Kontra svih struja stvorio je jednoroga, a od Mate Rimca Hrvatska može očekivati još i više

Autor: Tanja Ivančić , 02. prosinac 2022. u 09:38
Električni automobil Nevera je Rimčev premium proizvod koji je ušao u maloserijsku proizvodnju/DUBRAVKA PETRIĆ/PIXSELL

Od Mate Rimca Hrvatska može očekivati još više u budućnosti.

Matu Rimca, stručni žiri nominirao je za gospodarstvenika godine u tradicionalnom izboru Večernjeg lista i Poslovnog dnevnika. Od mladog čelnika Rimac grupe, koji je upornim radom i kontra svih struja uspio stvoriti još jednog hrvatskog jednoroga, još više se očekuje i u budućnosti.

Za sada se zasigurno može pohvaliti što je proizveo hiperautomobil – najbrži električni automobil u svijetu koji pri tom drži i rekord za i za najbrže ubrzanje. Naime, Nevera je postigla brzinu od 412 km/h, što ga čini najbržim električnim serijskim automobilom na svijetu, dok je rekord za ubrzanje iznosio 8,582 sekunde na četvrtinu milje postavljen 2021.

Električni automobil Nevera je Rimčev premium proizvod koji je ušao u maloserijsku proizvodnju,. U lipnju su nas obavijestili iz tvrtke o izlasku prve Nevere na cestu, koja je dobila 000 tablice i nije bila za prodaju, a potom su, kazali su, krenule i isporuke diljem svijeta.

Inače, naglašavaju iz Rimca, za proizvodnju Nevere bilo je potrebno pet godina razvoja i testiranja, odnosno 1,6 milijuna sati istraživanja. Neveru su svi mogli vidjeti pri prvom prelasku Pelješkog mosta pri svečanom otvaranju, što je Mate Rimac.

Uz proizvodnju inovativne i brze Nevere u jankomirskom pogonu u Zagrebu, ono što je obilježilo ovu godinu za Rimca jest investicijska runda koju je zatvorio u ožujku i početak izgradnje kampusa u Svetoj Nedelji.

U lipnju je naime, Mate Rimac izvijestio da je Grupa prikupila 3,78 milijardi kuna ili 500 milijuna eura u investicijskom krugu D, čime je tržišna vrijednost kompanije Rimac grupe premašila dvije milijarde eura.

Ključni novi ulagači su SoftBank Vision Fund 2 te Goldman Sachs Asset Management, uz sudjelovanje postojećih dioničara Rimac Grupe, uključujući Porsche i Investindustrial. Svi investitori imaju udjel u Rimac Grupi, dok Mate Rimac, osnivač tvrtke te izvršni direktor Rimac Grupe i dalje posjeduje najveći udio u kompaniji.

1500

ljudi u ovom trenutku zapošljava Rimac Grupa

Kako je tada Mate Rimac, kazao radi se o velikoj investiciji a posebno je bio zadovoljan što su u ovom novom krugu osim strateške, automobilske industrije i financijski investitori.

”Radi se o ukupno više sredstava negoli smo prethodno prikupili, dakle, doista ogromna stvar za nas – naglasio je tada Rimac i napomenuo da su imali pet puta više zainteresiranih investitora negoli su planirali prikupiti novca u ovoj rundi, a što se tiče IPO-a, odnosno javne ponude dionica, o tome razmišljaju u nekom dugoročnijem okviru kad tvrtka postane predvidivija, u rasponu od tri do pet godina, kazao je Rimac.

Nova investicija koristi se nastavak rasta tvrtke, povećanje proizvodnog kapaciteta i dodatno zapošljavanje. Prikupljeni kapital će prvenstveno biti iskorišten za daljnji razvoj Rimac Technologyja u području proizvodnje velikih serija za globalne automobilske proizvođače.

Valja znati Rimac Grupa je, naime, holding kompanija i sastoji se od dvije tvrtke i to Bugatti Rimca i gdje Rimac Grupa ima većinsko udio od 55 posto, dok je ostalih 45 posto u vlasništvu Porschea, te Rimac Technologyja koja je u stopostotnom vlasništvu Rimac Grupe.

Tvrtka Rimac Technology, poznata je kao tehnološki partner globalnih automobilskih proizvođača koje je odabiru za razvoj i proizvodnju baterijskih sustava visokih performansi, električnih pogonskih sklopova, elektroničkih sustava i komponenti korisničkog sučelja.

Mate Rimac, tada je istaknuo da kompanija ima ambiciozne planove rasta u sljedeće dvije godine, a osim po pitanju zaposlenih i po pitanju otvaranju novih ureda. U Zagrebu su prisutni na četiri lokacije, imamo ured u Splitu i Osijeku, te Berlinu, Francuskoj i Engleskoj.

Gradnja Kampusa u Svetoj Nedelji, kasni, no s obzirom na situaciju na tržištu, rokovi su prihvatljivi, te bi pogon trebao biti gotovo u narednih nekoliko mjeseci a upravna zgrada i ostali sadržaji potom u narednih još 12.

Radi se o velikoj investicije te najvećoj industrijskoj zgradi u Hrvatskoj od 100.000 četvornih metara, te smatram da sve napreduje prema planu, te već planiramo i izgradnju Kampusa 2 – izvijestio je u lipnju Rimac.

Rimac Grupa ukupno zapošljava više od 1500 ljudi, s tim da ih u Bugatti Rimcu radi 500-tinjak od toga 150 u Francuskoj, dok je 1000 ljudi zaposleno u Rimac Technologyju. Tako su glasile službene brojke iz lipnja ove godine.

U prvoj polovici godine zaposlili su 300 ljudi, a do kraja godine planirali su još 700. A kako je Mate Rimac napisao u nedavnom postu na društvenim mrežama, trenutačno ih je ukupno 2000 zaposlenih.

Mate Rimac, svoj biznis počeo je doslovno iz garaže a 2009. osnovao je Rimac Automobile, nastavili tim tempom, udvostručenja zaposlenih, snažnim investicijama, obaranjima rekorda i proizvodnjom, budućnost ne bi trebala biti problem.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Još da napravi E auto za prosječnog Hrvata, postal bi ljudima puno više simpa. Ovak, jednoroga nek si kupe oni kaj vole sjediti na rogu..

New Report

Close