Poslovna 2025.
Poslovna 2024.

Najjači tim na tržištu – Inovacije, izvrsnost i sigurnost na najvišoj razini

O razvoju usluga za poslovne korisnike iz Hrvatskog Telekoma, generatora poslovnih usluga razgovaramo s Ivanom Beli Oštarčević, direktoricom Sektora za razvoj i upravljanje portfeljem usluga za poslovne korisnike, Goranom Brnjcem, direktorom Sektora za poslovnu prodaju, oboje iz Hrvatskog Telekoma i Goranom Carom, glavnim direktorom i članom Uprave Combisa.

PD VL native tim
29. studeni 2023. u 22:00
Ivana Beli Oštarčević, Goran Brnjac i Goran Car/S. Strukić/PIXSELL

Kao neprijeporni lider, Hrvatski Telekom sve snažnije prodire na tržište poslovnih usluga vješto kombinirajući domete iz portfelja vlastitih rješenja, ali i postojanih usluga koje pruža najjači hrvatski sistem-integrator, kompanija Combis koja je tvrtka-kćer vodeće hrvatske digitalne kompanije.

O razvoju usluga za poslovne korisnike iz toga generatora poslovnih usluga razgovaramo s Ivanom Beli Oštarčević, direktoricom Sektora za razvoj i upravljanje portfeljem usluga za poslovne korisnike, Goranom Brnjcem, direktorom Sektora za poslovnu prodaju, oboje iz Hrvatskog Telekoma te Goranom Carom, glavnim direktorom i članom Uprave Combisa.

Ivana Beli Oštarčević, direktorica Sektora za razvoj i upravljanje portfeljem usluga za poslovne korisnike, Hrvatski Telekom

Koji su projekti u planu vezani za portfelj usluga za poslovne korisnike?

Portfelj HT usluga je prilično širok i s njim pokrivamo različite segmente poslovanja. Tako je, primjerice, usluga cloud nadzor vozila namijenjena tvrtkama koje imaju vozne parkove, Premium fiskalna blagajna je rješenje za fiskalizaciju računa a u našem portfelju je i svima poznat alat za rad Microsoft 365. Segment IT sigurnosti pokrivamo uslugama Cloud Veeam Backup, Cloud backup i Disaster recovery.

S uslugom Moj digitalni ured tvrtkama omogućujemo korištenje laptopa koji dolazi s uključenim internetskim prometom i uvijek dostupnom korisničkom podrškom. Od većih projekata izdvojila bih usluga Pametne tvornice kojom tvrtkama koje se bave proizvodnjom nudimo MES (Manufacturing Execution System) sustav. MES s pomoću pametnih senzora osigurava digitalizaciju proizvodnih procesa, poboljšava učinkovitost, smanjuje troškove i osigurava potpunu transparentnost.

Što su competence centri i koliko ih je na razini cijelog Deutsche Telekoma? Koji je princip njihova funkcioniranja u poslovanju s poslovnim korisnicima?

Deutsche Telekom grupa je globalno prisutna u više od 50 država diljem svijeta. Dakle, govorimo o ogromnoj brojci zaposlenika i mnoštvu raznih ICT rješenja. Kako bi se harmonizirao ICT portfelj na razini cijele DT grupe, pokušavamo sa svakog tržišta dobiti najbolji know how, inovacije i resurse. Zaposlenici koji posjeduju visok stupanj stručnosti i specifičnog znanja u određenom području i njihova je uloga širenje znanja unutar drugih nacionalnih kompanija iz DT grupe kao i rješenja koje neke nacionalne kompanije nemaju u svojoj standardnoj ponudi. Centar izvrsnosti prati najnovije trendove i inovacije te zbog toga igra ključnu ulogu u istraživanju i razvoju novih tehnologija i ICT rješenja. I u Hrvatskom Telekomu prepoznati su vrhunski stručnjaci, stoga je HT centar izvrsnosti postavljen za nekoliko tema i područja: Pametni gradovi te Sigurnosna rješenja i konvergentne ponude za male i srednje tvrtke.

Kako odgovarate na sve veći broj podataka koje treba pohraniti?

Hrvatski Telekom sustavno pristupa izazovu rasta podataka implementiranjem naprednih rješenja za pohranu podataka. Kako bismo odgovorili na ovaj izazov, provodimo strategije modernizacije infrastrukture i optimizacije kapaciteta pohrane podataka. Hrvatski Telekom ima više podatkovnih centara. Svakako bih istaknula podatkovni centar u Zagrebu koji je zadovoljio najviše sigurnosne, tehnološke i industrijske standarde te dobio TIER III certifikat od UpTime Instituta, svjetskog lidera u standardizaciji performansi digitalne infrastrukture. Osim certifikata TIER III, naš podatkovni centar ima i nekoliko ISO certifikata, među njim je i ISO 27001 koji potvrđuje da se upravljanje informacijskom sigurnošću provodi sukladno ISO/IEC zahtjevima.

Goran Brnjac, direktor Sektora za poslovnu prodaju, Hrvatski Telekom

Koje prednosti na tržištu vam donosi suradnja Combisa i Hrvatskog Telekoma?

Ako se vratimo malo u povijest, na valu informatizacije i digitalizacije tržišta, prepoznata je potreba da nadogradimo svoju ponudu fiksnih i mobilnih usluga i uđemo u ICT svijet. U tom svjetlu se Combis pokazao kao odličan izbor jer je svojim profilom i kompetencijama bio upravo kotačić koji nam je nedostajao. Cjelovita rješenja iza kojih čvrsto stojimo s obzirom da u svojim rukama imamo “end to end” projektiranje, implementaciju i održavanje glavna su konkurentska prednost HT grupe. HT prodajna sila i Combisov tim vrhunskih stručnjaka, predstavlja zasigurno najjači tim na tržištu.

Koliko se razlikuju zahtjevi velikih poslovnih korisnika, od onih malih i srednjih?

Poslovni korisnici su specifični i vrlo različiti, ne samo po veličini, nego i po djelatnostima kojima se bave. Upravo zbog toga je HT-ova organizacija posložena na način da imamo specijalizirane timove složene i po veličini, ali i po vertikalama tj. granama poslovanja korisnika, kako bismo stvorili specifična znanja i razumijevanje za svakog korisnika na individualnoj razini. Te različitosti čine naš posao vrlo dinamičnim i zanimljivim jer se poslovni zahtjevi, navike i pristup, drastično razlikuju ovisno o segmentu. Segment malih poslovnih korisnika je vrlo dinamičan, velik je broj korisnika, tako da je uz dedicirane prodajne predstavnike, taj segment korisnika vrlo aktivan i u našim T-Centrima gdje imamo business kutke za poslovne korisnike, te na našem kontaktnom centru za poslovne korisnike. Za svaki tip korisnika vrijede drukčija pravila, drukčije poslovne potrebe koje se trudimo zadovoljiti i kreirati prilagođeno rješenje za svakog pojedinog korisnika. U svim segmentima vidimo porast korištenja naših digitalnih platformi, korisnici sve više koriste naš online portal, mobilnu aplikaciju, gdje odrađuju sve više operacija, plaćaju račune i sl. Na tom planu očekujemo nastavak rastućeg trenda, a Hrvatski Telekom će svakako na tom putu osigurati najbolje korisničko iskustvo.

Koje su novosti u portfelju i kako korisnici reagiraju na njih?

Hrvatski Telekom kao tržišni leader diktira trendove na domaćem telekomunikacijskom tržištu kontinuiranim unaprjeđenjem svojih usluga. Prateći tehnološke promjene u svijetu, fokus je usmjeren na daljnju digitalizaciju, AI, cloud, kibernetičku sigurnost koji je postao ključni izazov u današnjem poslovanju naših korisnika, a naravno, tu je i poslovanje u oblaku, te unaprjeđenje naših fiksnih i mobilnih servisa u koje također ugrađujemo security komponentu. Novim tehnologijama osiguravamo premium korisničko iskustvo i korisnicima koji nisu u dosegu fiksne infrastrukture putem mobilne tehnologije koristeći 4G/5G mreže. Za korporativne korisnike nadograđujemo svoju ponudu u domeni kompleksnih integriranih rješenja u kojima smo povezali IT i telekomunikacijski svijet u cjelovito rješenje (managed servisi, security, cloud/data centar). Kroz svakodnevni kontakt i povratne informacije naših korisnika, vidimo da smo na pravom putu.

U kojem smjeru se razvija BUS dio HT-a? Na kojim projektima i područjima će u budućnosti biti najveći fokus?

Maksimalno smo usmjereni na praćenje novih tehnologija u svijetu i potreba našeg lokalnog tržišta, tako da će interni fokus i dalje ostati na digitalizaciji našeg poslovanja, razvoju i implementaciji novih tehnologija u naš svakodnevni posao (AI, RPA inicijative i sl.). Iz perspektive korisnika, fokus će nam biti usmjeren u daljnje “onboardanje” korisnika na naše digitalne platforme, a kroz prizmu ponuda fokusirat ćemo se na vertikalni pristup prema tržišnim granama kao što su npr. turizam kroz naš hospitality ekosustav, bankarski i proizvodni sektor te lokalna zajednica kroz inicijative za digitalizaciju gradova i sl.

Goran Car, glavni direktor i član Uprave Combisa

Kako se promijenio rad tvrtke u posljednjih 30 godina s obzirom na ogromne promjene u sektoru?

Combis je kroz 33 godine rada sudjelovao u svim ciklusima razvoja informatike u regiji u kojoj se nalazimo te implementirao projekte koji su rušili tada aktualne domete. Naš put je bio izazovan i dinamičan: od male tvrtke s jednim vlasnikom, preko rata i više financijskih kriza, 2010. godine ušli smo u HT, u jedan velik sustav koji je tražio prilagodbu na njega i učenje novih vještina svih zaposlenika. Znači, prošli smo put od servisera hardverskih komponenti do modernog i etabliranog sistem integratora. Danas zajedno s HT-om, a i drugim članicama Deutsche Telekom Grupe radimo na održivom poslovanju za naše korisnike, vendore i zaposlenike, otvaramo zajednički nove zanimljive prilike, a sve zajedno je i dalje izazovno i dinamično.

U kojem obimu su dosad provedena Smart City rješenja, gdje, te koji su gradovi dalje u planu?

Digitalizacija i automatizacija su ipak prevagnuli, gradovi idu prema svojim pametnijim verzijama, pa tako dolazimo do rješenja i usluga koji omogućavaju da grad odgovara na vlastite izazove na vrijeme, čak i proaktivno.

Sredinom 2023. godine završen je projekt One City App za grad Split čime je aplikacija postala dostupna cjelokupnoj javnosti, a među aktualnim je pametni projekt Combisa i HT-a u Otočcu i još jedan o kojem još ne možemo pričati.

Na koje ste projekte ponosni te što vam je sljedeće u planu? Planirate li projekte nalik na digitalnu transformaciju McDonald’sa?

Restoranima McDonald’s Hrvatska pomogli smo da zaokruže svoju digitalnu transformaciju diljem zemlje, a na kojoj su radili već neko vrijeme. Postavili smo rješenje simultane vizualne komunikacije na svim lokacijama no projekt nije tada završio. Točnije, prvi dio projekta podrazumijevao je postavljanje profesionalnih ekrana i njihovo stavljanje u funkciju, a drugi dio projekta još traje, radi ga naš tim iz Digitalnih inovacija.

Tu je riječ o izmjeni sadržaja na njihovih preko 430 digitalnih ekrana simultano iz clouda za sve restorane diljem Hrvatske, a koja se odvija iz Zagreba. Radimo različite i kompleksne projekte, i to se neće mijenjati u budućnosti. Među recentnim projektima su i upravljanje IT infrastrukturom za Medikol Grupu koji osigurava pouzdanost, dostupnost i sigurnost njihovog sustava, kao i podršku. Za Arrivu smo radili modernizaciju IT okoline. U Croatia banci smo radili eksternalizaciju IT infrastrukture, što je pionirski pothvat na našem tržištu – nijedna od naših banaka nije to učinila u ovakvom obimu.

Tu je i kontaktni centar za Croatia osiguranje, povezivanje više lokacija tvrtke u jedinstvenu računalnu mrežu te njen nadzor i upravljanje za Emmezetu. Angažirano radimo na najsofisticiranijim projektima gdje zahtjevna poslovna tehnologija igra ključnu ulogu, a sve kako bismo našim korisnicima olakšali poslovanje i učinili ga uspješnijim. I to uz pomoć clouda, Interneta stvari i pametnih rješenja, a sve više i uz produkte umjetne inteligencije, poput glasovnog asistenta i naravno, uvijek uz kibernetičku sigurnost na najvišoj razini.

* Sadržaj omogućuje Hrvatski telekom

New Report

Close