Najteže je iza nas, kraj je otpuštanjima

Autor: Marija Crnjak , 19. ožujak 2013. u 10:00
Ivan Gadže/Goran Jakuš/PIXSELL

Novi sustav rezervacija bit će jedna od najjačih poluga za rast prihoda. Cilj nam je prodavati autentičan, kvalitetan proizvod koji se na tržištu cijeni više od “industrijskoga”.

Predsjednik Uprave Adriatica.net grupe Ivan Gadže iskoristio je nedavni turistički sajam u Berlinu kako bi javnosti predstavio prve rezultate poslovnog restrukturiranja tvrtke koja se u utrku vraća uvođenjem novog on-line booking sustava goadriatica.com. U razgovoru za Poslovni dnevnik Gadže je objasnio što taj projekt znači za budućnost tvrtke. Uvjeren je da su najteži trenuci restrukturiranja iza Adriatica.neta.

Restrukturiranje Adriatica.neta traje od 2010., u kojoj ste fazi?  
Moj prvi zadatak nakon preuzimanja pozicije predsjednika Uprave Adriatica.net grupe prije godinu dana bio je poslovno restrukturiranje, a potom razvoj strategije kompanije, čiji smo prvi konkretan rezultat nedavno predstavili. U sklopu poslovnog restrukturiranja centralizirali smo korporativne funkcije pojedinih dijelova organizacije, odnosno pojednostavljen je sustav upravljanja u cijeloj grupaciji kako bi se bolje komuniciralo i donosile odluke. Kao predsjednik Uprave grupacije, ali i predsjednik Uprave Atlasa te predsjednik Nadzornog odbora Kompasa, među ostalim, intenzivno radim na sinergijskom djelovanju članica Grupe kako bismo maksimalno iskoristili sve njihove komparativne prednosti. 

Što konkretno za buduće poslovanje znači projekt koji ste nedavno predstavili javnosti?
Projekt goadriatica.com, novi on-line buking sustav, alat je namijenjen partnerima, agencijama i turoperatorima, nastao uvođenjem novog sofverskog rješenja i implementacijom SAP-a u poslovanje grupacije. Novi sustav rezervacija, osim smještaja, uključuje i cijelu ponudu destinacije, dakle cjelovit je proizvod destinacijskog menadžmenta, i poslužit će kao jedna od najjačih poluga za održivi razvoj i rast prihoda tvrtke. Cilj je iskoristiti sve kanale distribucije i komunikacije te prodavati autentičan, kvalitetan proizvod koji se znatno više cijeni na tržištu nego "industrijski". Otkako smo ga "upalili", link na goadriatica.com poslali smo na više od dvadeset tisuća adresa partnera. Kako bismo osigurali rast i razvoj, surađivali smo s vodećim konzultantima iz cijeloga svijeta. Goadriatica.com investicija je koja je još u tijeku, a otkako je puštena prije nekoliko tjedana izazvala je jako velik interes partnera, imamo velik broj upita i puno očekujemo od projekta.

Koliko ste uložili u goadriatica.com?
U projekt smo dosad uložili oko dva milijuna eura.

Kakva je trenutačno vlasnička struktura Adriatica.neta, je li istina da je Agrokor imao dodatna ulaganja kojima je povećao svoj vlasnički udjel u tvrtki? 
Vlasnička struktura grupacije nije se mijenjala. Najveći udio u vlasništvu Adriatica.net grupe ima Agrokor sa 20,27 posto. Slijede AWT, Croatia osiguranje i Slobodna Dalmacija sa po 16,9 posto, potom HUP Zagreb sa 10,13 posto, te Jolly i Saponia sa po 8,45 posto. Tvrtke EPH i Emporion zadržale su po jedan posto vlasničkog udjela.

Koliko Adriatica.net duguje dobavljačima?
Kompanija je financijski stabilizirana. Povjerenje između partnera i nas je na visokoj razini. Vjerujem kako nove investicije jačaju naš partnerski odnos na obostrano zadovoljstvo.

Atlas je za pad prihoda lani optužio krizu, za razliku od brojnih turističkih tvrtki, koje su imale rast baš zbog oporavka tržišta. Kako to objašnjavate?
Zbog složene gospodarske situacije u Hrvatskoj Atlas je lani imao pad prihoda u tzv. outgoing segmentu putovanja jer su hrvatski građani manje putovali. Našim klijentima ponudili smo nove produkte i nove kanale distribucije u Hrvatskoj (projekt "Atlas putovanja za Konzum i Tisak") i zasad bilježimo odlične rezultate. 

Pokazalo se da outgoing nije baš profitabilan segment za domaće agencije, to je relativno nedavno skupo stajalo i Generalturist, koji je otišao u stečaj. Zbog čega agencije i dalje na tome inzistiraju?
Naše nedavno istraživanje pokazalo je da je Atlas prvi brend u industriji putovanja u Hrvatskoj koji prepoznaju naši građani, a drugi brend i dalje je Generalturist iako više nije na tržištu. Posrijedi su vrlo jaki brendovi i obvezuje činjenica da nam putnici pokazuju tako veliko povjerenje i lojalnost. Osim toga, tržište putovanja će se zasigurno oporaviti i u Hrvatskoj.

Bez novih otkaza, ulagat će u kadar

Koliko je ljudi tijekom restrukturiranja napustilo Adriatica.net, koliko ih još treba otpustiti? 

Trenutačno nema najava novih otkaza. Znanje i energiju ulažemo u otvaranje novih radnih mjesta i želja nam je biti poželjan poslodavac.

Rekli ste da vam treba stručan kadar, kakva vam je kadrovska politika?

Kako bismo što bolje realizirali rast i razvoj, važno nam je imati ljude koji imaju odgovarajuće vještine i znanja. Stoga smo već puno uložili u edukaciju ljudi, što je i dalje u planu. Atlas i Kompas imaju golem kapital u ljudima, koji jako puno koristimo, tako da je menadžment trenutačno sazdan u kombinaciji "starog" i "novog" kadra.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Ili je on-line booking ili po balkanskom onlajn buking. Mjesavina jednog i drugog je nonsense.

New Report

Close