Sukladno mjerama za zaštitu koje su rezultat pandemije uzrokovane koronavirusom, trgovine diljem Hrvatske zatvorene su ili su morale prilagoditi svoje poslovanje. Svjedočimo skraćenom radnom vremenu, porastu korištenja online trgovine i povećanom korištenju usluga dostave. Između ostalog, skloni smo kupovati i zalihe namirnica za sebe i svoje ukućane. Često tom prilikom ne zaboravljamo ni naše četveronožne i druge ljubimce, a kako bismo i njima omogućili neophodno, tu ključnu ulogu igraju specijalizirani trgovački lanci kao što je Pet centar. Prema istraživanju Gfk iz 2017., Hrvati godišnje potroše oko šest milijardi kuna na hranu, opremu i veterinarsku skrb za kućne ljubimce, s godišnjim trendom rasta potrošnje od pet do šest posto. Vodeći se tim parametrima, očigledno je da je potrebno uložiti svojevrsne napore u neometan rad onih koji pridonose ovim pozitivnim trendovima.
Snaga u predanosti tima
Da je tome zaista tako, svjedoče i intenzivni radni tjedni Pet centra, čije su aktivnosti usmjerene opskrbi i zadovoljstvu kupaca i njihovih ljubimaca čak i u ovakvim izvanrednim okolnostima.
Ključne napore pri tome su uložili zaposlenici iz Pet centar maloprodaje, zbog čega su za ožujak odlukom uprave nagrađeni dodatkom u iznosu od 1.000 kn.
“Jako sam ponosna što Pet Network grupa ima tako predan tim u vrijeme krize. Odan i predan rad naših zaposlenika nadahnjuje. Reorganizirali smo se brže od drugih, a naši su timovi bili spremni, uslužili su i pomogli našim kupcima u trgovinama i na webshopu, održavajući našu ponudu stabilnom, a pritom imaju osjećaj sigurnosti jer je njihovo radno mjesto stabilno”, rekla je izvršna direktorica Pet Network grupe Ljiljana Markov Međugorac.
Sigurnost je na prvom mjestu, a uz redovno svakodnevno čišćenje, s ciljem zaštite zdravlja zaposlenika i kupaca uvedene su i višekratne dnevne procedure dezinfekcije blagajni, košarica, POS aparata, rukohvata i drugih dodirnih površina, kao i dezinfekcija prodajnog, skladišnog i uredskog prostora. Postavljeni su punktovi s dezinfekcijskim sredstvima te angažirane tvrtke specijalizirane za dezinfekciju. ”Držimo se svih propisa i uputa Stožera te smo, uz propisanu udaljenost, ograničili i broj kupaca koji u isto vrijeme mogu biti u prodajnom mjestu, a naše zaposlenike na blagajni dodatno zaštitili postavljanjem pleksiglas zaštite”, rekla je voditeljica maloprodaje Pet centra Neda Vuk.
Korona šoping, kada je riječ o kućnim ljubimcima, prema navodima iz Pet centra, bilježi pojačanu kupovinu nekih artikala. Proteklih tjedana potrošači su u Pet centar trgovinama pojačano kupovali hranu za kućne ljubimce, kao i neophodne higijenske potrepštine za boravak ljubimaca u kućnim uvjetima, poput pijeska za mačke. U kontekstu zaštite, njihove ljekarne bilježe pojačanu potražnju za antiparaziticima, koji su neophodni veterinarsko-medicinski proizvodi za zaštitu zdravlja kućnih ljubimaca, ali i njihovih vlasnika.
Zbog straha i neizvjesnosti pojedini vlasnici stvarali su zalihe, a s obzirom na to da su poslovanje potpuno prilagodili novonastalim uvjetima, iz Pet centra govore kako takav pristup kupovini nije potreban.
U suradnji s ključnim partnerima osigurali su unaprijed dovoljne količine te su tijekom perioda pojačane potražnje svi ključni artikli, uz neznatna odstupanja, bili i jesu dostupni kupcima. Tvornice hrane za ljubimce s kojima surađuju neometano proizvode, a eventualni izazovi nastupaju prilikom transporta koji je zbog novonastale situacije otežan, nešto sporiji i skuplji. Kako napominju, na to su ipak računali, a tako su prilagodili i kalendar nabave. Pritom su fokus stavili na ključne artikle i optimizaciju svih procesa kako bi se osiguralo što efikasnije korištenje kapaciteta tvornica i što brža opskrba.
Nove usluge prilagođene novim uvjetima
Kako bi se prilagodili novim okolnostima, Pet centar je pokrenuo nove usluge za pomoć u opskrbi kućnih ljubimaca s minimiziranim kontaktima, među ostalim Kupi & Pokupi uslugu beskontaktnog prikupljanja internetskih narudžbi u njihovim trgovinama. U funkciji je i live chat kako bi se pomoglo manje iskusnim kupcima prilikom online kupnje. ”Time smo dokazali da možemo brzo reagirati i prilagoditi se novoj situaciji te našu organizaciju usmjeriti daljnjem zadovoljenju potreba kupaca. Planiramo uvođenje i dodatnih usluga te unaprjeđenje postojećih kako bismo našim kupcima dodatno olakšali kupovinu”, dodala je operativna direktorica Pet centra Mirela Vujaklija.