Optima Telekomom u skladu s uvjetima predstečajne nagodbe pod upravljanjem je Hrvatskog telekoma (HT).
Tvrtka je dobila novo vodstvo, a prvi čovjek sada je Zoran Kežman. Prvi put otkako je imenovan razgovarali smo s njim o poslovanju i planovima Optima Telekoma.
Kako ocjenjujete provedenu predstečajnu nagodbu?
Optimin značaj i povjerenje u njezin potencijal bili su glavni poticaji za pozitivan završetak predstečajne nagodbe. Mišljenja o nagodbama su proturječna, ali tim koji je radio na ovoj nagodbi dao je dobar primjer kako se mogu zaštiti interesi svih vjerovnika, dioničara, korisnika i telekom tržišta općenito.
Koji je najveći izazov s kojim ste se susreli?
Optima posjeduje kvalitetnu vlastitu infrastrukturu i ima odlične stručnjake. Dolazeći u Optimu znao sam i da moramo napraviti iskorak. S iskustvom koje donosimo, iskoristit ćemo neke najbolje prakse iz telekom industrije i to možemo napraviti u relativno kratkom roku. Jedna od većih zadaća je promijeniti način razmišljanja i ozračje, jer naši rezultati puno više ovise o našim zaposlenicima nego o bilo čemu drugom. Moramo postići da svatko u Optimi bude svjestan koliko je on sam relevantan za tim u kojem radi, za kompaniju i za naše korisnike. Siguran sam da možemo napraviti ono što je potrebno da bismo i u sljedećih 10 godina bili respektabilan tržišni igrač.
Koji su bili vaši prvi potezi?
Počeli smo s nizom prilagodbi. Najprije smo krenuli s aktivnostima u onim dijelovima organizacije koje su orijentirane prema korisnicima, u marketingu, prodaji i korisničkoj podršci, a paralelno smo pokrenuli niz inicijativa za smanjenje troškova poslovanja kroz optimizacije, povećanje efikasnosti i sinergijske aktivnosti s HT-om, a efekte očekujem vrlo brzo.
Jeste li zadovoljni dosad učinjenim?
S godišnjim prihodom većim od 450 milijuna kuna i značajnom bazom privatnih i poslovnih korisnika, Optima je respektabilna tvrtka koja je ušla u desetu godinu poslovanja. Činjenica da smo drugo tromjesečje ove godine prvi put završili s pozitivnom dobiti prije oporezivanja pokazatelj je uspješno započetog restrukturiranja. Uvjeren sam da imamo sve predispozicije za ostvarenje rezultata koji će osigurati ispunjenje svih obveza preuzetih u predstečajnoj nagodbi te uspješnu budućnost.
Što vam je sljedeće u planu?
Cilj nam je povećati bazu naših korisnika te nastaviti kontinuirani rast i razvoj tvrtke. To namjeravamo učiniti kroz inovacije i napredna tehnološka rješenja. Imajući u vidu očekivani razvoj cijelog tržišta širokopojasnog pristupa internetu i televizije, i Optima će najznačajniji rast u idućih nekoliko godina ostvariti upravo na tim područjima. Rast će biti potaknut daljnjim razvojem optičke i VDSL infrastrukture.
Jeste li uspjeli zadržati korisnike?
Optima danas ima blizu 200.000 korisnika. Zbog predstečaja određeni je odljev korisnika bio neizbježan. To je iza nas i možemo se posvetiti korisnicima i tržišnom nastupu.
Koje su vaše prednosti pred konkurencijom?
Kvalitetna usluga i odlična korisniča podrška. To ćemo i dalje graditi te usto razvijati nove usluge.
Nadogradili ste TV sustav, što još pripremate?
Tržište širokopojasnog pristupa internetu te multimedijalnih usluga eksplozivno raste. Optima razvija svoje usluge, a primjer je nedavna nadogradnja našeg TV sustava koji je po mogućnostima na samom vrhu IPTV tržišta. Našim će korisnicima uskoro biti dostupne i nove mogućnosti koje uključuju npr. pregledavanje Youtube sadržaja ili korištenje Google maps usluge na velikom ekranu. Korisnici će moći reproducirati i video i audio sadržaje s drugih uređaja u svom domu, a TV sustavom moći će upravljati i preko pametnih telefona i tableta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu