Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Najmom ICT uredske opreme do ušteda od čak 60 posto

Autor: Josipa Ban,VLM
14. ožujak 2012. u 22:00
Podijeli članak —

Dok je najam računala i dalje u povojima, tvrtke su već kao normalnu stvar usvojile najam fotokopirnih uređaja

Najam pisača te fotokopirnih uređaja hrvatske su tvrtke prepoznale kao način za postizanje velikih ušteda. Kako tvrde, troškove za te stavke time režu između 40 i 60 posto. Međutim, najam računalne opreme, poput stolnih i prijenosnih računala, još uvijek ne prepoznaju u pravoj mjeri kao mogućnost za ostvarivanje ušteda, a što se tiče najma uredskog namještaja takva usluga na hrvatskom tržištu još ne postoji! Proizvođači uredskog namještaja tvrde da je ideja dobra, međutim interesa nema.U Hrvatskoj je trenutačno najrazvijenija usluga najma pisača i fotokopirnih uređaja. Fani Kuzmanić Bašić iz Splitske tvrtke Laser, koja nudi uslugu najma sve računalne opreme, navodi razloge zbog kojih se korisnici odlučuju na najam pisača i fotokopirnih uređaja. “Većina kompanija služi se malim, stolnim pisačima na kojima cijena ispisa po stranici doseže i do 30 lipa, dok se cijena kopije, odnosno ispisa na uređajima koji se daju u najam, kreće od šest do osam lipa. Prema tome, troškovi ispisa se smanjuju i optimiziraju, a tvrtke mogu planirati troškove. Na ovaj način nema dodatne investicije u opremu koja doseže velike svote novca, uređaj uvijek besprijekorno funkcionira, a kompletna briga prepuštena je nama. Prema tome, nema zastoja”, ističe Bašić. Uz to, uređaji koji se daju u najam prilagođeni su potrebama korisnika, a osim funkcije fotokopiranja tvrtke dobivaju i mogućnost ispisa, skeniranja i faksiranja.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Nema zastoja u radu
Prednosti najma fotokopirnih uređaja prepoznali su i u Orbicu. Kako nam je rekao Domagoj Vrlić, voditelj IT sektora u toj kompaniji, nakon provedene analize ustanovili su da im se najam fotokopirnih uređaja više isplati od kupnje. Vrlić kaže da je najveća prednost najma što nema troškova održavanja.“Najmom pisača troškovi ispisa smanjili su se za 60 posto”, ističe Vrlić i dodaje kako u ovoj tvrtki još nema potrebe za najmom računala. Kako ista računala koriste dulje od tri godine, nije im isplativo uzimati ih u najam, “no kad bismo ih trebali češće mijenjati tad bi se najam ipak više isplatio”, navodi Vrlić. Fotokopirke unajmljuju i u Citroenu Hrvatska. Kao i u Orbicu, i oni su posebno su zadovoljni time što u slučaju kvara opreme nema praznoga hoda. “Sve se odmah zamijeni i ne moramo čekati dijelove ili duži popravak pa nesmetano možemo nastaviti svoje poslovanje”, ističu. Prednosti najma pisača prepoznali su i u Konzumu, najvećem trgovačkom lancu u Hrvatskoj. “Najmu pišača prethodila je detaljna analiza kojom smo utvrdili kako bismo time uštedjeli na troškovima ispisa, ali i podigli kvalitetu usluge. Naše iskustvo je pokazalo da je riječ o isplativom konceptu, a dodana vrijednost dobivena je širom mogućnošću ispisa u boji, standardizacijom uređaja i funkcionalnosti, zatim višom raspoloživošću i reorganizacijom određenih poslovnih procesa”, doznajemo iz Konzuma. Filip Ujević, direktor Sektora za informatičku potporu poslovnih procesa u Croatia Osiguranju, odgovara pak da koriste usluge najma manjeg dijela IT opreme s mogućnošću otkupa na kraju najma. Navodi kako su se na najam odlučili analizirajući visoke troškove održavanja dijela postojeće opreme, stare i više od sedam godina. “Starenje opreme povećalo je troškove njenog održavanja pa smo izračunali da će ukupni troškovi održavanja kroz tri godine biti veći od najma i održavanja nove”, ističe Ujević.

Najam pisača te fotokopirnih uređaja hrvatske su tvrtke prepoznale kao način za postizanje velikih ušteda. Kako tvrde, troškove za te stavke time režu između 40 i 60 posto. Međutim, najam računalne opreme, poput stolnih i prijenosnih računala, još uvijek ne prepoznaju u pravoj mjeri kao mogućnost za ostvarivanje ušteda, a što se tiče najma uredskog namještaja takva usluga na hrvatskom tržištu još ne postoji! Proizvođači uredskog namještaja tvrde da je ideja dobra, međutim interesa nema.U Hrvatskoj je trenutačno najrazvijenija usluga najma pisača i fotokopirnih uređaja. Fani Kuzmanić Bašić iz Splitske tvrtke Laser, koja nudi uslugu najma sve računalne opreme, navodi razloge zbog kojih se korisnici odlučuju na najam pisača i fotokopirnih uređaja. “Većina kompanija služi se malim, stolnim pisačima na kojima cijena ispisa po stranici doseže i do 30 lipa, dok se cijena kopije, odnosno ispisa na uređajima koji se daju u najam, kreće od šest do osam lipa. Prema tome, troškovi ispisa se smanjuju i optimiziraju, a tvrtke mogu planirati troškove. Na ovaj način nema dodatne investicije u opremu koja doseže velike svote novca, uređaj uvijek besprijekorno funkcionira, a kompletna briga prepuštena je nama. Prema tome, nema zastoja”, ističe Bašić. Uz to, uređaji koji se daju u najam prilagođeni su potrebama korisnika, a osim funkcije fotokopiranja tvrtke dobivaju i mogućnost ispisa, skeniranja i faksiranja.

Nema zastoja u radu
Prednosti najma fotokopirnih uređaja prepoznali su i u Orbicu. Kako nam je rekao Domagoj Vrlić, voditelj IT sektora u toj kompaniji, nakon provedene analize ustanovili su da im se najam fotokopirnih uređaja više isplati od kupnje. Vrlić kaže da je najveća prednost najma što nema troškova održavanja.“Najmom pisača troškovi ispisa smanjili su se za 60 posto”, ističe Vrlić i dodaje kako u ovoj tvrtki još nema potrebe za najmom računala. Kako ista računala koriste dulje od tri godine, nije im isplativo uzimati ih u najam, “no kad bismo ih trebali češće mijenjati tad bi se najam ipak više isplatio”, navodi Vrlić. Fotokopirke unajmljuju i u Citroenu Hrvatska. Kao i u Orbicu, i oni su posebno su zadovoljni time što u slučaju kvara opreme nema praznoga hoda. “Sve se odmah zamijeni i ne moramo čekati dijelove ili duži popravak pa nesmetano možemo nastaviti svoje poslovanje”, ističu. Prednosti najma pisača prepoznali su i u Konzumu, najvećem trgovačkom lancu u Hrvatskoj. “Najmu pišača prethodila je detaljna analiza kojom smo utvrdili kako bismo time uštedjeli na troškovima ispisa, ali i podigli kvalitetu usluge. Naše iskustvo je pokazalo da je riječ o isplativom konceptu, a dodana vrijednost dobivena je širom mogućnošću ispisa u boji, standardizacijom uređaja i funkcionalnosti, zatim višom raspoloživošću i reorganizacijom određenih poslovnih procesa”, doznajemo iz Konzuma. Filip Ujević, direktor Sektora za informatičku potporu poslovnih procesa u Croatia Osiguranju, odgovara pak da koriste usluge najma manjeg dijela IT opreme s mogućnošću otkupa na kraju najma. Navodi kako su se na najam odlučili analizirajući visoke troškove održavanja dijela postojeće opreme, stare i više od sedam godina. “Starenje opreme povećalo je troškove njenog održavanja pa smo izračunali da će ukupni troškovi održavanja kroz tri godine biti veći od najma i održavanja nove”, ističe Ujević.

Iako svi pružatelji usluga navode da su prednosti najma računala gotovo iste kao i prednosti koje se ostvaruju najmom pisača i fotokopirnih uređaja, ta vrsta usluge u Hrvatskoj još nije zaživjela. “Iako ovu uslugu nudimo već gotovo dvije godine, pravog interesa malog i srednjeg poduzetništva još nema. Ipak, vrijeme najma računalne opreme širem tržištu malog i srednjeg poduzetništva tek dolazi jer će zbog krize sve više morati paziti na troškove”, tvrdi Apolinar Baša, voditelj projekata u zagrebačkoj tvrtki Senso koja nudi uslugu najma ICT opreme. Dodaje da klijenti često razmišljaju zašto unajmiti računalo ako ga mogu kupiti na karticu, no pritom zaboravljaju da u slučaju najma dobivaju najnoviju računalnu opremu za razdoblje koje sami definiraju i, što je najvažnije, stalnu podršku u slučaju bilo kakvog kvara. Štoviše, imaju jamstvo da će svaki problem biti riješen u jednom danu.

Elegancija poslovanja
Baša to zove “elegancijom” u poslovanju. Međutim, objašnjava da je s velikim tvrtkama situacija nešto drugačija. “Njih je lakše nagovoriti na najam jer im on smanjuju budžet te dobivaju mogućnost održavanja opreme na licu mjesta”, kaže Baša.Potvrđuju nam to i iz Tehno Komunikacijskog centra Horvat (TKC Horvat), partnerske tvrtke Hrvatskog Telekoma (HT), koji je prvi, prije dvije godine, ponudio uslugu najma računala na hrvatskom tržištu. Nataša Brizić, direktorica TKC Horvat, ističe kako najam kompjuterske opreme u Hrvatskoj još nije zaživio kao u razvijenim državama. No, zanimanje ipak raste, a najčešće je riječ o malim i novim tvrtkama bez velikoga početnog kapitala. Naime, u TKC Horvat nude najam stolnih i prijenosnih računa, monitora, pisača, multifunkcijskih uređaja, aplikacija kao i njihovu kombinaciju. Ugovori se potpisuju na 36 mjeseci, a iznos mjesečne rate iznosi otprilike između 200 i 300 kuna, ovisno o odabranom paketu. Nakon isteka ugovora svu opremu iz unajmljenog paketa korisnik može otkupiti za kunu. Iako se to klijentima često čini skupo, objašnjava Danijel Jambrišak, zaposlenik TKC Horvat, zaboravljaju da uz ICT opremu dobivaju i niz drugih pogodnosti koje ovu uslugu čine isplativom. Tako uz najam dolazi i instalacija opreme, održavanje, kao i stalna, stručna podrška 24 sata dnevno, antivirusna i backup zaštita podataka. Iz HT-a pak ističu da je “zbog skupe tehnologije i složenosti provedbe i održavanja IT sustava segment malih i srednjih poduzetnika često zakinut za mogućnost korištenja naprednih ICT rješenja i usluga. Kroz najam ICT opreme smanjuju kapitalne troškove te imaju kontrolu nad njima”, poručuju iz HT-a.

Zaštita klijenata

S druge strane, u Hrvatskoj pošti (HP), ništa od uredske opreme ne iznajmljuju. Višeslav Majić, izvršni direktor ureda za korporativne komunikacije HP, objašnjava da zbog usluga koje HP obavlja, načina iskorištavanja opreme, poslovnih procesa te nužnosti da oni budu u potpunosti pod njihovom kontrolom, za HP je puno kvalitetnije i bolje rješenje kupnja, odnosno vlasništvo nad opremom. “Za kupnju se odlučujemo kako zbog zaštite klijenata tako i zbog neometanog obavljanja usluga”, ističe Majić te dodaje kako takav standard slijede i europski i svjetski poštanski operateri, stoga HP u tome nije nikakav izuzetak.

Ideje

Najam namještaja
Što se pak najma uredskog namještaja tiče, na hrvatskom tržištu ono ne postoji. “Najam uredskog namještaja financijski nije logičan”, ističe Izabela Galović Ninić, arhitektica i direktorica portala za uređenje poslovnih i privatnih prostora, InterijeriNET. Kad se o najmu uredskog namještaja radi treba istaknuti, objašnjava, da ga tvrtke uvijek kupuju prema vlastitim ekonomskim mogućnostima. Također, rileč je o potrošnoj robi koja s vremenom gubi vrijednost tako da bi njegovo uzimanje u najam bilo potpuno neisplativo, ističe Galović. I Jadranka Cvrk, direktorica komercijale u tvrtki Matmetal Sistemi, koja se bavi proizvodnjom metalne opreme za poslovne prostore, od arhivskih polica do prezentacijske opreme, tvrdi isto. “Najam je odlična ideja, međutim ona u stvarnosti ne egzistira”, odgovorila je.

Televizori i projektori
S njome se složio i Krešimir Herenda, direktor prodaje u tvrtki Luvel koja se bavi prodajom i najmom prezentacijske opreme. Iako se njegova tvrtka bavi najmom samo audio i video opreme, poput projektora, platna ili LCD televizora previše interesa klijenata baš i nema. Kako objašnjava, za najam se odlučuju one tvrtke kod kojih ne postoji potreba za čestim korištenjem ovakve opreme ili im je potrebna skuplja oprema. Najčešće je to za razna društvena događanja, odnosno konferencije ili sajmove.

Stolice nitko ne traži
Slaven Čičak pak, čija se tvrtka, Lexon iz Slavonskog Broda, bavi proizvodnjom stolica za urede, čekaonice, ugostiteljske objekte i slično kratko je odgovorio “do sad nitko najam nije tražio, prema tome, zaključujem da za tim potrebe niti nema”.

Autor: Josipa Ban,VLM
14. ožujak 2012. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close