Dana 1. svibnja stupio je na snagu novi Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima (NN 37/11). Predstavnici Hrvatske udruge poslodavaca već su i prilikom donošenja do sada važećeg pravilnika upozoravali na teškoće do kojih će dovesti njegova primjena, no tek nakon gotovo godinu dana uspjelo se uvjeriti predlagatelja – Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva, na nužnost izmjena te doći do propisa koji će poslodavcima biti lakši za primjenu, a neće utjecati na prava radnika. Najvažnije izmjene, u odnosu na do sada važeći pravilnik (NN66/10), odnose se na izmjenu odredbe koja se odnosi na članak 3. (podaci o radnicima) u kojem je dodan novi stavak 2. kojim je propisano da poslodavac u evidenciji općih podataka o radnicima nije obvezan voditi podatke koji kod radnika ne postoje. Do sada to nije bio slučaj i poslodavac je bio obvezan voditi podatke o radnicima koji ne postoje, tj. ne ostvaruju se (primjerice, trajanje rada u inozemstvu).
Uloga kolektivnog ugovora
Jedna od važnijih promjena koja će poslodavcima olakšati vođenje evidencije, a koja se odnosi na podatke o radnom vremenu radnika proizlazi iz nove odredbe čl. 8. st. 2. Naime, prema ovoj odredbi poslodavci su podatke koji se odnose na početak i završetak rada (čl. 8. st. 1. točka 3. i 4.) obvezni voditi samo ako je obveza njihova vođenja ugovorena kolektivnim ugovorom, sporazumom sklopljenim između radničkog vijeća i poslodavca, pravilnikom o radu ili ugovorom o radu i tada su ih poslodavci obvezni evidentirati najkasnije na završetku sljedećeg radnog dana za prethodni radni dan, a u slučaju da neki od tih podataka do tada nije poznat, poslodavci će ih evidentirati odmah nakon saznanja. Isto tako radi olakšanja vođenja evidencije u čl. 8. pravilnika dodan je novi st. 3. iz kojeg proizlazi da poslodavac u evidenciji o radnom vremenu nije obvezan voditi podatke iz čl. 8. st. 1. pravilnika, koji u razdoblju, odnosno mjesecu za koje se plaća ili naknada plaće isplaćuje kod radnika ne postoje. Bitno poboljšanje pravilnika, vezano uz naprijed navedeno, jest i odredba čl. 9., prema kojoj se evidencija o radnom vremenu radnika iz članka 8. pravilnika vodi uredno i razumljivo po razdoblju, odnosno mjesecu za koji se plaća ili naknada plaće isplaćuje, a poslodavac ju je obvezan popuniti najkasnije sedmog dana od dana za koji se podaci popunjavaju, osim u slučaju iz članka 8. st. 2. pravilnika (tj. samo ako je obveza vođenja podataka o početku i završetku rada ugovorena kolektivnim ugovorom, sporazumom sklopljenim između radničkog vijeća i poslodavca, pravilnikom o radu ili ugovorom o radu), kada ju je obvezan popuniti na završetku sljedećega radnog dana za prethodni radni dan. Do sada je poslodavac bio u obvezi podatke o radnom vremenu popuniti na završetku radnog dana radnika, što je vrlo često u praksi bilo nemoguće.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu