Podravka, vodeća hrvatska prehrambena kompanija obilježava 50 godina poslovanja na velikom tržištu Rusije. Povijest i rezultate poslovanja Podravke na ruskom tržištu, na konferenciji jučer u Moskvi predstavili su Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke, članica Uprave Olivija Jakupec, potpredsjednik Podravke za Regiju Rusija i CIS Damir Perlok, direktorica predstavništva Podravke za tržište Rusije Marijana Mihalić-Balog te Jakov Despot, direktor HGK u Rusiji.
Lider za začine i juhe
U okviru dogovora razmjene između tadašnjeg SSSR-a i Jugoslavije, 1967. na rusko su tržište zakoračili Vegeta, Podravka pileća juha s rezancima i goveđa juha s rezancima te brzo stekli povjerenje potrošača. Uskoro su stigle i ostale juhe u vrećici, juhe u kocki, dječja hrana, ajvar, proizvodi na bazi rajčice, smrznuto povrće, paštete. Danas su Podravkini proizvodi dostupni širom Ruske federacije – od Kalinjingrada do Dalekog istoka. Regija Rusija, ZND i Baltik u devet mjeseci 2016. ostvarili su najveći rast unutar Podravka Grupe. Ukupna prodaja Podravke (hrana i lijekovi) na ruskom tržištu u ovom razdoblju iznose 23,5 milijuna eura, što je 55,2 posto više u odnosu na 2015. Podravka je tijekom 2016. prodala više od 30 milijuna komada proizvoda na tom tržištu.
30 milijuna
komada proizvoda prodala je Podravka u Rusiji u 2016.
"Tijekom posljednjih pet godina imamo kontinuirani trend rasta koji je došao do izražaja s osnivanjem vlastitog poduzeća u 2014. kada smo počeli potpisivati direktne ugovore s maloprodajnim lancima i distributerima, što nam je omogućilo i širenje asortimana i penetraciju u sve dijelove Ruske federacije. Udvostručili smo rast na ruskom tržištu unatoč sankcijama, devalvaciji rublje i drugim nepovoljnim okolnostima", rekao je Damir Perlok.
Podravka je lider i u dijelu univerzalnih začina i juha u vrećici za kuhanje te predvodnik trendova u stvaranju prehrambenih proizvoda. Koprivnička je tvrtka među tri vodeće kompanije u odnosu na konkurenciju u Rusiji. U segmentu univerzalnih začina drugi je proizvođač u količinskom i vrijednosnom smislu, s udjelom od 15 posto vrijednosno. Predsjednik Uprave Zvonimir Mršić govorio je o daljnjim planovima i ambicijama, jer se govorilo i o pokretanju proizvodnje u Rusiji.
Glavno tržište za razvoj
"Taj plan postojao je prije četiri godine ali je zbog devalvacije rublje zaustavljen. No zbog rasta Podravkinih proizvoda plan stoji i realizirat ćemo ga kroz akviziciju, greenfield ili brownfield ulaganje – rekao je Mršić. Podravka ima potencijala za ulaganje i do 500 milijuna eura, a dio bi mogao biti i za tržište Rusije. Cilj je u pet godina rasti na međunarodnim tržištima, i organski i kroz strateška partnerstva s lokalnim kompanijama. "Rusiju gledamo kao glavno tržišta za rast i razvoj koristeći oba modela, a očekujemo dvoznamenkaste stope rasta. Od 1967. se puno promijenilo, no u globalnoj strategiji kompanije rusko tržište je vodeće u smislu rasta i mogućnosti razvoja"- zaključio je Mršić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu