30 godina hrvatskoga gospodarstva
Martina Dalić

Novi izazovi traže da budemo još brži, bolji i uspješniji

Stvaranjem neovisne hrvatske države Podravka je znatnije iskoračila na međunarodna tržišta.

Poslovni dnevnik
31. svibanj 2021. u 09:00
Martina Dalić

Osamostaljenjem i nastankom neovisne hrvatske države obilježen je i razvojni ciklus Podravke izlaskom na brojna inozemna tržišta. Podravka je danas jedna od vodećih međunarodnih kompanija sa sjedištem u Hrvatskoj koja svoje proizvode izvozi u više od 60 zemalja svijeta, a oko 70 posto svojih prihoda ostvaruje izvan tržišta Republike Hrvatske. Sjetit ćemo se kako je početkom devedesetih godina agresija na Hrvatsku jačala te dolazi do raspada tržišta, što je znatno utjecalo na plasman i prodaju Podravkinih proizvoda.

Osim toga, poznato je kako je upravo Podravka dala svoj važan doprinos u obrani naše zemlje, osiguravajući dovoljne količine svojih proizvoda za potrebe Hrvatske vojske. Kako bi spriječila veće posljedice za svoje poslovanje, Podravka je krenula u snažniji iskorak na inozemna tržišta, izvozeći svoje najpoznatije proizvode poput Vegete i Podravka juha.

Tih se godina, zapravo, počela stvarati Podravka kakvu poznajemo danas, sa snažnom prodajnom strukturom diljem Europe, pa čak i šire od toga, što joj omogućava sigurniji plasman proizvoda na brojna inozemna tržišta. Kompanija koja danas ima vlastite tvrtke i predstavništva u više od 25 zemalja svijeta, proizvođač snažnih brendiranih proizvoda s neizostavnom Vegetom, ponos je koprivničkoga kraja, ali i cijele Hrvatske.

S državotvornim promjenama, velike korporativne promjene doživjela je i Podravka. S godinama se vlasnička struktura Podravke postupno mijenjala, smanjenjem državnog udjela povećavao se udio hrvatskih mirovinskih fondova.

Danas Podravka ima skladnu vlasničku strukturu koja podržava njezin rast i razvoj, dok se njezine dionice, zahvaljujući rezultatima i transparentnosti poslovanja, nalaze u vodećem tržištu Zagrebačke burze. Znatan broj Podravkinih dionica slobodno kotira na Burzi, čime je dan i važan doprinos razvoju i likvidnosti tržišta kapitala.

Kada je riječ o komuniciranju s potrošačima, dobro je poznata činjenica kako je Podravka bila i jest predvodnik u inovativnom komuniciranju s potrošačima na ovim prostorima pa tako svi još danas pamte Male tajne velikih majstora kuhinje, preteču brojnih današnjih kulinarskih emisija.

Kao predvodnica marketinških trendova, Podravka je već 2003. godine prepoznala važnost digitalizacije poslovanja i približavanja krajnjim korisnicima te je tako pokrenuta kulinarska mrežna stranica Coolinarika.com, prva takva u regiji. Svoj vodeći status Coolinarika ima i danas, a mnoštvo jedinstvenih korisnika, koji se broje u stotinama tisuća, potvrđuje njezinu važnost i potrebu postojanja, kao i drukčiji način komuniciranja s potrošačima. Vjerujemo kako ćemo i u idućem razdoblju biti drukčiji od drugih u komuniciranju s potrošačima te tako iskazati svu svoju inovativnost, kreativnost i spremnost za poseban odnos.

Svakodnevno osluškujemo potrebe i želje svojih potrošača te u skladu s tim ulažemo u nove tehnologije, razvijajući i prilagođavajući proizvode prema njihovim očekivanjima. Uspostavili smo najsuvremeniji prehrambeno-tehnološki laboratorij na ovim prostorima za senzorska i kulinarska istraživanja koja omogućuju razvoj novih, inoviranih i inovativnih proizvoda poput proizvoda bez glutena, onih prilagođenih za vegetarijansku prehranu, s prirodnim sastojcima, ali i dosad nepoznatim okusima na tržištu.

Jednako tako, vodeći računa o domaćoj komponenti, jačamo suradnju s kooperantima radi povećanja udjela domaće sirovinske osnove u našim gotovim proizvodima.

Što nas očekuje u skoroj budućnosti? Zasigurno vrlo dinamično razdoblje. Podravka ima snažnu financijsku poziciju i spremni smo, osim organskog rasta, i kroz akvizicije jačati svoje pozicije na inozemnim tržištima. Namjera nam je, među ostalim, modernizirati i digitalizirati proizvodnju te unaprijediti učinkovitost svojih logističkih procesa kako bismo i tako postali još pristupačniji krajnjim potrošačima.

U skladu s tim nedavno smo donijeli odluku o pokretanju znatnijeg investicijskog ciklusa usmjerenog u tom pravcu. Osim toga, svjesni činjenice da bez zadovoljnog radnika nema ni kvalitetnog razvoja kompanije, nedavno smo pokrenuli i proces unaprjeđenja prava naših radnika i podignuli plaće svim radnicima, a najviše onima s najmanjim primanjima.

Izazovi s kojima se suočavamo na brojnim tržištima na kojima poslujemo sve su veći i složeniji, a konkurencija sve jača. To zahtijeva od nas da budemo još brži, još bolji i još uspješniji. Uvjereni smo da ćemo to i biti!

New Report

Close