S više od 35 godina iskustva, AD Plastik Grupa je vodeća kompanija za razvoj i proizvodnju komponenti za interijere i eksterijere automobila u Hrvatskoj. Također su među vodećima na tom području u Istočnoj Europi.
Pogoni ove multinacionalne kompanije nalaze se u osam tvornica u pet država, od čega su tri u Hrvatskoj sa sjedištem u Solinu. Ostale su u Mađarskoj, Srbiji, Sloveniji te Rusiji. Operativne aktivnosti sežu na pet kontinenata, u više od dvadeset zemalja.
Nakon izazovne 2022. godine za autoindustriju, u prvih devet mjeseci ove godine vidljiv je značajan napredak. Iako brojke u automobilskoj industriji još nisu na razini onih iz perioda prije pandemije, poslovni prihodi Grupe viši su za 14,7 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine i iznose 94,97 milijuna eura. Prihodi ostvareni na tržištima EU i Srbije viši su za čak 20,4 posto. Udio prihoda ostvarenih na ovim tržištima i dalje raste te čini 88,9 posto ukupnih prihoda Grupe.
Rast narudžbi kupaca
Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) bilježi značajan rast od 350,5 posto na razini Grupe i iznosi 6,92 milijuna eura.
Ti su rezultati pokazatelj pozitivnog poslovanja, bez obzira na to što je neto dobit samo 0,4 milijuna eura. Također je vidiljiv znatan napredak u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Većina poslova u prošloj i ovoj godini ugovorena je sa Stellantisom, novim gigantom automobilske industrije koji je nastao spajanjem FCA i PSA Grupe (Fiat, Lancia, Chrysler, Alfa Romeo, Masserati, Dodge, Peugeot, Citroen, Opel, DS). Tako je u 2022. ugovoreno 204,9 milijuna eura novih poslova od kojih nešto otpada na Suzuki i Motherson, no najveći dio ugovoren je sa Stellantisom.
Zabilježeni rast prihoda primarno je povezan s rastom narudžbi kupaca, uslijed normalizacije poslovanja u dobavljačkim lancima i nabavi poluvodiča.
Za AD Plastik 2023. je projektna godina u kojoj se rade pripreme za početak serijske proizvodnje novougovorenih poslova planiranih sljedeće godine. Trenutno je aktivno 30 projekata u Europi, od čega se do kraja godine očekuje početak serijske proizvodnje tri projekta. Iduće godine očekuje se početak serijske proizvodnje 22 projekta. Velik uspjeh Grupa postiže i na području održivog poslovanja, pristupa poslovanju koji stvara dugoročne vrijednosti uzimajući u obzir ekonomske, društvene i ekološke faktore.
Ove godine dobitnici su nagrade HRIO (Hrvatski indeks održivosti) u kategoriji održivog korporativnog upravljanja. Nagrada je dodijeljena na 15. Konferenciji o održivom razvoju održanoj u Zagrebu u organizaciji Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj.
“Održivo korporativno upravljanje smatram iznimno važnim, odnosno temeljnim za razvoj održivosti kompanije u cijelosti zato nam je ova nagrada posebno važna. Jedino održivim upravljanjem možemo doprinijeti razvoju socijalnih i ekoloških aspekata održivosti te postići njihov balans, na zadovoljstvo svih svojih dionika. Na taj način povećavamo transparentnost, etičnost i odgovornost, ali prije svega zadržavamo vjerodostojnost i povjerenje.
Svi naši zaposlenici u svom svakodnevnom radu primjenjuju visoka načela održivosti i bez njihove predanosti i truda naš uspjeh ne bi bio moguć. I na tome im velika hvala. Nagrade su nam uvijek dodatni poticaj i vjerujemo kako svojim primjerom doprinosimo stvaranju pozitivnih promjena u društvu i bolje budućnosti”, rekao je predsjednik Uprave Marinko Došen prilikom preuzimanja nagrade početkom studenog.
U prostoru tvrtke AD Plastik, Jankomir 5 odrzano je svecano urucenje Ford Q1 certifikata zagrebackoj tvornici AD Plastik grupe/DAVOR PUKLAVEC/PIXSELL
UN Global Compact
HRIO metodologija ocjenjuje održivost poslovanja poduzeća u skladu s najnovijim europskim direktivama, globalnim standardima i ciljevima održivog razvoja.
AD Plastik je i jedan od osnivača UN Global Compact mreže Hrvatska. Lokalne mreže UN Global Compacta unaprjeđuju korporativnu održivost na nacionalnoj i regionalnoj razini, pomažući tvrtkama da razumiju lokalne prilike, izazove i očekivanja.
UN Global Compact najveća je svjetska inicijativa za održivi razvoj i korporativnu održivost, s gotovo 24.000 članica u 167 država i 62 podružnice diljem svijeta.
Posebna je incijativa glavnog tajnika UN-a s ciljem usmjeravanja i pružanja podrške poslovnoj zajednici diljem svijeta u napretku i ispunjenu Ciljeva održivog razvoja i Agende 2030.
* Sadržaj omogućio AD Plastik