Efikasno upravljanje poslovanjem ono je što razlikuje uspješne od manje uspješnih tvrtki. U eri digitalizacije, sve se više oslanjamo na pametna rješenja koja ‘rade umjesto nas’ i omogućuju nam da, prije svega, bolje upravljamo rizicima i lakše prepoznajemo nove prilike na tržištu.
D&B Finance Analytics sveobuhvatna je globalna platforma za financijsko praćenje poduzeća koja radi pomoću umjetne inteligencije i Data Clouda, a namijenjena je svim sudionicima na tržištu, bez obzira na veličinu tvrtke i posao kojim se bave, a posebno onim kompanijama koje žele transformirati svoje poslovanje, smanjiti troškove, automatizirati donošenje odluka i postići bolje korisničko iskustvo. S Bojanom Kežmanom, direktorom prodaje u tvrtki Dun & Bradstreet, razgovarali smo o prednostima nove platforme zbog koje poduzetnici mirnije spavaju.
Možete li ukratko pojasniti prednosti D&B Finance Analytics platforme?
Platforma pokriva ne samo regiju već cijeli svijet, dakle moguće je provjeriti financijske podatke tvrtki iz čak 220 država svijeta. Financijski podaci koji su obvezni i podliježu javnoj objavi razlikuju se od države do države, a sukladno zakonima svake države, iz naših službenih izvora preuzimamo sve financijske podatke koje je moguće dobiti u toj državi.
Našim klijentima na raspolaganju su tako svi podaci iz godišnjih financijskih izvještaja, kao i podaci koje prikupljamo iz trećih legitimnih izvora, a ono što nas diferencira od drugih su naše analitičko prediktivne ocjene i informacije koje pomažu u upravljanju rizicima, kao i prepoznavanje novih prilika na tržištu za unapređenje poslovanja. Moćna funkcionalnost ovo alata je i monitoring koji na e-mail korisnika automatski šalje obavijest o traženim informacijama i upozorenja. Moguće je izraditi i liste (portfelje) poduzeća koja se prate, a korisnik dobiva i upozorenje ako se bilo što promijeni. Dostupna su izvješća i dijagrami koji na lako razumljiv način vizualiziraju rizik.
D&B Finance Analytics nova je platforma na hrvatskom tržištu. Što je vaša najveća prednost u odnosu na slične platforme na globalnoj razini?
Globalni smo lideri u području podataka i analitike za poslovno odlučivanje i svojim klijentima pomažemo rasti i razvijati se. D&B Finance Analytics povezuje korisnike s našim Data Cloud-om koji nudi sveobuhvatne podatke potrebne za poslovno odlučivanje i analitičke uvide – od malih poduzeća do društava koja stvaraju većinu globalnog BDP-a.
Dun & Bradstreet pokriva i male privatne poslovne subjekte – gotovo 98 posto poduzeća pokrivenih Data Cloudom mali su i srednji poslovni subjekti. Naša mreža podataka o globalnoj trgovini jedna je od najvećih na svijetu, a naš Data Cloud sadrži najširi i najdublji skup dostupnih poslovnih podataka i analitičkih uvida te pruža informacije za inteligentne postupke koji osiguravaju konkurentsku prednost. Pružanje prediktivnih ocjena i bonitetnih informacija pomažu kupcima donositi bolje, točnije i sigurnije poslovne odluke.
Spomenuli ste da ste trenutačno prisutni u 220 zemalja svijeta, no kolika je trenutačno baza podataka, odnosno koliko je klijenata unutar platforme i kojeg su profila?
D&B Finance Analytics pokriva cijeli svijet te našim klijentima omogućuje pristup jednoj od najvećih svjetskih komercijalnih baza podataka, s više od 500 milijuna zapisa o tvrtkama u 220 zemalja diljem svijeta. Ako se bavite B2B poslovanjem, ovo je obvezan alat koji će vam uvelike olakšati poslovanje, u zemlji i inozemstvu. Data Cloud D&B-ja sadrži 90 posto društava s popisa Fortune 500, 2 milijarde ažuriranja na godišnjoj razini, 1,3 milijarde točki podudaranja, a to su samo neke od fascinantnih brojki koje dokazuju da je Dun & Bradstreet globalni lider u B2B podacima.
Kakav je ‘user experience’? Je li platforma jednostavna za korištenje?
Platforma je jednostavna za korištenje, koristi se uz minimalne IT resurse, lako je kreirati i pratiti aktivnosti i ključna mjerila putem intuitivne nadzorne ploče. Za ulaz u platformu potrebni su samo korisničko ime i lozinka. Platformu D&B Finance Analytics moguće je konfigurirati za poslovne subjekte svih veličina i potreba, uključujući globalna poduzeća. Svim korisnicima 24 sata dostupan je i Centar za učenje s kompletnim katalogom specifičnih materijala za obuku, videozapisima i webinarima. Osim toga, u slučaju dodatnih pitanja, aplikacija sadrži i kontakt podatke lokalnog korisničkog tima.
Svrha platforme je smanjiti rizik poslovanja na najmanju moguću mjeru; kakve su povratne informacije klijenata; u kojem segmentu im je platforma najkorisnija?
Povratne informacije klijenata su odlične, oduševljeni su lakoćom korištenja, jer u par klikova mogu “prošetati” po cijeloj Hrvatskoj, Europi i/ili svijetu i pronaći bilo koju firmu koja ih interesira te saznati je li preporučljivo poslovati s njom. Klijenti najčešće provjeravaju platnu sposobnost tvrtki, plaćaju li svoje obveze na vrijeme, isplaćuju li radnicima plaće te imaju li aktivnih sudskih procesa i blokada. Paydex je iznimno moćna ocjena koja pokazuje kakve su navike plaćanja pojedinih poduzeća, i naši klijenti ju koriste u svojim procesima prilikom upravljanja rizicima postojećih i potencijalnih poslovnih partnera.
Ova aplikacija pomaže upravljati rizikom, povećati učinkovitost poslovanja, smanjiti troškove i poboljšati iskustvo klijenata, a s obzirom da je kreirana na umjetnoj inteligenciji, predstavlja i svojevrsnu revoluciju B2B poslovanja. U kojoj je mjeri danas umjetna inteligencija zastupljena u poslovanju i kakve su vaše prognoze o brzini implementacije u čitav naš (poslovni) život?
Dun & Bradstreet već jako dugo koristi strojno učenje i umjetnu inteligenciju u svojim rješenjima i jako smo dobro svjesni svih prednosti za naše korisnike. Nedavno smo – korištenjem snage vlasničkih podataka i D&B analitike, primjenom generativne umjetne inteligencije (AI) i Large Language modela (LLM) – lansirali i D&B.AI™ Labs, transformativni hub za razvoj rješenja kompletno prilagođenih specifičnih potreba klijenta.
Razvojem Chat GPT-a i sličnih platformi, i široke mase sada imaju lak pristup umjetnoj inteligenciji. Međutim, pitanje je koliko će ljudi biti spremni to koristiti u svakodnevnom životu, jer činjenica je da je i dalje velik broj ljudi jako skeptičan. Prednosti su ogromne, kako u poslovanju, tako i u svakodnevnom životu, no kako se tehnologija razvija, treba ju znati pametno iskoristiti. Smatram da oni koji ne iskoriste prednosti umjetne inteligencije propuštaju ogromnu priliku i ostat će daleko iza svih ostalih.
Živimo u vrijeme modernih tehnologija, a kao jedan od najvećih trendova u prodaji sve se češće spominje izravni kontakt i veća razina personalizacije. Kako biste to komentirali i kako se tu uklapa vaša platforma?
Unatoč ubrzanoj digitalizaciji, umjetnoj inteligenciji i strojnom učenju, korisnici i dalje žele i traže (iako to nekad ne žele priznati) izravan ljudski kontakt. Pogotovo se to vidi kad imaju neki problem ili nedoumicu, a mi im to omogućavamo kroz našu korisničku podršku i stalnu prisutnost naših prodajnih predstavnika koji ih savjetuju kako, uz naša poslovna rješenja, unaprijediti poslovanje. Ljudi kad imaju problem ne žele pričati s robotom, preko chata, već žele okrenuti broj i čuti ljudski glas koji će im brzo riješiti problem i pokazati stručnost s dozom šarma i topline. Uvidjeli smo da naši klijenti izuzetno cijene tu suradnji s nama te je i to jedan od razloga zašto posluju s nama dugi niz godina. Platforma nudi mogućnost da svaki korisnik svoje sučelje personalizira prema svojim potrebama, odnosno potrebama svog poslovanja, a kada trebaju pomoć, naš tim stručnjaka im je na raspolaganju.
* Sadržaj omogućio Dun & Bradstreet