Mlinar, najveći hrvatski proizvođač kruha i peciva, od prošlog je tjedna prisutan i na tržištu Slovenije. Tri prodavaonice otvorene su u Ljubljani, dvije u Mariboru i jedna u Celju. Naime, kada je osječka Škojo grupa u vlasništvu Mate Škoje 2009. preuzela Mlinar, ova tvrtka imala je manje od 10 vlastitih prodavaonica. Nakon restrukturiranja poslovanja, Mlinar doživljava ubrzani razvoj i širenje maloprodaje u Hrvatskoj, a početkom ove godine puštena je u pogon u Zagrebu novoizgrađena, najmodernija tvornica kruha i pekarskih proizvoda u regiji. Danas Mlinar i Pekara Kruna, također dio Škojo grupe, zapošljavaju 1400 radnika. O širenju na slovensko tržište i daljnjim planovima vezanim uz maloprodajnu mrežu, razgovarali smo s Marinom Picukarićem, direktorom Mlinara.
Kakvo je stanje na tržištu pekarskih proizvoda?
Tržište pekarskih proizvoda danas je jako zasićeno, ali baš ta činjenica poslovno određuje cijeli Mlinar. Namećemo se kvalitetom koja je rezultat dubinski promišljene profesionalizacije svakog dijela proizvodnje, razvoja, distribucije i prodaje. Zahvaljujući takvom pristupu danas proizvodimo pekarski asortiman kakav je moguće pronaći u Londonu, Milanu, Münchenu, ili bilo kojoj europskoj metropoli. I tu kvalitetu nudimo u svim dijelovima svoje maloprodajne mreže. Kupci to prepoznaju i ta iskustva razmjenjuju. Nadamo se da će tako biti i ovaj put.
Kolika je vrijednost investicije u Sloveniji do sada i kolika je planirana vrijednost investicije s obzirom na najavljeno otvaranje oko 30 trgovina do kraja sljedeće godine?
Do sada smo u našu maloprodajnu diviziju u Sloveniji investirali gotovo 700.000 eura. Zaposlili smo 40 djelatnika i do kraja godine imat ćemo maloprodajnu mrežu od deset Mlinarovih dućana u Ljubljani, Mariboru i Celju. Do kraja iduće godine zaposlit ćemo još stotinjak radnika i proširiti mrežu kao što ste konstatirali, a to će značiti i ukupnu investiciju od oko tri milijuna eura.
Zašto ste izabrali Sloveniju za širenje izvan Hrvatske?
Slovenija ima ozbiljno i razvijeno tržište. S druge strane, imamo slične potrošačke navike. S obzirom na to da Mlinar u idućih nekoliko godina planira ozbiljnu ekspanziju na tržišta raznih europskih zemalja i na zajedničko tržište Europske unije, smatrali smo logičnim krenuti od susjedne Slovenije. Slovenski potrošači imaju iznimno visoke kriterije, a kako smo na svom tržištu Mlinarov pekarski proizvod učinili pekarskim premium proizvodom, vjerujem da je to moguće učiniti i u Sloveniji. Očekujemo da će potrošači u Sloveniji prepoznati i prihvatiti našu ponudu.
Imate li u planu širenje na još neka inozemna tržišta u narednom razdoblju?
Naravno. Već krajem siječnja otvaramo prve prodavaonice koje će činiti našu buduću maloprodajnu diviziju u Mađarskoj. Konkretno, već smo zaposlili radnike koji će u siječnju raditi u prvih pet Mlinarovih trgovina u najužem središtu Budimpešte. Jedan od njih otvorit će vrata kupcima u pješačkoj zoni u Vaci ulici, glavnom odredištu milijuna turista koji svake godine posjećuju mađarski glavni grad. Namjeravamo u idućih pet godina mrežu u Mađarskoj povećati na 150 prodavaonica.
Što je s ostatkom Unije?
O planovima za otvaranje delikatesnih pekarnica u drugim europskim gradovima i turističkim središtima više ćemo govoriti tijekom 2013., kad impregniramo postojeće planove. No, najvažnije je da će svi naši dućani širom Europe biti brendirani kao i ovi u Hrvatskoj. Također, nudit će i asortiman koji naši kupci dobro poznaju, pa ako se nađu negdje izvan domovine imat će veliku šansu da na ulicama europskih metropola prepoznaju Mlinarovu hrvatsku kvalitetu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu