Westgate se napokon pozicinirao na čvrstom tlu regije kojoj pripada, i tjednom, i vikend frekvencijom

Autor: Suzana Varošanec , 08. studeni 2018. u 13:56
Denis Čupić, Foto: PD

Direktor F.O./Grupe, koja je prije pola godine preuzela upravljanje Westgateom, otkriva dokle su stigli s projektom revitalizacije tog šoping centra

Svi ključni zakupci izrazili su povjerenje novoj upravi Westgate Shopping Cityja i konceptu njegove revitalizacije. Poručuje to varažadinski poduzetnik i direktor F.O./Grupe Denis Čupić, tvrtke kojoj je upravljanje Westgateom prije pola godine povjerio vlasnik – austrijski Focus Invest. Od preuzimanja smo razgovarali sa svim zakupcima te im iznijeli planove razvoja Westgatea kao lokacije, nastavlja Čupić i dodaje:

“S nizom zakupoprimaca produljili smo ugovore o zakupu te s ponosom možemo potvrditi da je Müller, kao jedan od naših ključnih zakupaca, produljio ugovor na dodatno razdoblje i nakon 2020. Drago nam je da svi oni prepoznaju potencijal planova presložene vlasničke strukture te da novo poglavlje Westgatea otvaramo u sinergiji s njima.”

Kakvi su rezultati u prvih šest mjeseci i struktura zakupa, što kaže vlasnik?

Ukupna iznajmljenost Centra je oko 75%, odnosno više od 66.000 kvadrata, ali nas vodi jaka motivacija u sljedećim mjesecima prijeđemo 75.000 m2 iznajmljene površine. Razgovori koje vodimo nam potvrđuju uspješnu realizaciju plana. S vlasnikom usko surađujemo te su svi rezultati posljedica usklađenog pristupa i praćenja koncepta koji smo zajedno definirali. U 2019. pokrećemo aktivnosti na dovođenju novih, međunarodnih zakupaca u tekstilnom segmentu. Cilj nam je privući što veće formate, takozvane flagship trgovine, odnosno najveće prodajne površine tih brendova ili jedine prodajne površine određenih brendova, ako ne u Hrvatskoj, onda u regiji sjeverne Hrvatske i Zagreba.

Poručili ste kako želite preporoditi WG kao obiteljski centar s visokim kompetencijama u modi, tehnici… Dokle ste došli?

Prije samog čina preuzimanja smo s tada većinskim, a danas isključivim vlasnikom centra, dulje pripremali koncept revitalizacije Westgatea.

Poruke koje smo tada poslali su bile upravo temelj intenzivnih priprema i novog koncepta. U prvih 6 mjeseci rada nove uprave, Westgate je doživio prve preinake u smjeru jačanja destinacije i širenju ponude za obiteljske kupce.

Što biste istaknuli kao glavne komponente na tom planu?

Posljednjih tjedana u centru su vidljivi građevinski radovi što je jak i jasan signal da se radi na novim sadržajima i otvaranju novih trgovina. Do danas je otvorena nova trgovina obuće, Shoe Selection, na preko 400 kvadrata, a u već ovaj tjedan se otvaraju knjižara AB Bookshop i Tedi. On će u Westgateu imati jedan od najvećih formata u šoping centrima uopće. U listopadu je pak otvorena home decor trgovina Percasa. Sancta Domenica proširuje svoje površine te će postati prvi njihov Megastore u Zagrebu.

Povećava se i gastronomska ponuda pa se u ovom tjednu otvara novi Ali Kebaba, Bake&Roll palačinkarnica, novi Burger restoran i novi restoran u dječjoj igraonici.

Ovaj vikend se otvara i Rock&Bowl kuglana, najveća u Hrvatskoj s čak 14 igraćih staza, u kojoj će također biti restoran i lounge bar. Ugostiteljsku ponudu smo obogatili i obnovljenim Havana Clubom te caffe barom Cardeno koji je odsad obiteljski kafić s dječjim kutkom. Novitet je i jedna od najvećih atrakcija, dječje kino ‘Kid’s World’.

Čini se da je to prvo dječje kino u Hrvatskoj?

Da. Nalazi se u sklopu istoimene dječje igraonice koja se i time potvrđuje da je najveća i vodeća. Nudit će svakodnevne projekcije za dječji uzrast, uz organiziran nadzor animatora u kinu i igraonici. I igraonica prolazi kroz preinake te će se uskoro modernizirati i obogatiti novim sadržajima. Marketing Centra smo i orijentirali na djecu i obitelj te pokrenuli i prvi dječji YouTube kanal u Hrvatskoj s crtanim filmom ‘Weston & Wicky in Kid’s World’ koji je u našoj produkciji. Prvi hrvatski YouTube crtani film je inspiriran poznatom pjesmom “Lepe ti je Zagorje zeleno”, a novi sadržaji će dolaziti redovno. Kreativa crtanog filma je djelo marketing tima F.O. / Grupe predvođenog Majom Medunović i timom angažiranih ljudi od Marka u PR-u, Ivane u kreativi, Ede i Pave i realizaciji, a usko smo surađivali s kreativnom i web development agencijom 20.interactive. S njima smo razvili i novu web stranicu Westgatea koju ćemo predstaviti ovaj vikend te novi sustav digitalnog oglašavanja u Centru.

Što očekuje od novih projekata u području zabave u smislu tržišnog repozicioniranja centra?

Upravo je ponuda zabavnih sadržaja ključ održivosti centara i stacionarne trgovine u budućnosti. S tim na umu smo krenuli u otvaranje kuglane i dječjeg kina, ali i u obogaćivanje gastronomske ponude. Sva istraživanja pokazuju da stanovništvu cijele šire regije oko Westgatea, ali i velikim dijelovima Zagreba, nedostaje ovakvih sadržaja. Kuglana i ugostiteljsko-zabavni sadržaji će raditi i nakon zatvaranja trgovina te će Westgate postati središte zabave za širok krug stanovnika sjevera Hrvatske. Naravno, ovdje ne stajemo nego intenzivno idemo dalje s ciljem da u sljedećoj fazi dovedemo i multiplex kino, casino i niz dodatnih sadržaja, od kojih mogu najaviti event centar za sve tipove događanja uključujući i svadbene svečanosti. U pripremi je i otvaranje coworking prostora te regionalnog startup inkubatora. Westgate mall je mnogo širi nego u drugim trgovačkim centrima te je pogodan da različite interaktivne sadržaje za posjetitelje: od sajmova, dječjih predstava i kreativnih radionica do kuharskog eventa s Tomislavom Špičekom. S jakom ponudom tih sadržaja koji nisu trgovina, Westgate postaje destinacija, a ne samo mjesto za trgovinu. Upravo destinacijska vrijednost i snaga će u budućnosti usmjeravati trgovačke centre. Mogu najaviti i projekt kojeg vodi Otto Barić, po uzoru na austrijska i njemačka iskustva, pod egidom “Kunst am Bau”, odnosno dovođenje umjetnosti u centar kroz suradnju s eminentnim likovnim i kiparskim umjetnicima.

Kako na promjene reagira tržište?

Već vidimo je da se broj posjeta, a i sama potrošnja od srpnja povećava u odnosu na prošlu godinu. Brojke su dokaz da posjetitelji pozdravljaju novi smjer. Napokon je prestao lebdjeti tražeći svoje mjesto i identitet te se pozicionirao na čvrstom tlu svoje regije kojoj pripada, i tjednom, i vikend frekvencijom.

Koje su najvažnije promjene u marketinškoj strategiji?

Sjeverozapad Zagreba, Zaprešić, Zagorje i Krapina su područje s gotovo 560.00 stanovnika koji su od Westgatea udaljeni 20 minuta vožnje, a to područje nema ni zabavnog, ni značajnog trgovačkog sadržaja, iako je po platežnoj moći u potpunosti izjednačeno sa Zagrebom.

To su naši redovni posjetitelji i na njih smo prebacili naš fokus oglašavanja. Repozicioniramo Westgate kao obiteljski centar shoppinga i zabave te svaki vikend organiziramo događanja za djecu i obitelji. Događanja su iznimno posjećena i primamo samo pozitivne reakcije.

Imate li ambicije privući dio potrošača iz Slovenije i Austrije te kako?

Austrija, a od jeseni i Slovenija, su ograničili rad nedjeljom što otvara mogućnost da upravo Westgate postane vikend destinacija.

Naša velika prednost je lokacija uz autocestu što omogućava izravan pristup bez ulaska u veliki grad te brojni kulturno-povijesni sadržaji u blizini Westgatea, poput zaprešićkih Novih dvora, antičkog nalazišta Hušnjakovo, ili brojnih zagorskih kleti, obiteljskih gospodarstava i vikend-odmorišta.

Od proljeća krećemo s pojačanim oglašivačkim kampanjama u Sloveniji i Austriji, a radimo i na otvaranju Camper Stopa u sklopu Westgate Zone čime bismo još privukli i jednu značajnu, visokoplatežnu skupinu turista.

U kojoj je fazi stavljanje u funkciju u funkciju komunalno uređenog zemljišta od 480.000m2 oko centra?

Masterplan strategije i razvoja cijele zone je obnovljen, a od ove jeseni je zona preimenovana i danas se zove Westgate Zona, čime pojačavamo sinergiju zone i shopping centra.

Revidirali smo planove izgradnje prometnog čvora na autocesti Zagreb-Macelj te smo optimizacijom projekta krenuli u realizaciju izravno slijeva s autoceste iz smjera sjevera, što je važno kupcima iz Slovenije i Austrije te tranzitnim gostima, i za Centar i za realizaciju zone.

Prema sadašnjem planu, u proljeće kreću radovi i slijev će biti izgrađen do sljedećeg ljeta.

Po Vama, kad će Westagate poslovati pozitivno i što se zbiva po pitanju odgovornosti za gubitke iz bilance, o kojima se govorilo u stotinama milijuna kuna?

Rezultati bilance su efekt najvećeg privatnog ulaganja u Hrvatskoj. Westgate Shopping City i Westgate Zona, odnosno njihov vlasnik Focus Invest, su uložili više od 300 milijuna eura, a to ulaganje se kroz amortizaciju reflektira na samu bilancu. Centar posluje neutralno i ne generira izravne gubitke.
U sinergiji s vlasnikom smo optimirali određene troškove i aktivnosti, promijenili niz dobavljača i pružetelja usluga – od energenata do održavanja i promocije. Marketing, primjerice, sada gotovo u potpunosti samostalno realiziramo kroz naš tim iz F.O./Grupe, smanjen je broj i intenzitet vanjskih dobavljača, a u svim segmentima poslovanja smo uveli izravnu nabavu od konačnog ponuđača.

 

Pregovarate li s potencijalnim investitorima u zonu koja okružuje centar?

Aktivno pregovaramo s više ulagača iz sektora specijaliziranim za logistiku koju smo namijenili u sjeverni dio zone, ulagačima u hospitality za koji smo namijene prostor uz sami centar i već otpočeli pregovore s tri međunarodna lanca. Westgate Zona je svojim identitetom jasno namijenjena za sadržaje trgovine, hotela, zabavne sadržaje i manjim dijelom za uredsku logistiku i razvojne centre. Sada reaktiviramo projekt koji je pokrenut 2009. godine, takozvani autocentar, ali o samim detaljima ćemo javno izaći na proljeće. Zona se nadovezuje na planove i aktivnosti grada Zaprešića te je u potpunosti komunalno opremljena sa svim priključcima za vodu, struju, kanalizaciju i izgrađenim cestama.

 

Komentari (3)
Pogledajte sve

U West Gate odlazim od kada se otvorio. Sve mi je ok i na jednom mjestu.
Imam prigovor na vozače njihovih autobusa konkretno na jednog danas. Vrlo drzak, bezobrazan i neljubazan.
Prijevoz je besplatan ali nismo ni mi ovce.
Smatram da bi trebali poraditi na kulturi vozača.

ja znam zašto:
1. nema McDonaldsa, BurgerKinga…nikog poznatog za brzu hranu, a ako želiš privuči ljude da dođu u kupovinu moraš im ponuditi hranu. U WG je 1 restač sa uvijek istim menijima i istim okusima.
2. Slaba reklama, reklamira se samo kada ima koncerte
3. Mnogi su se razočarali najavom zabavnog parka koji nikad nije ni počeo gradnju
4. Imam nekoliko idea koje bi ga oživile ali ne želim ih ovako javno rasipati

kako stanujem pored arene, znam koje su tamo guzve. silom prilika kupio sam nesto u wg i vracao nekoliko puta taom dolazio.
nije usporedivo koliko je arena posjecenija, a fakat ne kuzim zasto

New Report

Close