlje srca.

Koliko Zvijezda ulaže u takve inovacije i razvoj novih proizvoda?
I u vremenima najvećih izazova ulaganja nisu prestala. Značajan dio ukupnog budžeta odlazi upravo na razvoj.

Odjel za razvoj prati globalne trendove, predlaže lokalne aktivacije i na temelju toga djelujemo i donosimo nove smjernice.

Na listi najsnažnijih brandova su sve proizvodi koji na tržištu postoje već jako dugo. Primjerice, majoneza je na tržištu od 1959., suncokretovo ulje od 1916., margarin stolni od 1956. Koliko je za brendiranje i “status” određenog proizvoda na tržištu presudno vrijeme?
Kada je proizvod toliko dugo prisutan na tržištu, kao što su Zvijezda suncokretovo ulje i margarin, jasno je da uživa veliko povjerenje građana. A povjerenje je upravo ključno i ono daje na vrijednosti proizvodu. Ako se emotivno povežemo sa svojim potrošačima, njegujemo taj odnos u smislu da im proizvodom dajemo kvalitetu i vrijednost koju očekuju, tada možemo reći da smo uspješni. Smatram da vrijeme igra važnu ulogu kada je riječ o povjerenju, ali vrijeme nije nužan faktor za svaki proizvod, naravno ako postoji visoko povjerenje u krovni brand.

Linija Planet of Plants je relativno mlada linija koja ostvaruje dobre poslovne rezultate, ali nema dugu tradiciju iza sebe. Jedan od razloga njezine uspješnosti jest dugovječnost drugih Zvijezda proizvoda. Na temelju povjerenja u krovni brand Zvijezdu, potrošači su dali priliku novini na tržištu, plant based proizvodima, liniji koja je brzo zasjala i ostvaruje odlične rezultate.

Također, građani sve više pozornosti predaju zdravoj prehrani i kvaliteti proizvoda. Jesu li se takvi trendovi počeli odražavati na poslovanje, odnosno prodaju određenih proizvoda Zvijezde, a koji ne odgovaraju kategoriji zdravo, poput majoneze ili ketchupa. Kako odgovarate na te nove trendove?
Mi se vodimo, kao i broji stručnjaci na području prehrane, umjerenom konzumacijom. Kao što sam spomenuo, također uvijek inoviramo i unaprjeđujemo proizvode.

U Zvijezdi se ponosimo tradicijom i brojnim inovacijama koje smo predstavili potrošačima, a linija Planet of Plants jedna je od njih. Ona je odgovor na trendove, posebno mladih potrošača, koji traže proizvode koji ne sadrže namirnice životinjskog porijekla, a naša linija pri tome nema ni gluten, mlijeko, jaja ili med. Planet of Plants nastao je uz zajedničke napore Zvijezde i PIK Vrbovca, obje su kompanije u proces uključile vrhunske stručnjake i rezultat je prva domaća plant-based linija.

Inovativnost i kvaliteta Planet of Plants proizvoda prepoznata je i na međunarodnoj razini. Vodeća svjetska agencija za istraživanje tržišta Mintel uvrstila je Planet of Plants namaz s konopljinim uljem i sjemenkama konoplje kao primjer inovacije u plant-based segmentu svog izvještaja “A year of innovation in butter, spread and oils 2021” u EMEA regiji.

New Report

Close