Naš “Peti element” zreo za osvajanje cijele regije

Autor: Darko Bičak , 03. rujan 2018. u 07:11
Majstor pivar Krešo Marić stalno smišlja novosti/Damir Špehar/PIXSELL

Želimo se pozicionirati kao tvrtka koja proizvodi kvalitetno zanatsko pivo u maniri pravog crafta, kaže direktor Siniša Lukač.

Craft pivo je već niz godina trend, ali i ozbiljan biznis u Europi i Sjevernoj Americi dok se u Hrvatskoj razvija tek zadnjih nekoliko godina.

Iako bi najzagriženiji "crafteri" rekli da je prevelika i preinstitucionalna da bi bila craft, popularnosti tog sektora je uvelike doprinijela Pivovara Daruvar koja je 2014. putem svojeg majstora pivara Kreše Marića lansirala i učinila dostupnim gotovo svugdje u Hrvatskoj svoju liniju craft piva "5th Element". 

Tehnologiju i logistiku imaju
Do danas je predstavljeno 10 brendova piva iz ove linije, a u Daruvaru naglašavaju da će upravo craft biti temelj njihova razvoja. Štoviše, Pivovara Daruvar se u narednom razdoblju želi nametnuti kao vodeća craft pivovara u ovom dijelu Europe. To je strategija Siniše Lukača, direktora pivovare.  "Zbog naše tehnološke opremljenosti i logističke snage možemo osigurati da kvalitetno zanatsko pivo bude dostupno i cjenovno prihvatljivo tržištu.

Poznato je da se pivo spravlja od četiri osnovna sastojka: vode, slada, kvasca i hmelja, koje u liniji 5th Element predstavljamo elementima vode, zemlje, vatre i zraka. Sve sastojke/elemente objedinjuje Peti element – ljubav, tradicija i pivar koji ga stvara. Zbog toga smo i ovu liniju specijalnih piva nazvali 5th Element i stvorili brend u kojem želimo promovirati što širu paletu pivskih stilova kroz naše umijeće u stvaranju specijalnih piva", kaže Lukač.

Da bi to postigli ulažu se značajna sredstva upravo u taj segment poslovanja. Osim što u Hrvatskoj postoji šest većih industrijskih pivovara, hrvatsko tržište bilježi i rastući trend malih tzv. craft pivovara, kojih je trenutačno 40-ak aktivnih s tržišnim udjelom do nekih 1,5%. Novi proizvodi podižu imidž i vrijednost cjelokupne kategorije, što jača potencijal malog i srednjeg poduzetništva i konačno rezultira rastom trenda zapošljavanja.

Na kraju liste velikih pivovara tj. šesta po redu nalazi se Pivovara Daruvar koja je i najmanja industrijska pivovara u Hrvatskoj koja proizvodi pivo fermentacijom i osim što je najmanja među velikima ujedno je i najveća craft pivovara. Stoga, kaže Lukač, upravo zbog toga Pivovara Daruvar želi se pozicionirati i kao craft pivovara koja će proizvoditi kvalitetno zanatsko  pivo u maniri prave craft pivovare. Ova pivovara ima kapacitet od 300 tisuća hektolitara piva, a glavni brend joj je lager pivo Staročeško. 

Rast potražnje
Samo ove godine su, kažu, zabilježili rast proizvodnje za 22 posto. Iako im je i prodaja Staročeškog porasla 15 posto, ipak najviše nade polažu u 5th Element koji je u šest mjeseci rastao 78 posto. 

Tijekom 2017. im je prodaja craft piva rasla za 60 posto što im je dalo poticaj da jače krenu u craft kao potencijalno puno perspektivniji biznis od lager piva gdje su im konkurencija velike globalne pivovare s neograničenim marketinškim budžetima (Molson Coors, Heineken, Carlsberg). S godišnjom proizvodnjom od 3,4 milijuna hektolitara piva, Hrvatska zauzima 22. mjesto u Europi, a ovaj sektor zapošljava u našoj zemlji oko 28 tisuća ljudi.

Komentirajte prvi

New Report

Close