Zeleno gospodarstvo
Intervju

‘Najbolja je energija ona koju ne potrošimo’

Josip Klasić, direktor prodaje Deceunincka u Hrvatskoj, BIH i Sloveniji, govori o energetskoj učinkovitosti.

Majda Mikulandra
21. rujan 2022. u 13:54
Josip Klasić, direktor prodaje Deceunincka u Hrvatskoj, BIH i Sloveniji/PD

Deceuninck je jedan od dva najveća svjetska proizvođača i dizajnera PVC profila za građevinsku stolariju i građevinska rješenja, s tradicijom duljom od 85 godina, u 91 zemlji svijeta, a zapošljava više od 3700 djelatnika. U 2021. godini tvrtka je ostvarila promet od 838 milijuna eura.

U Deceunincku su odavno svjesni važnosti zelenoga gospodarstva, održivog poslovanja i održivog profita, pa u skladu s tim, planiraju proširiti poslovanje u regiji.

O održivim poslovnim planovima, u emisiji Zeleno gospodarstvo, govori Josip Klasić, direktor prodaje Deceunincka u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Sloveniji.

Deceuninck ima cilj smanjiti emisiju CO2 za 60% do 2030. godine. Kako to planirate ostvariti?
Na dva načina. Jedan je korištenjem zelene električne energije, a drugi način je to što smatramo da je najbolja energija ona koju ne potrošimo.

Zbog toga je energetska učinkovitost važan dio našeg plana, jer promišljamo kako smanjiti gubitke u proizvodnji, kako promijeniti i optimizirati proizvodne procese. Planiramo i elektrificirati vozni park.

90

tisuća tona CO2 godišnje se ne ispušta zahvaljujući reciklaži 45 tisuća tona starih PVC prozora

Zanimljiv je podatak, da je danas vaš ugljični otisak jednak 350 tisuća povratnih letova Bruxelles-New York. Kako ste došli do tog izračuna?
Da bismo znali što želimo napraviti, prvi je korak znati gdje se nalazimo. 2021. godine počeli smo s izračunom našeg ugljičnog otiska, te smo izračunali da Deceuninck grupa, na godišnjoj razini u cijelom svijetu, ispušta oko 624 tisuće tona CO2. To je baš tih, oko 350 tisuća povratnih letova na relaciji Bruxelles-New York.

Kako na zelene poslovne planove reagiraju vaši djelatnici?
Te promjene definitivno nisu jednostavne ni lagane. Zahtijevaju puno financijskih ulaganja, puno promjena u ponašanju, ali isto tako i promjene u nama, u načinu na koji smo razmišljali i poslovali do sada. Jednostavno, moramo u centar staviti nešto drugo.

Do sad su to bile brojke, rast prometa, profit, dok se sad više radi o energetskoj učinkovitosti, održivosti, to sad postaje centar našeg promišljanja i razmišljanja.

Smatrate li da vam održivo poslovanje i proizvodni procesi povećavaju konkurentnost? Traže li to vaši kupci?
Stvar je u tome da se stvarno mijenjamo, a i sve više naših kupaca, naših partnera, pa čak i krajnjih kupaca, primjećuje benefite od toga i traži te proizvode. Ako ćemo govoriti o primjerima dobre poslovne prakse, mi smo još 2012. godine počeli s recikliranjem u Diksmuideu i godišnje spašavamo, recikliramo, negdje oko 45 tisuća tona starih PVC prozora, to je negdje oko 2,3 milijuna komada prozora.

Time štedimo i ne ispuštamo u zrak 90 tisuća tona CO2, a ušteda energije je 90%, u odnosu na proizvodnju novog PVC-a.

Spomenuli ste da je cijela ta transformacija financijski zahtjevan proces. Treba li, zbog visokih cijena, koliko košta energetska transformacija, zazirati ili krenuti, jer je ulaganje zapravo dugoročno?
Mi vjerujemo da će se taj proces isplatiti na kraju. On će zahtijevati jako puno ulaganja, odmah sad na početku kratkoročno, kao i srednjoročno, vjerojatno i dugoročno.

No, stvarno smo uvjereni da će se isplatiti. Taj proces, osim ulaganja, stvarno zahtijeva i promjenu razmišljanja i promišljanja, u svima nama, u svim pojedincima unutar poduzeća, ali i izvan poduzeća. Tako da, mi smo uvjereni da će se isplatiti, a sad, konkretne projekte ćemo vidjeti u budućnosti.

Što pripremate u nekom budućem razdoblju, što biste htjeli podijeliti s nama, ali i neki koristan savjet za sve tvrtke koje se još nisu krenule pripremati, a već su trebale?
Mi smo stvarno predani cilju, toj ideji, i to jasno komuniciramo svim našim dionicima, kako unutar poduzeća, tako i izvan poduzeća.

Mi stvarno nudimo proizvode koji su vrhunski u pogledu toplinske učinkovitosti, zaštite od buke, koji su vrhunski dizajnirani, oku privlačni, estetski lijepi.

U isto vrijeme, proizvodimo proizvode na način da trošimo čim manje energije, da nam je utrošak primarnih sirovina čim manji. Kad govorimo o očuvanju okoliša, održivosti, kružnom gospodarstvu, ugljični otisak je samo jedna od tema o kojoj pričamo.

Definitivno su još i neke druge teme jednako važne, kao što je upravljanje otpadom, upravljanje vodama, te možemo očekivati još više i u tom dijelu. Što reći na kraju? Zapravo, tek smo na početku, uspjeti možemo zajedno i uvjeren sam da ćemo to zajedno postići.

New Report

Close