S direktorom tvrtke Gradatin Markom Jukićem razgovarali smo o primjeni strojeva kod oporabe materijala, koji su trenutno najtraženiji i kako odabrati onaj koji će najbolje odgovarati potrebama.
Tvrtka Gradatin, koja posluje duže od 30 godina, ima široku ponudu komunalne opreme, od one za prikupljanje i prijevoz otpada do one za njegovo zbrinjavanje. Što se oporabe materijala tiče, koje sve stojeve imate u ponudi i koliko proizvođača zastupate?
Gradatin je na tržištu prisutan preko 30 godina i u području oporabe materijala zastupamo nekoliko renomiranih europskih proizvođača sjeckalica, drobilica, prosijača, prevrtača i puhalica, od kojih izdvajam slijedeće proizvođače: Schliesing, Tana Oy, Pronar, Terex, Menart i Komplet. U ponudi imamo spororotirajuće, srednjerotirajuće i brzorotirajuće drobilice.
Po izvedbama to su drobilice s jednim ili dva rotora za usitnjavanje materijala. Također nudimo i sjeckalice granja, sita za prosijavanje s bubnjem, rotirajućim diskovima i vibraciona sita, prevrtače komposta i puhalice za odvajanje folija i najlona odnosno lakših materijala od ostataka otpada.
Kako odabrati adekvatan stroj? O čemu kupci moraju voditi računa pri njihovom odabiru?
Odabir adekvatnog stroja ovisi o nekoliko glavnih parametara kako bi se konfigurirao stroj sukladan zahtjevima svakog pojedinog kupca. Pri odabir treba voditi računa o vrsti materijala koja se želi obrađivati kao i količinama korisnog otpada koji se želi obraditi u određenom vremenskom periodu.
Koja je oprema trenutno najtraženija na tržištu, što se najviše prodaje?
Trenutno su na tržištu najtraženije drobilice glomaznog i građevinskog otpada, s time da je naglasak na drobilici s brzo izmjenjivim rotorima što omogućava brzi prelazak s obrade glomaznog otpada na obradu građevinskog materijala.
S koliko kupaca u Hrvatskoj radite?
S obzirom na već spomenuti broj godina na hrvatskom tržištu, kroz naš asortiman komunalne opreme, profilirali smo se u jednu od vodećih tvrtki što su prepoznali i naši dugogodišnji poslovni partneri. Osim što radimo s javnim sektorom i prisutni smo u gotovo svim komunalnim poduzećima i jedinicama lokalne samouprave, radimo također i s velikim brojem privatnih poduzeća koja se bave gospodarenjem otpadom.
Koliko je odabir adekvatne opreme važan u uspostavi efikasnog sustava gospodarenja otpadom?
Za ekonomsku isplativost i efikasnost u sustavu gospodarenja otpadom potrebno je znati što korisnik opreme želi dobiti od oporabljenog materijala, gdje će ga plasirati i kako dobiti vrijednost više na samom tržištu gospodarenja otpadom.
Mogućnost proizvodnje homogene veličine frakcije i sposobnost obrade najšireg spektra materijala, čak i onih najtvrđih, pretvara otpad u vrijednu sirovinu. Cilj je proizvesti alternativno gorivo poput SRF, RDF ili TDF. Sastav tokova otpada se stalno mijenja. Proces usitnjavanja otpada mora biti podesiv jer se kvaliteta izvornog i krajnjeg materijala razlikuje.
Odabirom adekvatnog stroja komercijalni i industrijski otpad, gume, građevinski otpad i otpad od rušenja i druge vrste otpada mogu se drobiti jedan za drugim, pa čak i miješati nakon usitnjavanja.
Gdje su naši gradovi i općine po pitanju efikasnosti uspostave sustava gospodarenja otpadom i gdje u Hrvatskoj najviše zapinje?
Sama činjenica da je u zadnjih 2-3 godine počela masovnija nabava drobilica, ukazuje na stanje u gospodarenju otpadom u Hrvatskoj. Da povučem paralelu za primjer ću navesti finskog proizvođača Tana Oy koji je prvu drobilicu plasirao na tržište davne 1971 godine.
Koje dodatne usluge nudite kupcima nakon što kupe opremu čiji je Gradatin zastupnik?
Gradatin se istaknuo kroz ponudu većih radnih strojeva što je naposlijetku zahtijevalo uvođenje većeg broja mobilnih servisnih timova čime smo htjeli povećati efikasnost kao i pristupačnost prema našim vjernim kupcima.
Samim unapređenjem strojeva omogućuje se kontrola i nadzor strojeva na daljinu u stvarnom vremenu. Svaki korisnik se može računalom ili pametnim telefonom spojiti sa strojem, vidjeti što u svakom trenutku radi i u kojem je režimu. U slučaju bilo kakve greške na stroju, putem e-maila dolazi obavijest o eventualnim problemima.
Na taj način vlasnik ima kontrolu nad strojem bilo gdje i bilo kada, a sve u svrhu sprečavanja potencijalnih problema, eventualno njihovo rješavanje smanjujući vrijeme zastoja na minimum. Isto tako, nama kao pružatelju usluga pomaže da u što bržem periodu i što efikasnije nastupimo sa otklanjajem eventualnih problema.
* Sadržaj omogućio Gradatin