Ivan Tolić, direktor upravljanja ljudskim i organizacijskim potencijalom i održivosti u Raiffeisenbank Hrvatska, govori o AmCham Talents programu, važnosti umrežavanja za razvoj karijera, prilikama i izazovima mladih te održivosti kao dio njihovog identiteta.
RBA je platinasti sponzor AmCham Talents programa već osam godina. Što vidite kao glavnu vrijednost programa AmChama?
Vrijednosti programa su mnoge, ali za mene glavna vrijednost programa AmCham Talents, kojeg RBA s ponosom sponzorira već osam godina, leži u njegovom fokusu na umrežavanje. Upravo to je jedna od ključnih komponenti u razvoju karijera talenata, jer to omogućuje razmjenu ideja, znanja i iskustava, potiče suradnju i stvaranje novih prilika, što je neophodno u današnjem poslovnom svijetu. Nije uzalud da velika većina tvrtki pruža nagrade za preporuke kandidata koje dobiju od svojih djelatnika.
AmCham Talents program predstavlja ne samo jedinstvenu priliku za povezivanje s velikim brojem ljudi, već i za stjecanje vidljivosti pred kolegama iz vlastite i drugih industrija. Dodatno, pruža se prilika da se uspostave veze s vodećim profesionalcima, što može biti ključno za razvoj karijere. Interakcija s profesionalcima iz drugih industrija omogućuje sudionicima da prošire svoje horizonte, upoznaju se bolje sa specifičnostima različitim industrijama, i stvaraju nove veze i suradnje.
Ovakva interakcija može biti iznimno korisna za osobni i profesionalni razvoj, omogućujući sudionicima da ostvare svoj puni potencijal. Naši talenti koji su sudjelovali na AmCham Talents programu proširili su svoju mrežu kontakata, dobili su nove perspektive talenata iz drugih kompanija.
Pokazalo nam se i kroz interne talent management programe i kroz eksterne poput ovog, da širenje perspektive izvan svog opisa posla i dobivanje dodatnih zadataka u vidu timskih projekta izvan užeg područja ekspertize, značajno pozitivno utječe na razvoj talenata, dobivanje sigurnosti i spremnosti za sljedeće karijerne korake.
Ove godine bili ste član ocjenjivačkog odbora i mentor jednog tima tijekom pisanja timskog rada te ste imali neposredan uvid u radove i angažman polaznika. Kakva su vaša iskustva i zapažanja, kako biste ocijenili mlade lidere?
Mladi lideri su se pokazali kao energični, inovativni i prilagodljivi. Pružili su svježe perspektive i pristupe, posebno u kontekstu što dolaze iz različitih industrija. Također, često su voljni ići dublje u teme, pristupiti im kritički i sagledati sve aspekte – pozitivne i negativne. To je dovelo do visokog angažmana i impresivnih uvida. No, kao u svakoj grupi, uvijek će se izdvojiti pojedinci koji se posebno ističu svojim angažmanom, razumijevanjem i kreativnošću.
Kako općenito vidite današnje mlade u Hrvatskoj, jesu li dovoljno ambiciozni i imaju li dovoljno prilika za razvoj?
Jesu li po tom pitanju u prednosti u odnosu na prijašnje generacije ili su u težoj situaciji?
Današnji mladi u Hrvatskoj, kao i mladi diljem svijeta, susreću se s brojnim izazovima, ali istovremeno imaju prilike koje prijašnje generacije nisu mogle ni zamisliti. Zahvaljujući brzom razvoju tehnologije i etabliranju hibridnog i remote rada, svijet im je doslovno na dlanu.
Tehnologija im omogućuje da se povežu s ljudima i idejama iz cijelog svijeta, stvarajući prilike za inovacije i rast koje prije nisu bile moguće. Uz to, imaju pristup informacijama o svakoj kompaniji i mogućnost da usmjere svoju karijeru prema kompaniji koja najbolje odgovara njihovim ambicijama. Ukratko, nikada prije nije bilo više prilika za razvoj. Toj prilici dodajte ambiciju, upornost i želju za učenjem i imate savršeni “koktel” za uspjeh.
Na koje im se načine može pomoći u razvoju karijere? Na koje sve načine RBA podržava mlade, njihovo usavršavanje i poslovne ideje?
RBA mlade stipendira, zapošljava već tijekom studija kroz studentske poslove, uzima kao pripravnike nakon studija, kontinuirano razvija tijekom rada u našoj banci. I zaista je iznimno gledati kako ulaganje u mladu osobu koja ima interes za naše područje bankarstva nema granice u smislu gdje njihov razvoj može završiti. Nemali broj naših lidera je započelo svoj put u našoj banci.
Banka ulaže u svoje zaposlenike kroz različite razvojne programe, a ukoliko ste tek na početku svoje karijere imamo mentorski program kojima mlade dodatno osnažujemo spajanjem s iskusnijim kolegama. Razvoj osobnim iskustvom, sudjelovanjem u dodatnim projektima npr. u radu multidisciplinarnih agilnih timova, preuzimanjem odgovornosti za određene teme i slično pokazalo nam se kao katalizatorom razvoja onih koji žele izgraditi karijeru u našoj banci.
U današnjem poslovanju sve važniju ulogu zauzima održivost, etičnost i društvena odgovornost. Koliko su mladi okrenuti ESG postulatima, shvaćaju li njihovu važnost i koliko su općenito okrenuti održivosti?
Mladi danas nisu na “valu” održivosti – održivost je integralni dio njihovog identiteta. Nije samo stvar u tome da li kompanija zarađuje novac, već i kako ga zarađuje. Oni žele raditi za kompanije koje poštuju planetu, brinu o svojim ljudima i imaju transparentno upravljanje. Mnogi su, na svoj način, spremni “glasovati” svojim novcem, birajući proizvode i usluge od kompanija koje dijele njihove vrijednosti.
Odlična stvar kod mladih je što su kritični potrošači i sve su više oprezni prema tvrtkama za koje sumnjaju da koriste greenwashing. Traže transparentnost i autentičnost od tvrtki s kojima se angažiraju. Žele znati da tvrtke koje podržavaju ne samo da govore o održivosti, već i da poduzimaju stvarne korake prema njenom ostvarenju. To znači da tvrtke moraju biti iskrene i otvorene o svojim održivim praksama. Sve u svemu, mladi su na pravom putu i igraju značajnu ulogu u pokretanju promjena prema održivijem poslovanju.
Na kraju, želim podijeliti jednu slatku priču iz privatnog života na temu održivosti. Moj šestogodišnji sin i ja redovito odvajamo otpad, a svaki put nas prati refren “Odvoji, razdvoji”. Ako niste upoznati s tim, predlažem da sa svojim mališanima pogledate kampanju Čistoće Split “Odvoji, lako je” i promotivnu pjesmu nastalu u suradnji s Vojkom V.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu