Od 2022. partneri s MUP-om, manjak radne snage i troškovi koče još jače širenje

Autor: Darko Bičak , 27. prosinac 2022. u 13:56
FOTO: Tomislav Huha

Martina Puljić, predsjednica Uprave tvrtke Pleter, uključene u rješavanje svih kriza posljednjih godina.

Protekle godine obilježile su nevjerojatne krize – od milijuna migranata, Covida-19, potresa u Zagrebu i Banovini te posljedica rata u Ukrajini. U svim ovim situacijama jednu od glavnih potpornih uloga državi i hrvatskim građanima imala je javna specijalizirana tvrtka Pleter koja je u svim tim situacijama pružala usluge smještaja, prehrane te sanacije i čišćenja.

Kakva je trenutačno situacija u tvrtki, s kakvim izazovima se susreću te kakvi su im planovi za naredno razdoblje, govori Martina Puljić, predsjednica Uprave tvrtke Pleter-usluge.

Prošle dvije godine obilježene su krizom, nestabilnostima i inflacijom. Kako ste se snašli u tim uvjetima?
Kao i kod drugih poslovnih subjekata u branši, najveći utjecaj na poslovanje u 2020. godini imala je Covid-19 kriza. Tako u spomenutoj godini bilježimo pad prihoda od prodaje od čak 21%, te Društvo po prvi put od osnivanja posluje s gubitkom, a zadržavanje tekuće likvidnosti novčanih tokova Društva postaje glavni prioritet u poslovanju.

Tijekom 2021. godine poslovanje se stabiliziralo, a okolnosti vezane uz pandemiju Covida-19 te potpora aktivnostima Republike Hrvatske na potresom pogođenim područjima imale su najveći utjecaj na organizaciju i rentabilnost poslovanja.

Naime, Društvo je mobilizirano za obavljanje usluga smještaja (izolacija Covid-19 pacijenata) i čišćenja Covid-stacionara, dok je u potpori aktivnosti RH na potresom pogođenim područjima Društvo mobilizirano za pružanje usluga prehrane.

ako je volumen pružanja usluga za potrebe Ministarstva obrane (MORH) kao strateškog partnera u odnosu na 2020. godinu povećan, isti još nije dosegao razinu iz predpandemijskog razdoblja.

21

posto iznosio je pad prodaje Društva u 2020. Tad se i prvi put poslovalo s gubitkom

Kako se takav period odrazio na vaše poslovne rezultate?
U posljednjem kvartalu 2021. godine Društvo se suočava s najavama povećanja cijena roba/namirnica i usluga, a što je i posljedica inflatornih poremećaja uzrokovanih u najvećoj mjeri povećanjem cijena energenata i pogonskih goriva.

Navedeno se u značajnoj mjeri reflektiralo na poslovanje u 2022. godini kada bilježimo značajan rast rashoda po navedenim osnovama. Pritom moramo napomenuti da nemali utjecaj na poslovne rashode ima i povećanje minimalne plaće u Hrvatskoj koja je u 2020. rasla 4,6 posto, u 2021. za 10,3 posto te je za 2023. planiran njezin rast da daljnjih 12,5 posto.

U okolnostima kriznih situacija Društvo je prepoznato kao pouzdan partner u potpori aktivnostima Republici Hrvatskoj. Potpora na potresom pogođenim područjima, potpora u borbi protiv pandemije Covid-19, prehrana tražitelja azila u Hrvatskoj te potpora zbrinjavanju raseljenog stanovništva s područja Ukrajine u 2022. godini dio su aktivnosti koje Društvo obavlja za potrebe RH kao osnivača.

Vlada je nedavno podignula prag neoporezivih primitaka za prigodne nagrade radnicima. S obzirom da se bliži kraj godine i da je pritisak na rast plaća sve veći zbog inflacije, hoćete li nagraditi svoje zaposlenike i kako? Jeste li dizali plaće u proteklom periodu?
Društvo je svjesno situacije na tržištu rada te, kao i za ostale dionike na tržištu, pronalazak kvalitetne radne snage i prije svega zadržavanje vlastite radne snage postaje glavni prioritet u upravljanju ljudskim resursima Društva.

Kako bismo spriječili odljev radne snage, Društvo je u tekućoj godini povećalo neto primanja zaposlenika s najnižim plaćama za 18%, dok je kod ugostiteljskog osoblja taj postotak bio i veći. Primjerice, neto plaće kuhara u 2022. godini porasle su prosječno 35%.

Društvo je u tekućoj godini isplatilo regres, a tijekom mjeseca prosinca bit će isplaćen i dar za djecu i božićnica. Nagrade za ostvarene poslovne rezultate Društvo isplaćuje posljednjih nekoliko godina, a od ove godine isplaćuje i naknadu za topli obrok. Društvo je kvalitetan i pouzdan poslodavac, a sve navedene aktivnosti u cilju su što boljeg pozicioniranja Društva na tržištu rada.

Društvo Pleter-usluge u svom portfelju ima velik dijapazon usluga – od cateringa, održavanja do pružanja usluga smještaja. Planirate li širiti svoje poslovanje u 2023. i kakvi su planovi za iduću godinu općenito?
Društvo je u 2022. godini već započelo sa širenjem poslovanja u okviru MUP–a koji se kroz mobilizacijske aktivnosti i pružanje usluge prehrane za polaznike Policijske akademije profilirao u novog strateškog partnera. Pronalazak kvalitetne radne snage te rast troškova poslovanja kao posljedica inflatornih utjecaja predstavlja najveći ograničavajući faktor za daljnje širenje na tržištu.

Naime, u poslovanju još uvijek je teško postići razinu cijena usluga koja bi odgovarala razini rasta cijena rada, energenata i sirovina te osigurala viša primanja zaposlenika, a samim time i konkurentniju poziciju Društva na tržištu radne snage.

Komentirajte prvi

New Report

Close