Zasad nisu pokrenuti procesi prodaje zrakoplova koji su u vlasništvu Croatia Airlinesa, kao ni razgovori oko eventualne prodaje zemljišta u Zračnoj luci Zagreb. Navedene opcije razmotrit će se samo u slučaju da se u najvišoj mogućoj mjeri ugrozi opstojnost kompanije, poručuju iz državne zrakopolovne kompanije u utorak kada su i stjuardese prekinule štrajk.
488milijuna
kuna ukupni je gubitak CA u 2012. godini
Naime, iz Uprave kojoj je na čelu Krešimir Kučko, tvrde da stečaj Croatia Airlinesa nije izgledna opcija, a isto tako da nije niti ugrožen planirani program restrukturiranja, i to unatoč financijskoj šteti koja je zbog štrajka pilota i kabinskog osoblja do ponedjeljka iznosila 7,5 milijuna kuna. Šteta koja bi svaku upravu u besparici raspametila čini se da se u ovom slučaju simbolički uklapa u program restrukturiranja: tvrtka je obvezna smanjiti opseg letenja, kao i broj zrakoplova što u konačnici znači i osoblja. Naime, restrukturiranje kompanije je zapravo počelo s primjenom nekoliko kompenzacijskih mjera, prevedeno riječ je o kresanjima koja su počela potkraj ožujka s ljetnim rasporedom letenja. Tada je Uprava potpisala prizemljenje jednog zrakoplova iz flote koji godinama neće poletjeti, neke linije su ukinute, a na drugima je smanjen broj letova.
Zbog planiranog pada tržišne zastupljenosti i smanjenja flote vrlo brzo na red će, čini se, doći otpuštanje određenog broja osoblja. A za njih plan predviđa otpremine. No, iako CA posluje bez dugova prema državi, te nema blokiran račun, nego štoviše tekuće obveze redovno plaća, tvrde, čini se da kompanija ne može gubiti vrijeme. Trenutno samo čeka što će Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja odlučiti u pogledu financijskog učešća kompanije u restrukturiranju. Nakon dokapitalizacije tvrtke potkraj 2012. koju je Vlada provela u iznosu od 862 milijuna kuna, neslužbeno doznajemo da bi oko 75 milijuna kuna godišnje ona sama trebala osigurati tijekom pet godina.
Konsolidacija
Za otpremnine gotovo 40 milijuna
Croatia Airlines je u 2012. imala 14 posto manji gubitak nego preklani. Naime, gubitak koji je proizašao iz poslovanja, a bez izvanrednih (jednokratnih) stavaka, lani je iznosio 64,7 milijuna kuna. No, uključivanjem stavki koje su proizašle iz procesa restrukturiranja te uključivanjem procijenjene vrijednosti sporova ukupni gubitak na kraju 2012. iznosio je vrtoglavih 488,2 milijuna. Najkrupnija stavka vezana uz restrukturiranje je ispravak vrijednosti dugotrajne imovine, tj. zrakoplova od 300 mil. kn. Oko 70 milijuna je trošak kamata na plaćena preuzeta jamstva. U gubitak je ukalkuliran i trošak restrukturiranja od 40-ak milijuna koji se uglavnom odnosi na otpremine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Moram priznat da mi nikako nije jasno ovo restrukturiranje ove kompanije.
Moraju zaradit novce a plan predviđa prizemljivanje zrakoplova i ukidanje linija.
Mislim da smo mi obični građani zaslužili da nam se konačno objasni čime se u stvari CA bavi.Zrakoplovstvo je očito neki honorarni posao jer se zrakoplovi prizemljuju,piloti i stujardese se otpuštaju,linije se ukidaju a more administracije ostaje.Nije u redu da Hrvati misle da imaju zrakoplovnu kompaniju a ono imaju, u stvari, turističku agenciju koja omogućava drugim kompanijama da lete.Valjda će nam vlada objasniti uskoro što imamo.
Stavka na godišnjem izvješću 2012 “ostali vanjski troškovi” iznosi 700 milijuna kuna.
Do dan danas, nitko mi nije objasnio tu stavku.
Moram priznat da mi nikako nije jasno ovo restrukturiranje ove kompanije.
Moraju zaradit novce a plan predviđa prizemljivanje zrakoplova i ukidanje linija.
Mislim da smo mi obični građani zaslužili da nam se konačno objasni čime se u stvari CA bavi.Zrakoplovstvo je očito neki honorarni posao jer se zrakoplovi prizemljuju,piloti i stujardese se otpuštaju,linije se ukidaju a more administracije ostaje.Nije u redu da Hrvati misle da imaju zrakoplovnu kompaniju a ono imaju, u stvari, turističku agenciju koja omogućava drugim kompanijama da lete.Valjda će nam vlada objasniti uskoro što imamo.
Uključite se u raspravu