Nužno umrežavanje poduzetnika kroz sustav komora i udruženja

Autor: Božica Babić , 17. travanj 2013. u 22:01
U njemačkoj komori ističu da bilježe sve veći interes hrvatskih tvrtki za njemačko tržište/FOTOLIA

Kvalitetan i sposoban poslovni partner ponekad je vrijedniji od bespovratnog financiranja.

Recesija koja već šestu godinu ne pušta ni dašak optimizma na sve skučeniju hrvatsku gospodarsku scenu u ovom razdoblju možda više nego ikada poduzetnike, pogotovo one male i srednje, motivira na razmišljanje kako pronaći partnera u inozemstvu, kako prodati proizvedeni asortiman u izvozu gdje potencijalni kupci ipak imaju veću financijsku snagu pa su i raspoloženiji za potrošnju.

Na matičnom tržištu registrirano je više od 96.000 poduzetnika od čega njih gotovo 95 posto spada upravo u katrgoriju malih i srednjih tvrtki. Pokušali smo istražiti na kojim adresama bi oni među njima koji su zainteresirani i za poslovni nastup izvan nacionalnih granica mogu potražiti te dobiti konkretnu stručnu potporu ili samo kvalitetnu informaciju, savjet što im je činiti.

Europska mreža 
Hrvatska gospodarska komora kao koordinator Europske poduzetničke mreže (Enterprise Europe Network – EEN) u Hrvatskoj i kao partner u velikoj obitelji EEN s umreženih 50-ak zemalja već pet godina otvara vrata europskih i prekomorskih tržišta hrvatskim poduzetnicima – brže i lakše, iznosi Vesna Torbarina, Koordinatorica projekta EEN u HGK-a. Europska poduzetnička mreža inicijativa je Europske komisije kojoj je cilj poticati konkurentnost i inovativnost malih i srednjih poduzeća ne samo u Europi već i šire."Tijekom višegodišnjeg rada s poduzetnicima može se sa sigurnošću ustvrditi da se poduzetnici bore s golemim poteškoćama te im je u današnje vrijeme potrebna pomoć na brojnim razinama", kaže Torbarina. Poduzetnike zanima kako pronaći idealan izvor financiranja poslovnih projekata, kako određenu inovaciju plasirati na tržište, komercijalizirati, zaštititi ili prodati te kako naći distributere za svoje proizvode. Najkraće –  kako iskoračiti na strana tržišta?Misija EEN-a je biti na usluzi poduzetniku u svim segmentima koji se tiču internacionalizacije poslovanja. Informiranost i znanje ključni su alati u razvoju poduzetništva. "Kvalitetan i sposoban poslovni partner ponekad je vrijedniji od bespovratnog financiranja. Stoga se posebno trudimo kako bismo poduzetnicima pomogli u pronalasku kvalitetnog poslovnog partnera, bilo za komercijalnu ili tehnološku suradnju. Zahvaljujući pristupu velikim bazama koje povezuju stotine tisuća poslovnih ljudi iz 53 zemlje, pronalazak poslovnog partnera sada je lakši, brži i potpuno besplatan", pojašnjava Torbarina.

Diplomatske misije
Na Zrinjevcu u Ministarstvu vanjskih poslova na naš upit tek uzvraćaju kratkim odgovorom u kojem stoji da – Hrvatske diplomatske misije i konzularni uredi stoje na raspolaganju hrvatskim poduzetnicima na način da im, na njihov zahtjev, gospodarski savjetnici, odnosno djelatnici veleposlanstva (naime u nekim veleposlanstvima nema posebnog mjesta gospodarski savjetnik, već djelatnik pokriva više područja) pružaju tražene informacije, preporuke i savjete o gospodarskim prilikama i poslovnim mogućnostima u zemlji primateljici. Unatoč očekivanjima ni u odgovoru iz sjedišta Hrvatskih izvoznika nema 'recepta' iz kojega bi se dali isčitati konkretniji koraci prema kojima bi poduzetnici koji vode male ili srednje tvrtke mogli s manje glavobolje i birokratskih zapreka brže i lakše pronaći poslovne partnere na nekoj od inozemnih destinacija. Svakako postoje dva načina iskoraka, smatraju na toj adresi, i potom navode da treba ili angažirati konzultante koji će to obaviti profesionalno za naknadu ili poduzetnik u potragu za inozemnim partnerom mora krenuti samostalno. Češće se, zbog manjih troškova, mali i srednji poduzetnici odlučuju za potragu vlastitim kapacitetima, kažu nam u HIZ-u, valjda na temelju nekih iskustvenih zapažanja . Upit o mogućim modelima i eventualnim preporukama poduzetnicima koji su u potrazi za inozemnim poslovnim partnerima adresiran je i na više veleposlanstava koja se nalaze u Hrvatskoj. Najopsežnije tumačenje dali su iz Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore (DKIHK) navodeći da pomažu i njemačkim i hrvatskim tvrtkama pri stupanju na tržište. Kao bilateralna Komora, navodi se dalje u dopisu pristiglom iz DKIHK-a, oni među ostalim, pomažu ne samo pri potrazi poslovnog partnera nego i kod otvaranja tvrtki, ali i kao zastupnik sajmova u Berlinu te sajma igračaka u Nürnbergu, a pregled svih njihovih usluga moguće je naći na internetskoj stranici –  http://kroatien.ahk.de/hr/usluge/ulazak-na-trziste/. U DKIHK  posebno ističu da bilježe sve veći interes hrvatskih tvrtki za izlazak na njemačko tržište. 

Pomoć američke komore
Američka gospodarska komora, stoji u odgovoru te institucije, pomaže tvrtkama članicama saznati informacije kroz  globalnu mrežu komora, a radi se o čak (115 američkih komora aktivnih u 102 zemlje. Tko želi krenuti na tržište SAD-a može se, pojašnjavaju, izravno za pomoć obratiti na U.S. Chamber of Commerce. Više o američkim komorama u svijetu, udruženim s US Chamber of Commerce moguće je, navode dalje, pročitati na internetskoj adresi http://www.uschamber.com/international/directory. Na tržištu SAD-a uz to postoje i registri tvrtki i podataka o tržištu kojima se može pristupiti isključivo uz plaćanje naknade, ističu i iznose nekoliko elektronskih adresa na kojima je mouće doznati konkretnije podatke koji su od interesa za pojedine poduzetnike: http://www.piers.com/; http://www.hoovers.com/; http://www.thomasnet.com/; www.lexisnexis.com.Glavna zadaća Trgovinskog ureda pružanje je poslovnih usluga potpore isključivo članovima Austrijske gospodarske komore u Hrvatskoj, izvijestili su iz Austrijskog veleposlanstva.  Hrvatska poduzeća koja se obrate za pomoć upućuju na Europsku poduzetničku mrežu, odnosno na njihovu Bazu poslovne suradnje i komercijalnih profila:  http://www.een.hr/hr/baza-poslovne-suradnje-i-komercijalnih-profila.Naime, u toj je Bazi dvostrani sustav informacija o hrvatskim tvrtkama koje traže partnere u inozemstvu i sadrži profile stranih tvrtki koje traže poslovnu suradnju s hrvatskim tvrtkama. U Europskoj poduzetničkoj mreži je gotovo 600 partnerskih organizacija i institucija (komore, agencije, instituti..), pruža odlične kontakte i poveznice u 49 zemalja i 83 konzorcija te povezuje preko 4000 eksperata s područja poduzetništva, inovacija i transfera tehnologije s ciljem promidžbe konkurentnosti i inovacija na lokalnoj i europskoj razini pa i šire. 

Baze podataka

Europska poduzetnička mreža

U Europskoj poduzetničkoj mreži koristese  dvije značajne baze za pronalazak poslovnih partnera. Jedna je BCD (Business Cooperation Database) i kao baza podataka dvostrani je sustav koji posjeduje informacije o hrvatskim tvrtkama koje traže partnere u inozemstvu te također i profile stranih tvrtki koje traže poslovnu suradnju s hrvatskim tvrtkama. Na temelju dostavljenih podataka, sustav automatski povezuje potencijalne poslovne partnere. Ova baza sadrži više od 500.000 tvrtki. U bazi poslovne suradnje upisano je oko 500 hrvatskih tvrtki. Druga je BBS (Bulletin Board Service) baza tehnoloških profila i na razini mreže sadrži oko 23.000 tvrtki, a među njima je 90 tvrtki iz Hrvatske. Objava profila vlastite tehnologije u bazi ponude i stvara pretpostavke za pronalazak pravog partnera.

Komentirajte prvi

New Report

Close