Nestašica pojedinog proizvoda je noćna mora svakog trgovca, ali i kupca. U takvim situacijama svi postaju gubitnici, generira se loša reputacija, a žrtva postaje i krajnji kupac ili korisnik proizvoda. Trpi čitavo društvo. U takvom razdoblju trajne nestašice sirovina i povećane potražnje za rabljenim vozila, trgovci auto dijelovima i serviseri pod posebnim su povećalom.
Stalno ulaganje u tehnologiju
Globalne izazove s nestašicom i opskrbnim lancima Tokić Grupa, u kojoj je i slovenski Bartog, uspješno savladava još od samog početka pandemije, pa i u novijoj produbljenoj globalnoj krizi – primarno zahvaljujući tehnologijama i implementaciji procesa predviđanja.
Jedan od prioriteta uz optimiziranu količinu tražene robe na zalihama, svakako je pravovremena dostupnost krajnjem kupcu, a Tokić Grupa po ovom pitanju već godinama unapređuje poslovanje konstantnim širenjem i jačanjem mreže poslovnica, ali i uvođenjem niza tehnoloških procesa koji Tokić Grupi olakšavaju poslovanje, a samom kupcu kupnju čine sigurnijom i jednostavnijom.
Iza takve organizacije poslovanja leži gotovo pet milijuna robotski automatiziranih procesa, čak i dvostruko više uz sve interne procese, s kojima su zaposlenici fokusirani na kreativnost i stvaranje dodane vrijednosti, a lišeni operativnog zamora.
Odnedavno Tokićevi kupci tako imaju mogućnost potpisati dokumentaciju digitalnim potpisom. Iako je takva razina usluge i poslovanja standard u tehnološkom ili financijskom sektoru, Tokić ga je uveo i u svijet distribucije auto dijelova i održavanja automobila. Umjesto reversa, otpremnica i dostavnica i arhiviranja papira, kupac će dobiti digitalno potpisan dokument koji se trajno pohranjuje i u Tokićevu digitalnu e-arhivu.
Dokumenti su tako objema stranama pretraživi jednim klikom, a osim što se time štede vrijeme i tone papira godišnje, poslovnicama se oslobađa prostor koji su inače morale rezervirati za registratore u kojima se ta arhiva čuvala.
Kupci, a pritom prvenstveno servisi i mehaničari, pritom lakše nadziru svoje poslovanje i dokumentaciju. Funkcionalnost bi do kraja godine trebala biti dostupna kroz čitavu mrežu poslovnica u Hrvatskoj. Specifičan geografski oblik Hrvatske, uz poslovne zakonitosti pojedinih regija, velik su logistički izazov za svaki trgovački lanac. Tokić je rješenje pronašao kroz strateški pozicionirane HUB-centre, koji omogućuju dostupnost robe svakom kutku Hrvatske i auto servisu unutar samo nekoliko sati.
Nakon prošlogodišnjeg unaprjeđenja jadranske mreže, upravo se ove jeseni završava obnova i jačanje kontinentalnih, odnosno slavonskih poslovnica. Otvoreni veliki centri u Zaboku i Đakovu podsjećaju na velike auto salone, te nadilaze dosadašnje poimanje iskustva te dostupnosti kupnje rezervnih dijelova. Pored toga, novootvorene i obnovljene poslovnice su u Županji, Vukovaru, Vinkovcima, Valpovu i Osijeku, s punim skladištima i u stalnoj vezi s HUB-ovima, odnosno centralnim skladištem u Sesvetama.
Uz standardnu komunikaciju s poslovnicama, Tokić se sve više oslanja na pametna rješenja, koja već koriste vodeće globalne korporacije. Među ostalim, riječ je i o softveru za predviđanje potražnje i optimizaciju replenishmenta, a sve s ciljem boljeg upravljanja zalihom uz poboljšanje kvalitete usluge i dostupnosti proizvoda.
Koristeći sve raspoložive podatke, povijesne podatke o prodaji, podatke o voznom parku, podatke o artiklima, kupcima, dostavama i svim mogućim ograničenjima koja postoje, predviđaju se potrebne količine robe i razdoblje u kojima će ona biti potrebna pojedinoj poslovnici.
Ovakva pametna rješenja u obzir uzimaju i vremenske (ne)prilike ili prosječnu starost voznog parka, a krajnjim kupcima omogućuju dostupnost robe čak i prije nego su oni svjesni da će im zatrebati!
Vodeći u regiji
“Sustav koristi napredne matematičke i machine learning modele kako bi što je moguće preciznije predvidio koji će se proizvodi prodati (odnosno biti potrebni) na kojoj lokaciji u kojem vremenu te na osnovu te procjene sustav radi optimizaciju naručivanja prema dobavljačima te optimizaciju asortimana i količine zalihe u poslovnicama.
Na taj način, koristeći ogromne količine podataka i napredne matematičke modele i metode strojnog učenja, optimiziramo razinu zaliha u cijelom sustavu, a istovremeno poboljšavamo kvalitetu naše usluge jer se osigurava da oni proizvodi koji su stvarno potrebni budu i dostupni kada i gdje su potrebni”, pojašnjava CTO Tokić Grupe Ante Laušić.
Snaga Tokić Grupe u velikim je zalihama na stanju i izuzetnoj širini ponude. Tridesetogodišnje poznavanje tržišta, suradnja s vodećim svjetskim proizvođačima i svakodnevna komunikacija sa strateškim dobavljačima učvrstili su Tokićevu poziciju vodećeg regionalnog trgovca auto dijelovima.
Kombinirajući strojno učenje i umjetnu inteligenciju u RPA procesima, u Tokiću se svakodnevno stvaraju i unapređuju proizvodi što posao čini učinkovitijim, što ostavlja dovoljno prostora zaposlenicima da razvijaju vlastite kompetencije i čine tvrtku snažnijom i kreativnijom.
Progresivan kada je riječ o tehnologiji, ali tradicionalan kada su ljudi u pitanju, Tokić se strateški veseli daljnjem širenju. Sve u sklopu Kaizen poslovne filozofije koju tvrtka prakticira – stalni napredak postiže se malim, ali svakodnevnim unaprjeđenjima od Slavonije i Baranje, preko Istre do Dubrovnika.