Od sezonskog kioska do lanca od 94 trgovine i 650 zaposlenih

Autor: Darko Bičak , 14. studeni 2016. u 08:04
Istarski supermarketi su konsolidirani u jedinstvenu tvrtku sredinom ove godine

Asortiman brenda Histris obuhvaća od suhomesnatih proizvoda po istarskoj recepturi do maslina, ulja, sira, tjestenina i tartufa.

Porečka tvrtka Istarski supermarketi (ISM) je pronašla svoju tržišnu nišu u velikom broju malih trgovina, njih gotovo 100, diljem Istre. Kako pojašnjava Ivica Milotić, direktor ISM-a, s obzirom na usmjerenost na manji format prodajnih prostora, veliki trgovački lanci im nisu direktna konkurencija. 

Trgovina i proizvodnja
"Unatoč tome svim kupcima nudimo pogodnosti koje imaju i veliki trgovački centri, a naše trgovine su, bez obzira na manju kvadraturu, bogate širinom asortimana. Ponosni smo na sve naše zaposlenike koji svojim toplim pristupom prema kupcima, naprave najveću razliku između nas i velikih trgovačkih centara", kaže Milotić. Kako bi dodatno bili konkurentni na tržištu, Istarski supermarketi su uz trgovačku djelatnost pokrenuli i proizvodnju kroz vlastiti brend Histris.

 

Milotić

Dobro smo pozicionirani u turističkom sektoru i to nam je pokretač razvoja.

Radi se proizvodnji autohtonih trajnih i polutrajnih suhomesnatih proizvoda po tradicionalnoj Istarskoj recepturi. Tu je i asortiman maslinova ulja, tjestenine, tartufa, sireva, domaćega vina i rakija od istarskih OPG-ova. Njihove trgovine se uglavnom nalaze u Istri te nešto manje u Rijeci i u Primorju. "Istra je regija orijentirana prvenstveno na turizam te se u većem dijelu godine osjeti značajan pad maloprodajne aktivnosti. Velike promjene u smjeru širenja maloprodaje u Istri nisu realne zbog ograničenog cjelogodišnjeg tržišta. Dobro smo pozicionirani u turističkom sektoru te je to pokretač našeg razvoja", pojašnjava istarski poduzetnik.

No, sezonski karakter posla predstavlja i izazov za pronalaženje kvalitetne radne snage, a koja je u Istri tijekom ljetne sezone uvijek deficitarna. "Sadašnjim odnosom broja sezonskih u odnosu na stalne prodavaonice 50:50, došli smo u situaciju da velikoj većini sezonskih radnika možemo ponuditi cjelogodišnje zaposlenje, pa tako nakon završetka sezone i zatvaranja sezonskih objekata, sezonski radnici ako to žele nastavljaju rad u cjelogodišnjim prodavaonicama. Dodatno, za ostatak sezonskih radnika koristimo institut "stalnoga sezonca". 

Sezonski radnici
Tako zadržavamo kvalitetnu radnu snagu te se trudimo opravdati povjerenje koje su nam najmodavci dali za upravljanje maloprodajnim objektima u kampovima i turističkim naseljima diljem Istre", pojašnjava Milotić. Današnja tvrtka, koja trenutno broji 94 prodavaonice, nastala je iz trgovačkog obrta Market "Plava Laguna" osnovanog 1994.godine.

"Krenuli smo s jednim sezonskim marketom. U narednih desetak godina se poslovanje proširilo na dvadeset marketa, od kojih su četiri bili cjelogodišnji, a šesnaest sezonskih. Ekspanziju smo doživjeli preuzimanjem Istracommerca s 40 cjelogodišnjih i četiri sezonske trgovine s 247 radnika. Ove godine smo tvrtke objedinili te u sezoni zapošljavamo više od 650 radnika", ističe Ivica Milotić direktor Istarskih supermarketa.

Komentirajte prvi

New Report

Close