Zamislite situaciju u kojoj desetine vozača odabiru krivu rutu, voze neoptimalno uz veću potrošnju goriva ili neke druge manje nepravilnosti. Iako se takve stvari čine kao sitnice, u velikoj slici donose tvrtkama ogroman skriveni trošak.
Ako se na to dodaju još veći prijestupi kao što je korištenje vozila ili strojeva u svrhe izvan poslovnog plana, trošak je još veći.
Rast globalnog tržišta
Upravo zbog takvih situacija došlo je do razvoja fleet managementa. Riječ je o upravljanju voznim parkovima gdje kompanije pomoću niza procesa imaju mogućnost vidjeti i upravljati informacijama povezanim s njihovim vozilima. Iako su rješenja fleet managementa u početku obuhvaćala samo nabavu i održavanje vozila, posljednjih desetak godina ona su odgovorna za širok raspon aktivnosti uključujući upravljanje vozačima, upravljanje usklađenošću, operativnu učinkovitost i utjecaj na okoliš.
Ta promjena dogodila se prvenstveno zato što su poduzeća uvidjela kakav pozitivan utjecaj na poslovanje može imati učinkovita flota. Naravno, tu je važnu ulogu odigrao i napredak tehnologije koji je omogućio razvoj softvera i platformi zaslužnih za sofisticirana rješenja. Kao glavne benefite fleet managementa mogu se istaknuti povećanje učinkovitosti u nabavci vozila, upravljanje troškovima goriva, jačanje usklađenosti, povećanje sigurnosti zaposlenika i smanjenje emisija ugljika.
Pandemija COVID-a samo je dodatno pojačala interes za fleet managementom jer su vlasnici flota povećali fokus na operativnu učinkovitost. Zbog toga MarketsandMarkets predviđa da će globalno tržište upravljanja flotom porasti s 20,6 milijardi američkih dolara u 2021. na 33,9 milijardi dolara do 2026. godine, uz godišnju stopu rasta od 10,5 posto. Na tržištu se danas uz već ‘etablirane igrače’, pojavljuju i male tvrtke i startupi koji nude svoja rješenja upravljanja voznim parkom.
Jedno od cjelovitih rješenja u Hrvatskoj nudi i A1. Riječ je o cjelovitom rješenju za nadzor vozila, strojeva i opreme. Uz praćenje vozila, strojeva i opreme, dobiva se profesionalni GPS sustav za nadzor te upravljanje flotom automobila, kamiona, plovila i radnih strojeva. Samo smanjivanjem sitnih i većih nepravilnosti u svakodnevnom radu, sustav će donijeti velike uštede i povećati učinkovitost flote vozila.
Sustav prati vozila i šalje ključne informacije u realnom vremenu te tako omogućuje potpunu kontrolu nad flotom vozila i strojeva. No, ne radi se samo o automobilima i kamionima u ovom fleet management sustavu. Usluga nadzora sad je prilagođena i za vlakove i željezničke strojeve, plovila, jahte, građevinske, industrijske i poljoprivredne strojeve, ali i kontejnere, pakete, vrijednu robu i opremu na terenu.
Sustav se sastoji od GPS modula, senzora koji očitavaju podatke iz putnog računala te mogućih dodataka za senzor goriva, temperature i vrata. Tu su i senzori za praćenje opreme vozila poput podizača, jedinica za hlađenje i hidrauličnih jedinica.
Cjelovita rješenja
Rješenje omogućuje vozačima prijavu kroz različite platforme te je omogućena interakcija s vozačima i upraviteljima strojeva. U svakom trenutku sustav omogućuje pregled pozicije i stanja vozila te očitanje spomenutih senzora. U isto vrijeme sustav nudi niz naprednih mogućnosti kao što su praćenje troškova, izrada putnih i servisnih naloga te evidencija štete.
A1 Praćenje strojeva, vozila i opreme je rješenje zbog čega korisnici nemaju brige oko održavanja. Isto tako ne postoje kapitalna ulaganja, već se cijeli sustav plaća kroz mjesečnu naknadu. Nadzorna ploča sustava može se pregledavati na pametnom telefonu, tabletu ili računalu. Ako se pojavi problem, korisnička podrška je dostupna 24 sata dnevno kroz cijelu godinu bilo gdje u Hrvatskoj.
Prednosti fleet managementa prepoznala je i naša najveća naftna kompanija INA koja se odlučila ugovoriti baš A1 uslugu GPS nadzora njihovih službenih vozila. U Ini ističu kako su iznimno zadovoljni uslugom, suradnjom i potporom koju im pruža A1. Mario Jerković, direktor Upravljanja imovinom i uslugama Ine, ističe kako zahvaljujući ovoj tehnologiji u svakom trenutku znaju gdje su im vozila, tko ih je vozio i kada te koliko je kilometara prijeđeno.
“Razlikujemo korištenje službenog vozila u privatne i poslovne svrhe te samim time lakše obračunavamo i alociramo troškove. Zahvaljujući novom sustavu planiramo servise, a korisnici su automatizmom obaviješteni kada trebaju na servis, čime smanjujemo i moguće troškove koji mogu nastati zbog neredovitog odlaska na servis. Isto tako, korisnici naših vozila pridržavaju se ograničenja brzine, što pozitivno utječe na sigurnost naših radnika i opću sigurnost u prometu”, zaključio je Jerković.
* Sadržaj omogućio A1