Generalna direktorica Mondelēz International za tržišta Istočnog Jadrana i Bugarsku od srpnja ove godine je Marina Hadrović. Marina je karijeru počela odmah po završetku diplomskog studija Zagrebačke škole ekonomije i managementa kada je 2007. godine, svoje prvo zaposlenje dobila kao predstavnik Customer servicea u Orbicu, jednom od vodećih distributera u Centralnoj i Istočnoj Europi.
”Sjećam se kako su me privukli snažni brendovi koje je Orbico zastupao, poput Procter & Gamble asortimana, Philip Morrisa i Kraft Foodsa, te da sam se već na intervjuu izjasnila da želim raditi na početnoj poziciji, no da se brzo vidim negdje dalje u organizaciji jer znam da mogu više. Bilo mi je potpuno jasno da se za veću odgovornost moram dokazati i imati rezultate, ali znala sam da to hoću i mogu”, ističe Marina.
Što je planirala to je i ostvarila. Marina je vrlo brzo napredovala i mijenjala pozicije. Bila je kratko i dio Procter & Gamble tima, no nakon shvaćanja da mora izaći iz komforne zone i probati nešto novo, 2012. godine je počela raditi za tadašnji Kraft Foods, današnji Mondelēz International gdje se i dalje uspješno razvija.
Njezina trenutna uloga u kompaniji je razvoj poslovanja na devet tržišta Istočno-jadranske regije (Slovenija, Hrvatska, Srbija, B&H, Crna Gora, Makedonija, Albanija, Kosovo i Bugarska) te vođenje više od 300-tinjak zaposlenika na četiri lokacije u regiji.
Svoju novu ulogu započela je s pozicije direktorice izvoza za Europu, gdje je posljednje četiri godine živjela i radila u Švicarskoj i bila odgovorna za razvoj i upravljanje markom proizvoda Mondelēz na brojnim, različitim tržištima diljem Europe putem mreže distribucijskih partnera.
Spoj iskustava i mišljenja
Marina se nedavno vratila u Hrvatsku, a angažman u Zürichu zauvijek ostaje u lijepom sjećanju. Kao direktorica izvoza za Europu, s multi-funkcionalnim timom, vodila je poslovanje i razvoj više od 28 globalnih i lokalnih Mondelēz brendova preko distributivnih partnera diljem Europskog kontinenta.
Radila je, direktno ili indirektno s timom čiji su članovi bili locirani na 17 lokacija, s 31-nom nacionalnosti, kolegama čiji je raspon godina bio od 18 do 64, timom u kojem je prevladavala raznolikost u svakom smislu te riječi. Marina i njezin tim pokrivali su 30-ak zemalja širom Europe, od Islanda do Izraela, što je neprocjenjivo iskustvo.
”Sama činjenica da toliko različitih osoba u timu donosi, ne samo različite karakterne osobine, nego i različita iskustva, uvjerenja i mišljenja, različite poglede na svijet oko sebe i različite načine rada, je nemjerljivo.
U našem timu od 15 osoba imali smo spoj iskustva i mišljenja koja savršeno opisuju različitosti naših potrošača. To nam je dalo jasnu strategiju kako pristupiti plasiranju svojih brendova i proizvoda na pojedina tržišta.” – ističe Marina.
Marina se rado prisjeća svojih početaka rada u Švicarskoj kada je tek trebalo stvoriti kulturu rasta organizacije koja će moći ostvariti visoka očekivanja kompanije. To je postavila kao svoj osobni prioritet.
Kao osoba s iskustvom rada na manjim tržištima, u kompleksnim sredinama, s različitim poslovnim kulturama, nije joj bilo teško uklopiti se. Potreban je bio samo period prilagodbe ljudi na njezin direktan i glasan stil s naglaskom na razvoj ljudi.
”Od ranih početaka moje karijere bilo mi je jasno da posao grade ljudi i njihovi međuljudski odnosi. Mogu to čak povezati i s kolegijima sa studija koji su tek kasnije u karijeri, na konkretnim primjerima, imali pravo značenje i smisao (npr. Organizacijsko ponašanje, HR tehnike ili Ponašanje potrošača).
Ako imate tim koji je zajednički, iznutra izgradio kulturu prihvaćanja ideja i različitosti, posvećenosti zajedničkom cilju i neprestanom rastu, zasigurno ćete imati dobre rezultate.”- ističe Marina.
Usmjeriti se na rast
Jedna od tema o kojima se u posljednje vrijeme često priča je promjena organizacijskog ponašanja sa “fixed mindset” na “growth mindset”, tj. promjena u načinu razmišljanja koji je usmjeren na rast. To je nešto što je Marina s timom u Zürichu napravila na početku rada. Njegovali su kulturu Test&Learn.
Ono o čemu Marina misli da jednako treba pričati su i ne tako uspješni projekti koji se u njegovanoj kulturi “growth mindseta”, na kraju počnu smatrati uspjehom jer se na takvim projektima puno nauči.
Kad pogleda na svoju karijeru u proteklih 15 godina Marina smatra da je najviše naučila od menadžera, tj. lidera koji su je bodrili, usmjeravali, ali i davali joj dovoljno slobode da napravi svoj iskorak. U Mondelēzu postoji super izraz “make it your own” koji podrazumijeva sve što nam je Marina prethodno opisala.
”Napraviti svoj iskorak, progres iznutra, dati poslovnim aktivnostima svoj osobni pečat je, po mom mišljenju, sjajan način da ostaneš motiviran i posvećen. To pokušavam njegovati u svim timovima otkako sam postala menadžer prije 10-ak godina. Stoga svojim najvećim uspjehom smatram ljude oko sebe koji su napredovali, rasli sa mnom i ostvarili se kao karijerne osobe. Ultimativni trag koji želim ostaviti iza sebe”, ističe Marina.
* Sadržaj omogućio ZŠEM