Podravka ulaže 9 milijuna kuna u proširenje kapaciteta linije za proizvodnju

Autor: Suzana Varošanec , 05. srpanj 2021. u 07:14
Foto: Zarko Basic/PIXSELL

Do 2025. predviđaju se ukupna ulaganja u vrijednosti od oko 5 milijardi kuna.

Sukladno strateškom planu rasta i razvoja, Grupa Podravka pokrenula je snažni investicijski ciklus koji će se provesti u više faza. Uokviren je, podsjetimo, strategijom poslovanja do 2025., gdje se uz suglasnost NO-a predviđaju ukupna ulaganja u vrijednosti od oko 5 milijardi kuna, od čega oko 1,7 milijardi kuna u modernizaciju i digitalizaciju proizvodnih i logističkih procesa. U realizaciju navedenog već su krenuli s više investicija u segmentu Prehrambene divizije Grupe. Kao pokazatelj novog ‘kursa’ širenja i modernizacije kao ključne poluge prednjače investicije u tehnološka I proizvodna unaprjeđenja. U prilog tome je i najnovija odluka Podravkine Uprave o 9 milijuna kuna vrijednom ulaganju u proširenje kapaciteta linije za proizvodnju i pakiranje začinskih kocki (bujona).

Nova je to sastavnica iz cijelog spektra koji se očekuje prema recentnim najavama strateškog plana poslovanja, a po kojima će u narednom razdoblju poseban naglasak staviti na razvoj proizvoda i inovacija u proizvodima i ambalaži. U slučaju bujona riječ je o tehnološkoj modernizaciji procesa proizvodnje i pakiranja začinskih kocki, s ciljem udvostručenja podizanja tih kapaciteta proizvodnje. Tako namjeravaju iskoristiti potencijal daljnjeg rasta na brojnim tržištima, i ujedno nova proizvodna linija pretpostavka je za daljnji razvoj asortimana te se njome omogućuju i inovacije u pakiranjima.

Više od 30 tržišta

Podravkine začinske kocke, pohvalili su se, prodaju se na čak 30-ak tržišta diljem svijeta, dok na godišnjoj razini ostvaruju prihod od prodaje u iznosu većem od 30 milijuna kuna.

Pored najznačajnijeg domaćeg tržišta, lansiranjem Vegeta Natur kocki posljednjih godina ostvaren je, kažu, iskorak na tržištima Srednje Europe, s naglaskom na tržište Poljske. Pored toga, ističu i da je Podravka s istom linijom proizvoda prisutna i na tržištu Australije, “odnedavno i na policama Woolworth’s-a, jednog od najvećih trgovačkih lanaca na tom tržištu”. Generalno što se osnova za budući ubrzani rast i razvoj divizije Prehrana tiče, riječ je o kategorijama proizvoda s većim izvoznim potencijalom, među kojima su i dodaci jelima te juhe, uz stratešku usmjerenost na potentnija tržišta u Zapadnoj i Srednjoj Europi, što prate očekivanja znatnijeg povećanja tamošnjih udjela u ukupnim prihodima od prodaje. Iz Podravke stoga naglašavaju kako je za provođenje Lean 4.0 koncepta kao pilot-projekt odabrana Tvornica juhe i Vegete, s time da im je namjera navedeni koncept potom uspostaviti unutar svih proizvodnih jedinica. Dodajmo i da zadnja investicijska odluka dolazi kao nastavak istih: u sklopu nedavno najavljenog investicijskog ciklusa, Uprava Podravke već je pokrenula cca 30 milijuna kuna vrijedan projekt s ulaganjima u tehnološku modernizaciju u još jednom važnom dijelu Podravkine proizvodnje. Riječ je o investiciji usmjerenoj na nabavku linija za proizvodnju i pakiranje ekstrudiranih proizvoda u okviru tvornice Koktel peciva u Koprivnici. Zatim, u sklopu projekta u vrijednosti nešto većoj od 40 milijuna kuna u tvornici Kalnik, investicijom sufinanciranom od strane EU i RH z Programa ruralnog razvoja, uvode nove proizvode ( to su džemovi, marmelade, ekstra džemovi, pekmez od šljiva, nove vrste ajvara, povrtni namazi, voćni namazi, voćna punila i proizvodi pakirani u takozvanu squeeze ambalažu).

Cjenovna konkurentnost

Uz postizanje ekonomije volumena u ovoj proizvodnji, namjeravaju povećati cjenovnu konkurentnost Podravkinih proizvoda, na domaćem, ali i na međunarodnim tržištima. I u tom se projektu dio ulaganja odnosi na uvođenje novih pakiranja i ambalaže, dok se u sljedećem koraku najavljuju daljnje investicije. Sve u svemu za Podravkine dioničare ovo je nalik ‘pjesmi’, a nakon glavne skupštine održane 29. lipnja na kojoj su usvojene sve predložene odluke za poslovanje u 2020. u kojoj ostvarena neto dobit iznosi 193,832 milijuna kuna, čeka ih isplata dividende u bruto iznosu od 9 kn po dionici.

Komentirajte prvi

New Report

Close