Prije nekoliko mjeseci Metro Cash&Cary Hrvatska dobio je novog direktora, Marca Carenu koji je u Hrvatsku došao s pozicije direktora i člana Uprave Metroa u Rumunjskoj gdje je radio protekle dvije godine.
Iako je u Hrvatskoj još uvijek nedovoljno dugo da bi se detaljno upoznao s tržištem, odgovorio je za Poslovni dnevnik na nekoliko pitanja vezanih za poslovanje kompanije koja je s 21,6 milijun kuna dobiti u 2012. godini bio jedini strani trgovački lanac koji je ostvario profit.
Što su, po vama, ovako na prvi pogled, najveći izazovi na hrvatskom tržištu?
Metro se uglavnom fokusira na mala, nezavisna poduzeća, a na tržištu koje pada postoji veliki utjecaj na mala poduzeća, koja padaju zajedno s tržištem. Zato je moja zadaća da pomognemo i podržimo mala poduzeća da razviju poslovanje i prežive na tržištu. To nam je glavni zadatak i najveći izazov na hrvatskom tržištu
Promet mnogih restorana i kafića uvođenjem fiskalizacije povećan je i za više od 50 posto. Ako je to povećanje stvarno, očekivalo bi se da i vama poraste promet. Je li se to dogodilo?
Nisam primjetio da je to utjecalo na naše poslovanje, ali teško je reći jer još nije prošlo dovoljno vremena
Možete li usporediti hrvatsko tržište s rumunjskim gdje ste radili prije dolaska u Hrvatsku?
Ako gledamo nezavisne poslove, Hrvatska ima puno konkurentniju i moderniju razmjenu što znači da je poslovanje pod puno većim pritiskom i puno je teže preživljavati na tržištu. No, primjećujem da ovdje nedostaje potpore malim neovisnim tvrtkama.
Tko za to snosi krivnju?
Ne mogu reći tko je kriv, ali u Hrvatskoj još nisam primjetio da se dogodilo da se grupa nezavisnih poduzetnika spoji kako bi zajednički bolje preživljavali.
Metro je trenutno na sedmom mjestu po prihodima među trgovcima u Hrvatskoj. Planirate li možda skok na višu poziciju?
Zadovoljan sam rezultatima i na ovom tržištu vidimo potencijal za rast. Metro se fokusira na tri osnovne ciljne grupe – prvo, tu je Horeca kanal, zatim manji trgovci te sve male tvrtke. Zadovoljni smo razvojem Horeca kanala, relativno smo zadovoljni i s malim trgovcima. No male tvrtke se suočavaju s problemima i tu vidimo mogućnost boljeg razvoja.
Jedan ste od rijetkih velikih trgovaca koji u Hrvatskoj posluju s dobiti, no ta je dobit u prošloj godini značajno smanjena. Mislite li da će se to promijeniti, hoće li taj pad ove godine biti zaustavljen?
Još nije vrijeme da pričam o poslovnim rezultatima za ovu godinu jer smo trenutno u procesu zatvaranja poslovne godine. Što se tiče poslovanja za prošlu godinu, ostvarili smo dobit i tako planiramo nastaviti i narednih godina. Vjerujemo da postoji prilika da održimo pozitivan rezultat.
Planovi za budućnost
Koji su vaši ciljevi na ovom tržištu?
Potrebno je vidjeti koje su nam mogućnosti da što bolje iskoristimo prilike na tržištu. Naš osnovni cilj je podrška svim ljudima koji samostalno posluju. Samo posebni mogu uspjeti u samostalnom poslu. Želimo pronaći i donijeti poticajan i jedinstven izbor usluga i proizvoda, podijeliti svoju stručnost i inovativan način razmišljanja te uvijek pronalaziti nove ideje. Tu smo da sve ljude i kompanije koje samostalno posluju podržimo i budemo im partneri. Da znaju da na nas uvijek mogu računati.
Planirate li uskoro možda širenje, odnosno otvaranje novih Metro centara?
Trenutno imamo sedam Metro centara. Namjera nam je da budemo dostupni svima, da budemo bliže svim našim kupcima, ali ne nužno otvaranjem novih centara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.A najinteresantnije je da inspekcije nesmiju ući u strane trgovačke lance naših Kolonizatora .
Damaći imaju dobit .
A strani trgovački lanci (svi ?) prikazuju gubitke !
Kako to ?
Tko zna ?
Uključite se u raspravu