U narednom razdoblju završit ćemo prije ugovorene polarne kruzere, a u gradimo četiri obalno ophodna broda koje smo ugovorili lani nakon što je prototip OOB-31’Omiš’ uspješno prošao ispitivanja. Zahvaljujemo Vladi što je unatoč pandemiji načina financirati nastavak njihove gradnje bit će gotovi u roku. Očekujemo i nekoliko ugovora za brodove od kojih će neki biti svjetska senzacija. Nakon najave cjepiva protiv Covid-19, tržište je živnulo i svaki dan imamo sve više upita, ali i aktualizacije pregovora koji su bili zastali zbog pandemije.
Od početka pandemije radili smo sve da sačuvamo zdravlje radnika i održimo proizvodni proces. Iako nam je stalno visilo nad glavom, zatvaranje brodogradilišta nije opcija, radimo sve kako bi se izbjeglo. Zato smo napravili akcije zaštite virusa i prije nego što se to na našem području službeno počelo organizirati.
Cijela DIV grupa posluje pozitivno i raspolaže s više od 1,8 milijardi kuna kapitala i rezervi, čime pripada grupi najvećih poslodavaca u Hrvatskoj, i najvećih izvoznika. U prva tri kvartala 2020. godinena razini Grupe realizirali smo 540 milijuna kuna izvoza.
Profitabilna brodogradnja kojoj bavimo rezultate iskazuje u prihodima, odnosno vrijednosti pojedinog broda i postotku domaće komponente koji je ugrađen u njega. U našem slučaju on je minimalno 70%, u čemu najveći dio čini hrvatska pamet (projektiranje), hrvatsko znanje i sposobnost (gradnja), hrvatski kooperanti i dobavljači, energija, ali i iznos troškova financiranja koji ostaje u Hrvatskoj.
A najvećim dijelom dosad je te izvozne poslove pratio HBOR, uz čiju smo se pomoć pozicionirali kao nezaobilazan igrač na globalnom tržištu u segmentu srednje velikih polarnih kruzera koji je pretrpio znatno manji udar krize od brodogradilišta za mega kruzere. Za polarne kruzere već se prodaju aranžmani, oni će prvi krenuti na proljeće s putovanjima, a to je odmah pobudilo veći interes naručitelja pa očekujemo nastavak punjenja knjige narudžbi.
Raspolažemo i sa svojom flotom brodova, pa smo s luksuznom jahtom ‘Katina’ proteklih 12 mjeseci, bez obzira na koronu, ostvarili 126 dana čarteru.
U gradnji imamo tehnološki napredni brod za polarne ekspedicije ‘Ultramarine’, ugovoren s Quark Expeditions iz SAD-a, najskuplji polarni kruzer dosad ugovoren u Hrvatskoj, a posao vrijedan više od 100 milijuna eura. Sudjelujemo i u projektima izgradnje off shore konstrukcija. S grčkim AVAX-on ugovorili smo izradu čelične konstrukcije za Stonski most i vijadukt Prapratno. Time učvršćujemo poziciju europskog brodogradilišta sposobno graditi iznimno zahtjevne čelične konstrukcije.
Dosta je inovacija, istraživanja i razvoja. Za projekt „Centar kompetencija za naprednu mobilnost“, vrijedan 212 mil. Kuna, DIV je dobio čak 103,7 milijuna bespovratno. Cilj je razvoj tehnologija koje će omogućiti razvoj sofisticiranih brodova
U Brodosplitu svakodnevno radi više od 2400 radnika. Imamo mnogo mladih, ambicioznih ljudi koji imaju enormnu energiju i ljubav prema brodogradnji te uživamo u radu s njima. Ponosni smo na naše uspjehe i s optimizmom gledamo u budućnost.