Smanjenje količine komunalnog otpada za više od 40% po hektolitru piva te nastavak korištenja 100 posto električne energije dobivene iz obnovljivih izvora samo su neki od uspjeha koje je HEINEKEN Hrvatska predstavio u svom najnovijem Izvješću o održivosti
Već je danas na brojne načine moguće u svakodnevnicu uvrstiti održive prakse, postati dio zajednice koja brine o okolišu i tako pozitivno utjecati na budućnost. Uz pojedince koji sigurno mogu ostaviti pozitivan trag prvenstveno educirajući se i mijenjajući svoje navike, ovdje je itekako važna i uloga kompanija, posebice onih velikih.
Bez obzira na neprekidne borbe s izazovima današnjice, HEINEKEN Hrvatska i dalje uspješno korača prema ostvarenju svog najambicioznijeg cilja. Održivi razvoj i društvena odgovornost dio su strategije HEINEKEN Hrvatska već trinaest godina, a sve kako bi do 2030. godine postigli glavni, najambiciozniji cilj – potpunu ugljičnu neutralnost u proizvodnji.
“Baš kao što se svijet prilagođava prirodi, HEINEKEN se želi prilagoditi svijetu koji se neprestano mijenja. Utjecaji pandemije i volatilnost na globalnoj razini, sve veća očekivanja kupaca i potrošača od nas to zahtijevaju više nego ikada. Zato na održivosti i odgovornosti nastavljamo raditi podižući ljestvicu, svaki put malo više”, poručila je Marta Bułhak, predsjednica Uprave HEINEKENA Hrvatska.
Put prema ugljičnoj neutralnosti
Kako kompanija stremi postizanju potpune ugljične neutralnosti u proizvodnji do 2030., jasno je da je većina projekata usmjerena prema ostvarenju tog ambicioznog cilja, kako na globalnoj, tako i na lokalnoj razini. U 2021. godini, pivovara u Karlovcu tome je nastavila znatno doprinositi, što je ponajviše vidljivo kroz smanjenje emisije CO2 za čak 383 tona manje u atmosferu.
Nadalje, pivovara i dalje za rad koristi 100% električne energije dobivene iz obnovljivih izvora (ZelEn), a značajni su pomaci postignuti i kad je riječ o gospodarenju otpadom. Naime, količina komunalnog otpada smanjena je za gotovo 41% po hektolitru piva u odnosu na lani.
Put ka uključivijem i pravednijem društvu
Udio žena na menadžerskim pozicijama na razini Europske Unije još je daleko od ravnopravnosti s muškarcima. Iako čine gotovo polovinu ukupnog broja zaposlenih, odnosno 46%, u upravama sjedi tek 36 posto žena. U HEINEKENU Hrvatska situacija je potpuno drugačija – u najvišem upravljačkom tijelu kompanije u Hrvatskoj lani je bilo 50% žena, a u višem menadžmentu njih 43%.
Kompanija doprinosi i razvoju zajednice u kojoj posluje, pa je tako u 2021. godini šesti put zaredom podržala projekt KAkvart te je, u suradnji s Gradom Karlovcem, pomogla realizirati dvadesetak društvenih i komunalnih projekata kojima su život stanovnika i gostiju učinili kvalitetnijim, ugodnijim i održivijim. Važno je spomenuti i da je u 2021. udio lokalnih, odnosno domaćih dobavljača bio 72,73% u ukupnoj vrijednosti nabave, što je izuzetno važno za rast domaćeg gospodarstva, okosnice održivosti.
Put do umjerenosti i sprječavanje štetne konzumacije
Važna aktivnost u sklopu ovog dijela strategije je još jedno izdanje edukativnog programa “Za odgovorno odrastanje mladih” koji HEINEKEN Hrvatska već deset godina provodi u suradnji sa Psihološkim centrom Tesa.
Na radionicama je u 2021. je sudjelovalo više od 1.300 roditelja učenika iz 44 škole diljem Hrvatske. Kompanija je dosljedno pozivala i na odgovornu i umjerenu konzumaciju u oglašivačkim kampanjama provedenim tijekom 2021. godine, kao i u sklopu svih sponzoriranih događaja gdje je, uz Heineken 0.0, potrošačima bilo dostupno i Karlovačko 0.0.
Trinaest godina neprekidnog izvještavanja
HEINEKEN Hrvatska već 13. godinu zaredom izvještava o svemu što čini po pitanju održivosti, kako o praksama u poslovanju, tako i o utjecaju na zajednicu u kojoj djeluje. Najnovije izvješće objavljeno je za 2021. godinu, u skladu je s globalnom strategijom održivog poslovanja Stvaramo bolji svijet do 2030., a podaci opet pokazuju značajne pomake u odnosu na godinu prije.