Poslovna kriza iz Dežele dotiče i nas. AD Plastik: Morat ćemo prilagoditi kapacitete

Autor: Marija Brnić , 23. siječanj 2022. u 22:00
Revoz u posljednjih godinu i pol smanjio proizvodnju s dvije na jednu i pol smjenu, a sada samo na jednu/P. Glebov/PIXSELL

U Revozu Novo Mesto opet redukcija proizvodnje. Od Renaulta Solinjani imaju 50% svojih prihoda.

Kriza u automobilskoj industriji ne staje, a najnovije loše vijesti stižu iz Novog Mesta u Sloveniji, čiji Revoz, tvrtka u vlasništvu francuskog Renaulta, namjerava ići u daljnje rezove.

U studenome prošle godine Revoz je već smanjio proizvodne kapacitete, a od travnja će ih još više reducirati, smjene će s jedne i pol pasti na jednu, a broj zaposlenika smanjiti za još 450. Ta poslovna kriza dotaknut će i Hrvatsku, s jedne strane jer u slovenskim pogonima rade i hrvatski građani s pograničnih područja, a i pri posljednjim rezovima od 350 zaposlenih koji su otpušteni njih je bilo 90.

No, Revoz je važan partner najvećem proizvođaču za automobilsku industriju iz Hrvatske, solinskom AD Plastiku, u kojem još čekaju detalje oko daljnjih planova poslovanja slovenske tvrtke, no ne kriju da će i oni morati presložiti svoje planove i prilagoditi poslovanje novim okolnostima.

“S obzirom na najave Revoza, morat ćemo prilagoditi svoje kapacitete. Prerano je govoriti koliko će to utjecati na naše poslovanje, ali vjerujem kako ćemo uspješno zajednički prebroditi i ovu situaciju, kao i sve dosad”, izjavio je predsjednik Uprave AD Plastik Grupe Marinko Došen.

Zdravstvena i kriza poluvodiča
Novi režim u Revozovim pogonima zaživjet će polovicom travnja, dokad će i prilagodbe u Hrvatskoj biti operativno pripremljene. Za AD Plastik kao grupaciju francuski Renault je važan partner, jer uz slovenski Revoz surađuje i s njegovim tvrtkama u Francuskoj, a iz te suradnje Grupi dolazi polovica ukupnih prihoda.

Već u prošloj godini globalne prilike i smanjenje proizvodnje ostavili su traga na poslovnim rezultatima AD Plastika.

Konačni podaci još nisu dostupni, no za prva tri tromjesečja ukupan pad prihoda na godišnjoj razini iznosio je 1,3% (ostvareno je 830 milijuna kuna), a ublažilo ga je poslovanje u Rusiji, gdje AD Plastik bilježi snažan porast od 25% (ostvareno 230 milijuna kuna), te učešće poslovanja u Rusiji nastavlja rast i donosi 28% ukupnih prihoda.

Iz uprave Revoza najnovije su rezove objasnili krizom koju prolazi cijela industrija zbog teškoća s opskrbom poluvodiča i posljedicama zdravstvene krize koja potresa cijeli svijet, no čini se i da nije posrijedi samo kratkotrajna epizoda, jer nakon što je nedavno okončano partnerstvo između Renaulta i njemačkog Daimlera, suočeni su s prestankom proizvodnje električnog Smart forfour EQ-a i neizvjesnim tržišnim uvjetima.

U slovenskim medijima navode kako iz Renaulta zasad ne daju informacije o planovima za Revoz, te da nije bio spomenut niti na prošlogodišnjem predstavljanju nove kompanijske strategije “Renaultion”.

Ne kriju skepsu
Novom politikom francuski se proizvođač automobila okreće prema električnim vozilima, u čemu će imati i potporu francuske države, koja je i jedan od suvlasnika tvrtke. Inače, osim u Sloveniji, smanjenje proizvodnje slijedi i u pogonima Renaulta u Francuskoj, a u jednoj od tvornica najavljeno je i da će se umjesto novim autima ubuduće baviti osvježavanjem rabljenih vozila njihove marke.

U automobilskoj industriji procjenjuju da bi se situacija s čipovima mogla konačno stabilizirati u drugom dijelu godine, te da proizvodnji slijedi oporavak, jer potražnje za novim vozilima na tržištu ne manjka.

U Sloveniji ne kriju skepsu, nakon što je Revoz u godinu i pol smanjio proizvodnju s dvije na jednu i pol smjenu, a sada samo na jednu.

Nakon prvog vala otkaza ostalo ih je 2100, a nakon travnja će u pogonima biti 1650 radnika, dok se dnevna proizvodnja automobila s više od 650 smanjila jesenas na 486, a od proljeća će pasti na 325 vozila dnevno. Prije pandemije iz Novog Mesta izlazilo je više od 200.000, a lani 96.000 vozila.

Komentirajte prvi

New Report

Close