Covid-19 doveo je do neočekivanog porasta u industriji dostave paketa, dok je zdravstvena kriza ubrzala očekivani razvoj novih trendova na tržištu dostave paketa. Zatvaranja u brojnim zemljama, samoizolacije i preventivne mjere potaknule su nagli porast isporuka te je tako druga najveća dostavna mreža paketa u Europi DPDgroup u 2020. isporučila pola milijarde paketa više u odnosu na raniju godinu.
Zdravstvena kriza, kako navode, također je ubrzala razvoj trendova čije je uvođenje bilo očekivano tek u 2024., pa je već danas znatno povećana potražnja za urbanom logistikom i osjećajem odgovornosti za okoliš. Usto, na tržištu primjećuju i značajan pomak u dostavi paketa krajnjim korisnicima (B2C): udio takvih paketa unutar DPDgroup je 55%, a Hrvatskoj 75%, što je porast od nevjerojatnih 95% u odnosu na 2019.
DPD Croatia, kao sastavnica DPDgroup, te sama matica, stoga rekordnim rezultatima njihovog lanjskog poslovanja obaraju sve svoje dosadašnje rekorde propulzivnog rasta. Hrvatska kompanija, promatrajući čitavu 2020., ostavila je rast volumena paketa za 40% u odnosu na 2019., dok su brojke znatno veće promatrajući samo prosinac, kada im je uzimajući u obzir pandemiju i vrhunac sezone, npr. broj paketa bio za čak 67% veći uspoređujući podatke s prosincem 2019. Promatrajući samo domaći promet, veličine su još impresivnije, navode, pa je tako na bazi čitave 2020. ostvaren porast u broju paketa u domaćem prometu za više od 50%, dok uspoređujući samo prosinac 2020. s prosincem 2019., vidljiv je porast od nevjerojatnih 90%. Također bilježe i 25%-tni porast u broju međunarodnih paketa u odnosu na godinu prije.
U 2020. i DPDgroup iza sebe ima nevjerojatne brojke: to je 11 milijardi eura prihoda te rast od 42% u odnosu na 2019. Širom svijeta isporučili su 1,9 milijardi paketa, odnosno 7,5 milijuna dnevno (porast od pola milijarde paketa u odnosu na 2019.). Više od polovice isporučenih paketa (55%) bili su B2C (+ 57% organskog rasta u odnosu na 2019.). Do 2025. planiraju još više razviti osnovne djelatnosti dostave, ubrzati inovacije te širiti horizonte pod motom “Zajedno, bez granica” (“Together & beyond”).
Prema izvršnom direktoru DPD Croatia Igoru Jakovljeviću, DPDgroup pokazuje otpornost, fleksibilnost i okretnost koje se očekuju od kompanije naše veličine.
“Te su nam osobine pomogle da tijekom pandemije održavamo svijet u pokretu, brzo stvaramo i usvajamo nove prakse i učinkovito se nosimo s povećanim količinama. One će nam biti od ključne važnosti i u novim izazovima koji su pred nama”, kaže Jakovljević.
Zadovoljstvo kupaca i održavanje kvalitete usluga glavni su prioriteti DPD-a, ističe, regionalna voditeljica marketinga i komunikacija u DPD Croatia Snježana Stanić.
“Unatoč činjenici da je 2020. bila vrlo zahtjevna i puna izazova, mi smo kao i svake godine ostvarili nove rekorde, a isto očekujemo i u godini pred nama”, kaže Stanić.
Ova hrvatska tvrtka osnažila je svoju logističku mrežu otvaranjem potpuno novih depoa u Pojatnom, Križevcima, Petrinji i Šibeniku, kao i preseljenjem na novu lokaciju u Varaždinu s novim modernim depoom te povećanjem logističkih, odnosno skladišnih kapaciteta u Osijeku, Puli, Pločama. Otvorili su i prvi urbani City depo u centru Zagreba, u Gundulićevoj. Prema Stanić, primateljima paketa tako su omogućili jednostavniju dostavu te preuzimanje paketa, i usto lansirali myDPD aplikaciju za krajnje korisnike koji je omogućeno lakše upravljanje dostavom svojih paketa, koristeći razne opcije preusmjeravanja. Zato su proširili svoju mrežu Pickup lokacija na koje je moguće preusmjeriti paket, i kako ističe, sada ih u suradnji s Inom i Petrolom imaju više od 520 diljem Hrvatske.
“Lansirali smo i preuzimanje paketa na DPD paketomatima, ispred Lidl poslovnica, na ukupno 10 lokacija diljem Hrvatske koje također planiramo širiti“, pojašnjava Stanić dodajući da motivirani odličnim rezultatima, na ovom valu istom posvećenošću kroče i u 2021.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu