Ovaj brod ne treba ni gorivo ni servis, napravljen je od reciklirane plastike, evo za koliko ga se može kupiti na sajmu u Biogradu

Autor: Marija Crnjak , 18. listopad 2020. u 11:36

Domaća brodograđevna tvrtka Agena Marin iz Biograda predstavlja novi inovativni proizvod, ekološko, komercijalno plovilo u retro dizajnu.

Domaća brodograđevna tvrtka Agena Marin iz Biograda, poznata po polu-podmornicama s ostakljenim dnom te malim taxi katamaranima, koji plove hrvatskim ali i svjetskim morima, idućeg tjedna na Biograd Boat Showu predstavlja novi inovativni proizvod, ekološko, komercijalno plovilo u retro dizajnu.

“Solar Ferry je izrazito ekonomična brodica, bez troškova goriva i servisa, a namjena joj je prijevoz putnika na kraćim relacijama te panoramske vožnje, romantične ture ili campaign cruising uz obale mora ili jezera, čime se obogaćuje turistička ponuda. Riječ je potpuno ekološkom i ekonomski prihvatljivom komercijalnom plovilu romantičnih linija, naziva Solar Ferry, kojeg pokreću samo sunčeva i električna energija”, pojasnio je za Poslovni dnevnik Mladen Peharda, vlasnik kompanije o čijem smo svjetskom uspjehu pisali ovog ljeta.

Novi brod Agena Marina dugačak je osam i pol metara te kapaciteta do 12 putnika, a namjena mu je prijevoz putnika na kraćim relacijama te panoramske vožnje.

“Brodica ima liniju parobroda iz 20. godina prošlog stoljeća i vidim ju kao idealno turističko plovilo za takozvani „champagne cruising“ ili neke romantične ture uz obalu mora ili jezera. Nešto slično kao turističke vožnje kočijom kroz grad. Međutim, ovakav oblik broda preuzet je iz još jednog razloga, a vezan je za njegovu ekonomičnost. Naime, u prošlosti su  trupovi bili projektirani kako bi bili što efikasniji, jer tada jednostavno nije bilo motora neograničenih konjskih snaga.  Mi smo to preuzeli, jer smo htjeli trup malog otpora, koji će biti dobro prilagođen solarnom i elektro pogonu, pojašnjava Peharda.

Osim kroz retro trup i solarne panele, ekonomičnost je postignuta još kroz samu konstrukciju broda, obzirom da je građen u vakuum infuziji od izrazito laganog, „sendvič“ materijala. Osim smanjene težine, taj segment unosi i dodatnu ekološku komponentu, jer je materijal baziran u najvećem dijelu na recikliranoj PET ambalaži. Također, velika je ušteda u projektu postignuta i kroz korištenje običnih AGM baterija, umjesto inače znatno skupljih litijevskih. Baterije se vrlo lako pune, jer je snaga solarnih panela na tvrdom krovu  1.500-2.000 W. Predviđena putna brzina je 5,5 čvorova a kapacitet baterije solarnog krova omogućuje vrijeme plovidbe od pet do osam sati, ovisno o brzini i samoj opterećenosti broda.

Zato Solar Ferry nema troškova goriva i servisa, a i cijenovno je prihvatljiv. Proizvođač se za sajam pripremio popustom za prva tri naručitelja Solar Ferryja, te će cijena standardno opremljene brodice iznositi oko 300.000  kuna, što je dva do tri puta povoljnije nego se može naći u inozemstvu u ovoj kategoriji i veličini broda.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Ovo ima logike jedino sa 50% sredstva od EU, a bez logike državne firme tipa nacionaalni parkovi koji vole trošiti sredstva na super fantazmagorične inovativne proizvode

 

New Report

Close