Predstavlja revolucionaran način slanja i primanja novca, plaćanja velikog broja usluga jednim klikom i zaobilazi sve nedostatke banaka, od stajanja u redu, upisivanja brojnih podataka do čekanja da novac “stigne” do primatelja – sve to u tek kratkim crtama opisuje Aircash, prvi hrvatski digitalni novčanik i naš najbrže rastući fintech s više od 150.000 aktivnih korisnika koji mjesečno rade promet veći od 150 milijuna kuna.
Novcu treba jedna sekunda da dođe do primatelja koji taj novac može isplatiti na više od 2500 lokacija u Hrvatskoj u bilo kojem trenutku. Kao institucija za elektronički novac (IEN), Aircash ima licencu HNB-a da posluje u skladu sa svim zakonima Hrvatske i Europske unije. Danas su konstantno među prve tri aplikacije u svom segmentu na Apple AppStoreu i Google Play Storeu, a odnedavno je Aircash prepoznao i Huawei Hrvatska dodajući ga u trgovinu AppGallery koja mjesečno broji 500 milijuna aktivnih korisnika mjesečno u cijelom svijetu, što u Aircashu vide kao sjajnu priliku zbog velikog broja Huaweijevih korisnika u Hrvatskoj.
Ponovna uspostava ravnoteže
U vrijeme Covid-19 rastao je i broj korisnika Aircasha kojima je osigurano beskontaktno plaćanje raznih usluga kao što su slanje novca, plaćanje računa, parkiranja, telekom bonova, nadoplatu ENC uređaja, nadoplatu online računa… Voditelj poslovanja u Aircashu Damir Šmigmator smatra da je prošla godina pokazala kako digitalni novčanici postaju sve prepoznatljiviji jer ljudi žele brzo, sigurno i jednostavno plaćanje koje jamči privatnost. Istraživanja pokazuju kako bi upravo prijelaz na digitalne načine plaćanja mogao dovesti do ponovnog uspostavljanja ravnoteže u globalnoj ekonomiji. Novitet koji su uveli na hrvatsko tržište je isplata na PBZ bankomatima bez računa i bez kartica, što se pokazalo kao veliki hit.
“U aplikaciji korisnik zatraži isplatu na PBZ bankomatu nakon čega dobiva jedinstveni kod (OTP – one time password) za isplatu koji unese na bilo kojem bankomatu PBZ-a i preuzme svoj novac. Uz sve te lokacije isplata je moguća i na bilo koji bankovni račun otvoren u hrvatskim bankama jednim klikom iz aplikacije”, pojašnjava Šmigmator. Prosjek starosti korisnika je oko 30 godina, a posebno su ponosni jer njihov mobilni novčanik koriste i ljudi zrelije dobi. Aircash priča krenula je 2014. godine. Nakon prvotne ideje krenulo se u razvoj i proučavanje HNB regulative. Godinu dana nakon dobili su licencu Institucije za platni promet (IPP). Kvalitetu usluge tada je prva prepoznala Ina, čime su omogućili korisnicima slanje i primanje novca uz brzu isplatu na području cijele Hrvatske što je tada, kaže Šmigmator, bila apsolutna novost na tržištu.
“Primijetili smo neke nedostatke IPP-a koji su nas počeli ograničavati u poslovanju, pogotovo u planiranom izlasku na EU tržište. Zaključili smo da želimo korisnicima u Hrvatskoj i cijeloj EU ponuditi bolje iskustvo, iskustvo novčanika i krenuli smo u promjenu u Instituciju za elektronički novac (IEN) koju smo i dobili krajem 2019. Kako smo rasli u poslovnom smislu, tako je rastao i broj djelatnika. Trenutačno nas je 25 kolegica i kolega, svi smo visokoobrazovani i volimo reći stručni u poslu koji obavljamo”, kaže Šmigmator. Osim Ine i PBZ-a, ostvarili su suradnje s mnogim uspješnim kompanijama na tržištu, u različitim sferama poslovanja. “Dostupni smo na svim benzinskim postajama u državi (Ina, Tifon), na svim kioscima Tiska i iNovina, korisnici mogu unutar aplikacije kupiti Playstation i telekom bonove svih teleoperatera u Hrvatskoj (Telemach, HT, A1, Tomato i Bonbon) i još puno toga”, navodi. Zanimljivo je i da gotovo 20% njihovih korisnika ne živi u Hrvatskoj, a većina Hrvata koja radi i živi vani koristi Aircash za slanje novca obiteljima ili za plaćanje režija.
Uz odgodu preko kartice
Aircash na velika vrata ulazi na EU tržište, najprije u Njemačku, Austriju i Sloveniju. “Partneri smo s RIA-om koja je dio Euronet grupe i vodeća kompanija za slanje i primanje novca s gotovo više od 400.000 lokacija u 160 država. U tijeku su dogovori s najjačim benzinskim lancima u Sloveniji i s vodećim slovenskim lancem kioska. U Austriji i Njemačkoj pripremamo suradnje s najjačim lancima benzinskih postaja i lancem kioska s više od 50.000 lokacija. Uz sve te offline partnere, tu je i velik broj online partnera”, kaže Šmigmator. Bilježe rast u usluzi plaćanja parkiranja, u tijeku je kampanja u kojoj svim korisnicima Aircash vraća pola uplaćenog iznosa parkinga. “Korisnik preuzme Aircash aplikaciju i uplati novac na svoj novčanik gotovinom ili karticom. Registraciju vozila unosi samo prvi put, a grad i zonu aplikacija prepoznaje automatski i pri svakom plaćanju polusatne, satne ili dnevne karte vraćamo mu pola uplaćenog na novčanik”, pojašnjava Šmigmator.
Popularno je i plaćanje računa skeniranjem bar koda s računa, ali i tzv. plaćanje uz odgodu, da korisnik uplati na Aircash novčanik karticom i plati račune, a troškovi kartice dolaze na naplatu krajem obračunskog razdoblja izdavatelja kartice. “U vrijeme blagdana i godišnjih odmora popularna je i nadoplata ENC uređaja uz sve HAC/ARZ popuste koje korisnik ima i uvid u stanje računa u realnom vremenu. Uskoro ćemo ponuditi i usluge kao što su plaćanja u trgovinama i kafićima, kupovinu putnih karata, ulaznica za sportske i kulturno-umjetničke manifestacije, predstaviti kartice vjernosti i još mnogo toga”, najavio je Damir Šmigmator.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu