Nakon Vodica, želimo otvoriti taksi službu u još tri grada na Jadranu

Autor: Majda Žujo , 19. studeni 2013. u 20:30
Mislav Munivrana, direktor Eko taxija

Direktor Eko taxija, tvrdi da uz ovakvu cijenu usluge taksi služba može biti isplativa jedino uz krajnju iskorištenost kapaciteta, a otiđe li Cammeo u stečaj voljan je preuzeti njegove vozače.

Ovih je dana Eko taxi obilježio dvije godine rada na zagrebačkim ulicama. U tom su razdoblju utrostručili svoj vozni park, broj zaposlenih povećali sa 60 na 200, a nakon širenja na Zaprešić i Vodice planiraju se proširiti i na druge gradove. O situaciji na tržištu, konkurenciji među taksistima i budućim planovima razgovarali smo s Mislavom Munivranom, direktorom i suvlasnikom tvrtke.

Kakva je trenutna situacija na taksi tržištu u Zagrebu?
Od tri velika igrača, rekao bih da su dva relativno stabilna. Imaju konstantu i u poslovanju i u izvršavanju svoje usluge te percepciji i statusu u javnosti. Tu mislim na Radio taxi Zagreb i Eko taxi. To je moj subjektivan dojam. Uz trećeg konkurenta, odnosno Cammeo vežu se razne konotacije iz kojih se da zaključit da kod njih postoji određena turbolencija. Inače, mislim da je tržište stabilno, no povlači se puno pitanja oko isplativosti same usluge. To je činjenica, a to se vidi i kroz naša financijska izvješća. Uz ovu cijenu usluga je održiva samo u slučaju maksimalne iskorištenost kapaciteta, no takve situacije nisu česte. Tržište oscilira zavisno o sezonskim i vremenskim efektima. 

Znači li to da ćete povećati cijenu usluge?
Još neko vrijeme sigurno nećemo. Maksimalno ćemo se nastojati prilagoditi tržištu. Potražnja dosta utječe i na mali pomak cijene i moramo biti oprezni u odnosu na konkurenciju.

S koliko vozila trenutno raspolažete?
U Zagrebu trenutno imamo 80 vozila, što je veliko povećanje u odnosu na prije godinu dana kada smo ih imali svega tridesetak. Na zadnjem natječaju, koji je završio početkom godine povećali smo broj vozila. Radimo još u Zaprešiću i Vodicama, tako da u Hrvatskoj imamo 85 vozila. Planiramo proširenje i na druge gradove.

O kojim gradovima je riječ?
Još je malo preuranjeno govoriti konkretno. Lokacija ne ovisi o nama. Razmatrali smo tri grada na Jadranu. Pokrenuli smo razgovore s lokalnim samoupravama, jer to u najvećoj mjeri ovisi o njima. Imamo plan i projekt koji su građani prepoznali i mislim da imamo kvalitetne temelje za širenje. O lokalnoj samoupravi ovisi gdje će to prepoznati.

Planirate li širenje i u Zagrebu?
Planiramo proširenje, no tempiranje te odluke ne ovisi samo o nama, već o tržištu. Mislim da je zasićenost toliko velika da u ovom trenutku nema potrebe za dodatnom ponudom. Ona bi stvorila puno veće probleme na tržištu. No, za pola godine se situacija možda promijeni. Bitno je i ono što će se događati s Cammeom, jer nigdje nije zagarantirano da će njegova predstečajna nagodba proći. Ako ne prođe, vjerojatno će doći do stečaja ili likvidacije tvrtke, a ako i prođe pitanje je kako će se, i koliko dugo, moći nositi s obvezama restrukturiranja koje proizlaze iz predstečajne nagodbe. Drugim riječima, ukoliko dođe do stečaja, to će za nas preko noći značiti jedno veliko povećanje i otvaranje tržišta.

Mislite li da će do toga doći?
Mislim da ta vjerojatnost postoji. Ukoliko dođe do stečaja Cammea, spremni smo preuzeti njihove zaposlenike.

Mislite li da na terenu još uvijek postoji netrpeljivost među konkurencijom?
Slikovito rečeno, meni ovo izgleda kao da se igra prijateljska nogometna utakmica u kojoj je u globalu, na makro razini sve u redu. Nema problema na koje bismo mogli reagirati ili ih isticati. No dogodi se i da u ovakvoj utakmici neki igrač 'ukliže' i izazove kratak konflikt, ali ništa značajno. Sa svim igračima na tržištu imamo pozitivna iskustva, ali najveći razlog tome je što smo i sami od početka bili fer igrač, poštivali smo zakone i pravila i nismo ničim djelovali kao nelojalna konkurencija.

Da se vratite dvije godine unazad, biste li ponovo pokrenuli ovaj biznis?
Hm… bih, upustio bih se. Sigurno bih krenuo u isti projekt, s istom idejom, no neke stvari bi napravio drugačije.

Primjerice?
Ne bismo ponudili toliki broj hibridnih vozila, kao što smo ih ponudili u početku. Na početku je udio hibridnih vozila u cijeloj floti bio znatno veći. Na žalost, zbog situacije na tržištu taj udio vozila nije bio održiv. Zato danas nemamo sva hibridna vozila. S ovim cijenama na tržištu, ne možemo pružiti takvu razinu usluge.

No, ulaskom u EU je snižena cijena hibridnih vozila?
Da, ulaskom u EU država je snizila trošarine na hibridna vozila i učinila ih pristupačnijima široj javnosti. Zato ćemo od sada ponovo u većoj mjeri težiti hibridnoj tehnologiji. Udio hibridnih vozila trenutno je oko 50 posto, no uvijek smo se vodili tezom eko vožnje pa su i ostala vozila ekološka, s najmanjom emisijom štetnih plinova.

Jeste li tražili sredstva iz europskih fondova,  obzirom da EU potiče eko vožnju?
Kada smo kretali nije bilo fondova. Razmatrali smo tu mogućnost, no do realizacije nikada nije došlo, čak ni do same aplikacije.

Planirate li pokušati?
S obzirom da planiramo proširenje na druge gradove, taj projekt ćemo pokušati realizirati uz pomoć EU fondova.

Kako financijski planirate završiti godinu?
Prošlu smo godinu završili s gubitkom, što je bilo i očekivano s obzirom da smo pokrenuli tako veliki projekt. Ove godine ćemo poslovanje značajno približiti nuli, a sljedeće se nadamo pozitivnom poslovanju. 

Zaposlili 200 ljudi

Koliko vozača trenutno radi za vas?
Imamo nešto više od 200 zaposlenika i upravo tu se vidi najveća vrijednost tvrtke. Naša tvrtka nikada nije imala  problema s masovnim nezadovoljstvom djelatnika. Ponosni smo što smo u samo dvije godine povećali  broj zaposlenika sa 60 na čak 200, što je u vremenima krize zbilja impozantan podatak. Primanja naših zaposlenika možda nisu na onoj razini na kojoj bi trebala biti, ali, na žalost, tržište diktira da je to tako. 

Planirate li nova zapošljavanja?
Sada smo nekako došli do optimalnog broja zaposlenih. Zapošljavat ćemo tek ukoliko se proširimo na druge gradove. Srećom, u Hrvatskoj postoji kvalitetan vozački kadar koji je voljan raditi.

Komentirajte prvi

New Report

Close